Ik schaatste over het ijs, het was geweldig. Hier had ik zo lang naar uitgekeken. Naar de tijd dat het weer winter werd. Mijn moeder wilde niet dat ik deed schaatsen. Ze vond het gevaarlijk en ze zei dat het me te veel afleidde van mijn schoolwerk. Ja, ik moest goede punten halen zodat als ik volwassen was ik een goede beroep kon doen. Ik was pas 14 en werkte me kapot. Studeren kon ik gewoon niet, het gaf me geen lekker gevoel. Het enige wat ik nog wilde was kunstschaatsen, al was het alleen met de winter zo. We woonde een kwartier van een meertje af en daar ging ik dan met mijn fiets heen. Vrolijk schaatste ik er op los. Ik sloot mijn armen waardoor ze meer vaart kreeg. Iets wat ik allemaal op internet had geleerd. Ik maakte een sprong door de lucht en stond binnen een paar tellen weer op het ijs. Ik ging sneller schaatsen en probeerde het nog eens. Daarna viel ik, en nog eens en nog eens. Het meertje was niet bepaald glas zoals een echte ijsbaan. Misschien moest ik maar eens naar een schaatbaan zoeken. Dat zou het een stuk leuker maken en bovendien kon ik dan ook in de zomer schaatsen. Met die gedachten probeerde ik het nog eens en weer viel ik. Ik bleef op mijn rug op het ijs liggen en staarde naar de hemel. Vandaag was het zondag, ik had hier de hele tijd geschaatst en was totaal de tijd vergeten. Vlug keek ik op mijn horloge. Het was al 8 uur. Voorzichtig maar toch snel stond ik op en schaatste naar de kant. Vlug deed ik mijn schaatsen uit en mijn normale schoenen aan. Daarna deed ik ze in mijn tas, draaide mijn fiets van het slot en fietste snel naar huis. Onderweg kwam ik veel mensen tegen die me met een scheef gezicht aankeken. Waarom wist ik niet, en veel kon het me niet schelen..
Snel haalde ik de deur van het slot en sloop voorzichtig naar boven. ,, Jonge dame ’’ hoorde ik mijn moeder kwaad roepen toen ik bijna boven was. Met een zucht liep ik weer naar beneden. ,,Hoe durf je zo laat thuis te komen?’’ zei ze daarna kwaad. Nogmaals zuchtte ik. ,,Omdat ik een de tijd vergeten was en twee geen zin had om naar huis te komen’’ reageerde ik chagerijnig. ,,Nou jongedame, als straf mag je nu meteen naar bed gaan’’ ,,Maar mam’’ smeekte ik. ,,Naar boven’’ beval ze. Met tegenzin stampte ik de trap op. Eenmaal op mijn kamer pakte ik kwaad een pyama uit mijn kast en schoon ondergoed en liep er mee naar de badkamer. Daar sloot ik me op en kleedde me uit. Meteen daarna ging ik de douche in en vulde een washandje met zeep. Toen begon ik me te wassen. Ik had er geen idee van hoelang ik er onder had gestonden want toen ik op mijn horloge keek was het half negen. Een half uur dus. Snel draaide ik de kraan uit, stapte de douche uit en droogde me af. Schoon en fris deed ik mijn ondergoed aan en mijn pyama. Vervolgens poetste ik mijn tanden, ruimde de badkamer op..
Ik keek naar het plafond, het was zo helder wit. Stiekem sloop ik mijn bed uit en zette de computer aan. Ik moest gewoon nog even mijn mail chekken en op msn gaan. Langzaam startte de pc op. Voor mij ging het me net iets te langzaam en gaf het ding een flinke trap waardoor het sneller werkte. Ik grinnikte en wachtte af. Na vijf minuten had ik mijn mailbox geopend en was msn opgestart. Net toen ik mijn mail wilde nakijken werd er tegen mij gepraat, het was Linda.
Linda -> in lovee zegt: Heey Kate
Kate, Just normal zegt: Ook hallo
Linda -> in lovee zegt: Weer geschaatst vandaag?
Kate, Just normal zegt: Ja, het was echt helemaal top.
Linda -> in lovee zegt: Ik snap echt niet wat er zo leuk aan is, maarja. Iedereen zijn hobbys.
Kate, Just normal zegt: Precies.

Ik hoorde mijn moeder de trap opkomen en babelde voor haar snel iets terug.
Kate, Just normal zegt: Sorry, moet gaan. Mams komt naar boven en ik had straf. Tot morgen.
Linda -> in lovee zegt: doei!
Snel sloot ik mijn pc af en sprong in bed. Net toen ik goed en wel lag kwam mijn moeder binnen. ,,Wat is er?’’ vroeg ik poeslief. Ze liep op me af en ging op de rand van mijn bed zitten. ,,Luister, ik wil dat je goed scoort op school net als je vader. Daarom hebben we af gesproken dat je iedere dag om negen uur naar bed gaat.’’ Zei ze. Ik geloofde mijn oren niet, wat zei ze daar nou. Voordat ik nog iets kon zeggen liep ze mijn kamer uit. Geweldig dacht ik bij mijzelf. Daar kwam het je moet weer op tijd naar bed verhaal weer net net als vorig jaar met de winter. Zuchtend draaide ik me om en sloot mijn ogen. Hier had ik dus echt geen zin in. Langzaam viel ik in een eideloze slaap.
,,Heey Kate’’ groette Linda mij vrolijk. Vandaag was ik niet echt in de stemming na gister avond. ,,Ook hallo’’ Probeerde ik op mijn vrolijkst. ,,Hoe gaat het ?’’ vroeg ik. ,,Goed, met jouw?’’ ,,Ook wel’’ Samen liepen we de school in. Het was al 10 uur, echt tijd voor de eerste les. Ik keek op mijn rooster; Aardrijkskunde. Ik zuchtte diep. Vandaag had ik echt geen zin in die leraar, maar ach. Wat boeide het ook eigenlijk. Ik friemelde wat met mijn haren tot we in het lokaal kwamen en zag tot mijn verbazing al een hele hoop mensen zitten. Ik wist niet waar ik moest kijken. Iedereen keek ons aan. ,,Ga maar naar de conrector;’’ beval de leraar. Met tegenzin liep ik met Linda naar de conrector en klopte op de deur. Langzaam liepen we naar binnen. Toen we heb zagen moesten we ons inhouden met lachen. Zijn haren stonden recht overeind, alsof hij door de elektischeteit geraakt was. ,,Oh, uh dames, wat is het probleem?’’ vroeg hij zenuwachtig. Door hem werd ik zelf ook zenuwachtig. Ik nam het woord op me. ,,Ik we, waren. Ik , we.’’ Stamelde ik. Ik voelde een por in mijn zei van Linda en liet het woord aan haar over. ,,We kwamen te laat in de les doordat ons gisteren verteld was dat de les naar 10 uur was verplaatst.’’ Loog Linda. Ze kon werkelijk goed liegen vond ik want we kregen een briefje en werden naar aardrijkskunde gestuurd. ,,Volgende keer niet zo zenuwachtig doen’’ grinnikte Linda tegen mij. Ik grinnikte mee tot bij ons lokaal en klopte op de deur. Meteen daarna liepen we naar de meneer, gaven ons briefje en ging aan een tafeltje zitten. We leerde over het land china dingen. Hoe saai kon je iets voorbereiden. Net toen de bel ging kreeg ik een vliegtuigje van papier naar mijn hoofd geschoten. Ik raapte het op en las het.
Morgen om 10 uur op het meer.. stond er in. Bibberend gaf ik linda een por en overhandigde het haar. Ze begon te lachen. ,,Er is niks aan de hand geloof me’’ grinnikte ze zachtjes. Ik rolde mijn ogen en verliet de klas. Waarom kon ze nooit één keer serieus doen, al was het maar voor een keer. Ik werd op de voet gevold door Linda. ,,Boe’’ zei ze en ze sprong voor me. Meteen stopte ik en viel achterover in de armen van een jongen. Meteen daarna spong ik recht. Toen ik zag wie het was schrok ik dood. ,,Ik ehm, sorry, ik’’ stotterde ik zenuwachtig. Hij gaf me een knipoog. ,,niet erg’’ grinnikte hij. Meteen daarna liep hij door waarna ik voor de zoveelste keer op rij een por kreeg van Linda. ,,Je weet toch wie dat is?’’ vroeg ze grinnikend. ,,He gotver Linda, houd eens op met je eeuwige gegrinnik en gelach’’ snauwde ik. ,,Nou sorry hoor’’ antwoordde ze kwaad. Ditmaal begon ik de lachen als gevolg dat we lachend als halve garen het schoolgebouw uitliepen. Waarom moest dat mens je altijd aan het lachen krijgen bij alles wat je deed. Ik rolde mijn ogen en gaf haar een harde klap op de schouder. ,,Boe’’ Riep ik in haar oor. Meteen schoten we in de lach. Wat waren we toch een vreemd stel. Iedereen stond ons aan de gluren. ,,Waar kijk je naar?’’ riepen we lachend uit. Ik begon me toch wat te schamen en liep rood aan. ,,Heb je coke gesnoven ofzo’’ grapte ik. Ze schudde haar hoofd. ,,Wel middelen om vrolijk te worden’’ grapte ze terug. Mijn dag was tot vandaag perfect. Na school zou ik snel mijn huiswerk afraffelen en naar het meer gaan. Gelukkig hadden we maar een les vandaag gehad. Buiten in het fietsenhok sprongen we op onze fiets en fietste samen naar huis . Door ons gelach lette we niet op de weg waardoor ik midden op de weg fietste. Tot mijn grote schrik kwam er een auto aan. Met grote ogen keek ik ernaar. Elk bot in mijn lijf versperde mijn bewegingen. Ik kon niks anders dan blijven staan midden op de weg. Ze auto kwam steeds dichter en dichterbij tot hij met een klap tegen me opreed..