[Tek] Eerste aanvraag tekening!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Liedje_

[Tek] Eerste aanvraag tekening!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 16:42

Hier mijn 1e aanvraag tekening:

Afbeelding

Afbeelding

De tekening foto is met de webcam gemaakt vanndaar de slechte kwaliteit.. Zal even kijken of ik hem zo kan scanner Die doet het "opeens" weer

edit: Hij is voor Pattypaard

Noraly_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 19:09

~ik vind hem een beetje krasserig!

Butterfly14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 19:19

heb je hem op blokjes gemaakt1?

Liedje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 19:20

Butterfly14 schreef:
heb je hem op blokjes gemaakt1?

Ja alleen had de lijntjes iets te dik gezet.. krijg derest gwoon niet meer weggegumt

Butterfly14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 19:23

maar is dit gewoon voor iemand of moet diegene ook gaan betalen? want ik denk niet dat hij daar al goed genoeg voor is (ik bedoel ook met die blokjes)...

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 20:01

Deze is voor de oefening gemaakt (bij mijn weten dan). Had de foto in het wie wil mijn paard tekenen topic gezet en Borisjuuh wou deze wel proberen.

Mijn commentaar; Hopelijk vat je het goed op. Ik weet dat je nog een beginner met tekenen bent, wat ook helemaal niet erg is. Vandaar vooral ook dit commentaar. Hoop dat je het begrijp en bedoel het echt niet aanvallend.
Vind het evengoed een leuke tekening.

Ik weet niet of je geveegd hebt(?) Maar het ziet er wel zo uit.
Niet doen! (mocht je het niet doen, sorry dan.) Gewoon eigenlijk lijntje voor lijntje tekenen. Overal het papier geraakt hebben.
Het kost meer tijd, maar het resultaat is er dan ook naar. (misschien niet direct, maar oefening baart kunst)
Het lijkt alsof de oren er wat aangeplakt zitten. Je ziet de aanzet niet goed dus deze zou je beter/duidelijker kunnen maken door onder andere veel gebruik te maken van verschillende tinten licht en donker. (denk bijv. aan schaduw)
Het oog is leeg, ook hier weer met verschillende tinten licht en donker wat 'leven' in proberen te maken. Ook de aanzet van het oog en de 'deuken' enz. erom heen goed proberen te laten zien door middel van schaduwen. Is niet erg als dat eens fout gaat, gebeurt bij iedereen.
Maar beter geprobeert hebben maar niet goed gelukt dan nooit iets geprobeert hebben.
Ook bij de neus/mond. Duidelijk laten zien, niet vegen! Zo word alles wazig.
Het halster lijkt er ook wat in te liggen. Door schaduwen kan je deze ook weer meer óp het paard laten liggen in plaats van erín.
Bij de manen lijken ze meer op het paard te liggen dan écht deel van het paard te zijn zegmaar. Weet het niet goed uit te leggen, maar als je kleine boogjes/rondingen maakt vanaf de manenkam lijken ze ook al eerder uit de manenkam te liggen en écht deel van het paard te zijn zegmaar. Sorry voor als ik het niet goed/duidelijk uitleg
Dat waren de grootste dingen die ik zag
Blijven oefenen

Liedje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 20:32

Tnx voor je tips Zal erop letten

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Re: [Tek] Eerste aanvraag tekening!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 11:28

De houding van het paard heb je al mooi op papier staan. Misschien dat je met een kneedgum de lijntjes van het raster nog kunt vervagen?

Vind verder dat Pattypaard het meeste al gezegd heeft, ik heb echter nog 1 tip. Voor je begint met tekenen is het handig als je een randje (1,5 a 2 cm) om je tekening vrij houdt. Als je een tekening in zou willen lijsten namelijk valt nu een gedeelte onder de lijst terwijl als je een randje vrijhoudt heb je die ruimte gewoon.

Gr. Lon

Liedje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 16:32

Oja das waar! Das wel slim voor als ik een x een mooie tek. maak Bedankt voor de tip