[Verhaal] Pesten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

__Robijn__

[Verhaal] Pesten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 18:28

Ik ben bezig met een verhaal. Hier een begin stukje.
Even kijken of het in de smaak valt. Anders plaats ik niet het hele verhaal

Shanna zit op de venster bank door het raam naar buiten te kijken. Beneden hoort ze haar ouders wéér ruziën. Shanna zucht,’alweer ruzie,’ zei Shanna tegen zichzelf.
‘Nu ben ik het spuug zat,’zegt Shanna. Ze loopt naar beneden de trap af en smijt de kamerdeur open. ‘NU OPHOUDEN!!’ schreeuwt ze. Haar ouders stoppen direct en kijken Shanna verward aan. ‘Hou nou toch is op met dat geruzie. Ik word er gek van!’.
Nu komt ook Yorhan naar beneden. ‘wat is hier aan de hand,’ vraagt hij.
Shanna loopt stampvoetend naar boven. Yorhan maakt zich nergens druk om, en ik zit hier maar te piekeren, denkt Shanna. Ze gaat op bed liggen en denkt aan morgen. Morgen weer naar school, denkt Shanna. Weer naar die pestkoppen. Alleen maar omdat ik rood haar heb en ik snel rood word. Shanna begint zachtjes te snikken. Zo valt ze in slaap. De volgende morgen schrikt ze wakker. Ze kijkt op de klok en ziet dat het 8 uur is. oliebol, denkt Shanna. Snel kleed ze zich aan. Rent naar de badkamer, kamt haar haar. Snel naar beneden. Beneden pakt ze een broodje en eet die op terwijl ze naar school fietst. Shanna krijgt al buikkrampen als ze Gregory ziet staan. Daar staat hij weer met zijn vrienden. Mij op te wachten. Ze zet haar fiets neer en loopt stilletjes naar binnen.’Hé rooie kom is hier jij. Jij denkt toch niet dat je aan mij kunt ontsnappen hè?’ zegt Gregory gemeen. Shanna kijkt bang naar Gregory en stameld ‘nee.. nee tuurlijk wilde ik dat niet’. Bang kijkt ze naar Gregory. Gregory pakt hard Shanna’s arm beet en zegt .......
[i]

En wat vonden jullie ?

doorgaan ?

NLieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 18:47

Mooi !
Ja vooral doorgaan
Ben benieuwd..

__Robijn__

Re: [Verhaal] Pesten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 19:01

nog een klein stukje dan.. ff wachten op reacties.

‘Morgen neem je geld mee, als je het niet hebt, heb je een probleem,’zegt hij met een strenge blik. Shanna maakt zich los en loopt snel naar binnen. Pfiew, dat ging nog aardig goed, denkt Shanna. Ze gaat naar de kluisjes gooit haar jas erin. Daar komt Rachel! Shanna lacht blij naar Rachel en loopt op haar af. ‘hé Rachel,’ zegt Shanna. ‘Hé Shanna, alles goed? Viel Gregory je nog lastig?’Shanna verteld wat er die ochtend was gebeurd. ‘Wat een kwal is het toch. Morgen rijden we samen naar school.’ Ze lopen samen naar de klas. Ze hebben als 1e uur engels. Daar is Shanna niet zo goed in, en hoopt altijd dat ze niet hoeft te lezen. Ze gaat samen met Rachel op haar plek zitten en pakt haar boeken uit haar tas. Gregory komt ook binnen met zijn vrienden en grijnst naar Shanna. ‘Zo, goeden morgen allemaal. Zeg meneer Reinders.’ ‘We gaan even een stukje lezen, daarna een luister oefening maken en het huiswerk nakijken. Shanna wil jij even lezen ? ‘ Onee, denkt Shanna. Ze kleurt nu al en ze heeft nog niks gezegd. Ze kijkt met een ernstige blik naar meneer Reinders.’j..ja’ stameld Shanna. Ze begint te lezen. ‘Imagine. Imagine: it is nearly the end of trem’ zegt Shanna.
‘Term, verbetert meneer Reinders haar.’ Gregory roept door de klas ‘Moeilijk Engels hè, rooie.’ Snel leest Shanna weer door. You are looking forward to your holidays. It will be fun to spend a few days away from the day-to-day worries at school. ‘Ja stop maar Shanna. Bedankt goed gedaan!’ Ze gaan een luister oefening maken en Shanna hoopt dat deze dag zo snel mogelijk voor bij is.
Shanna zit bij het laatste uur. Nederlands. Ze kijkt op de klok, bijna 10 over 3!
Dan gaat de bel. Shanna loopt samen met Rachel naar de kluisjes. Daar pakt ze haar spullen en wild naar huis gaan. Opeens staat Gregory achter haar. Hij legt hard zijn hand op haar schouder en fluistert in haar oor ‘Loop je zo even mee met mij.’

door gaan?

Niet kopieren zonder toestemming

Mouskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 19:08

Doorgaan, maar je moet wel een stuk van je verhaal hebben van 1500 woorden. Anders sluit een moderator misschien je verhaal

NLieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 19:09

Ja Succes.. ik kom binnen kort wel weer op dit topic lezen hoe het afloopt
XxX lieke

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 19:11

hahah ik heb al bijna 3 kantjes vol dus denk dat het wel 1500 woorden zijn

NLieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 19:12

3 kantjes ? Knap man!

Mouskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 19:12

Maar in het topic niet Dus post die kantjes

NLieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 19:14

Jha inderdaad Mouskatje Nee doe maar rustig joh!

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 19:18

hahaha ik zal morgen nog een stukje plaatsen.
ik ga nu lekker voor de tv hangen

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 21:26

Urbann schreef:
Shanna zit op de venster bank door het raam naar buiten te kijken. Beneden hoort ze haar ouders wéér ruziën. Shanna zucht,’alweer ruzie,’
zei
Shanna tegen zichzelf.
‘Nu ben ik het spuug zat,’zegt Shanna. Ze loopt naar beneden de trap af en smijt de kamerdeur open. ‘NU OPHOUDEN!!’ schreeuwt ze. Haar ouders stoppen direct en kijken Shanna verward aan. ‘Hou nou toch is op met dat geruzie. Ik word er gek van!’.
Nu komt ook Yorhan naar beneden. ‘wat is hier aan de hand,’ vraagt hij.
Shanna loopt stampvoetend naar boven. Yorhan maakt zich nergens druk om, en ik zit hier maar te piekeren, denkt Shanna. Ze gaat op bed liggen en denkt aan morgen. Morgen weer naar school, denkt Shanna. Weer naar die pestkoppen. Alleen maar omdat ik rood haar heb en ik snel rood word. Shanna begint zachtjes te snikken. Zo valt ze in slaap. De volgende morgen schrikt ze wakker. Ze kijkt op de klok en ziet dat het 8 uur is. oliebol, denkt Shanna. Snel kleed ze zich aan. Rent naar de badkamer, kamt haar haar. Snel naar beneden. Beneden pakt ze een broodje en eet die op terwijl ze naar school fietst. Shanna krijgt al buikkrampen als ze Gregory ziet staan. Daar staat hij weer met zijn vrienden. Mij op te wachten. Ze zet haar fiets neer en loopt stilletjes naar binnen.’Hé rooie kom is hier jij. Jij denkt toch niet dat je aan mij kunt ontsnappen hè?’ zegt Gregory gemeen. Shanna kijkt bang naar Gregory en stameld ‘nee.. nee tuurlijk wilde ik dat niet’. Bang kijkt ze naar Gregory. Gregory pakt hard Shanna’s arm beet en zegt ....

Zeker doorgaan, maar je moet wel goed op de tijden letten,
v.t en t.t

eknein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 13:36

Mag ik je erop wijzen dat elk stukje wat je erbij zet minimaal 1500 woorden moet bevatten, anders gaat het topic op slot.

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 13:04

nieuw stukje
gister was ik op concour dus kon ik niet posten

Dan loopt hij weer weg. Shanna zegt tegen Rachel dat ze even wat moet doen nog en dat zij alvast naar huis kan gaan.
Shanna kijkt waar Gregory is en loopt naar hem toe. Ze gaan achter de school. Daar staan de andere vrienden van Gregory. ‘Wa..wat ggg..gaa je met.. mme doen’ stameld Shanna. Ze kijkt angstig rond en wild het liefste wegrennen. Maar dan krijgt ze helemaal problemen. ‘We willen even iets met je bespreken Shanna,’zegt Gregory terwijl hij haar met een gemene grijns aan kijkt. ‘Je neemt morgen 25 euro mee, anders heb je een probleem. Ook neem je morgen eten voor mij mee.’ ‘Oké.’zegt Shanna. Ze loopt weg en staat nog steeds te trillen op haar benen. Ze fiets hard naar huis en komt bezweet thuis. Haar moeder staat in de keuken. Ze gooit haar tas op de trap en loopt naar de keuken om drinken te pakken. ‘Waar kom jij zo laat vandaan?’vraagt haar moeder met een boze stem. ‘Ik was nog op school.’Snel loopt Shanna naar boven voordat ze weer een preek krijgt. Ze gaat aan haar huiswerk. Maar snel dwalen haar gedachtes af naar morgen. Opeens schrikt ze op. ‘Ik moet nog eten kopen voor hun!’zegt ze tegen zichzelf. Snel pakt ze geld en rent de deur uit. Ze springt op haar fiets en rijd daar de supermarkt. ‘Wat moet ik nou kopen voor hun? Dadelijk vinden ze het niet goed en word ik weer in elkaar geslagen.’ Denkt Shanna bang. Ze pakt maar Marsen. Ze loopt naar de kassa en rekent af. Ik lijk wel gek, denkt Shanna. Ik koop gewoon van mijn eígen geld voor hún eten. Maar anders word ik geslagen denkt ze. Ze rijd naar huis en verstopt de Marsen boven op haar kast. Ik moet ook nog geld hebben, denkt ze. Ze kijkt hoeveel ze nog heeft. 20 euro. oliebol, net 5 euro tekort. Ik kan aan mama vragen of ik 5 euro mag lenen. Ze loopt naar benden. ‘Mam, mag ik 5 euro lenen?’ ‘Waar heb je dat voor nodig?’vraagt haar moeder. ‘Ik heb geen geld meer op me pasje staan, en ik wil drinken kopen’verzint Shanna. Haar moeder geeft haar 5 euro en Shanna loopt weer naar boven. Yorhan komt haar kamer binnen. ‘Waar heb jij eigelijk die 5 euro voor nodig. Word je door die Gregory lastig gevallen?’ Vraagt hij voorzichtig. Yorhan zit ook op die school. Hij zit al in de 4e. ‘Gaat je niks aan!’ snauwt Shanna. ‘Shanna wees niet bang voor hem. Hij probeert het ieder jaar weer. Maak niet al je geld aan hem op en lieg niet tegen mama. Als er iets kun je bij mij terecht.’ Dan loopt Yorhan weer naar zijn kamer en gaat achter de computer zitten. Hoe weet hij nou dat ik door hem lastig gevallen word, denkt Shanna. Misschien kan hij helpen. ‘Welnee doe niet zo gek Shanna,’ zegt ze tegen zichzelf. ‘ETEN!’word er van beneden geroepen. Ze gaat aan tafel zitten en schept aardappelen op. Haar vader begint te zeuren tegen haar moeder dat de aardappelen niet gaar zijn. Wéér ruzie. ‘KAN HET HIER NOOIT GEZELLIG ZIJN?!’ schreeuwt Shanna. ‘HOU JE ER BUITEN SHANNA!’ snauwt haar vader. ‘IK GA BOVEN ZITTEN’ zegt Shanna. Ze pakt haar bord op en loopt naar boven. Ze eet haar bord leeg en gaat achter haar computer zitten. Ze start MSN op. Rachel is ook online. Ze gaat nog een tijdje praten en gaat dan naar bed. De volgende morgen gaat haar wekker af. Half 8 staat op het digitale wekker. Ze gaat uit bed en gaat onder de douche. Ze laat de warme stralen over haar hele lichaam rollen. Ze droogt zich af. ‘Shanna ben je bijna klaar, ik moet er ook bij.’zegt Yorhan. ‘Ja, ik ben bijna klaar nog even mijn haar kammen’zegt Shanna. Wat is hij toch eigelijk lief voor me, denkt Shanna bij zichzelf. Ze doet de deur open en loopt naar haar kamer. Ze stopt de Marsen in haar tas en het geld. Ze loopt naar beneden waar haar ouders zwijgend aan de tafel zitten. Shanna smeert een boterham en pakt daarna haar jas en rijdt naar school. Rachel fietst vandaag ook mee. Dat geeft Shanna een iets rustiger gevoel. Daar staat Rachel al. ‘Hé Shanna, riep Rachel’ ‘Hé Rachel, riep Shanna’ Samen fietsten ze naar school. Daar stond Gregory weer met zijn vrienden te wachten. Shanna zette haar fiets neer en liep naar binnen. ‘Hé, hij zegt niks!’zegt Shanna tegen Rachel. Ze doet haar jas in het kluisje en loopt naar het lokaal. Ze zet haar tas neer. Gregory komt ook binnen lopen. Rachel en Shanna lopen nog even naar de kluisjes omdat Rachel haar boeken vergeten is. Gregory loopt naar Shanna’s tas en haalt 5 euro eruit en gaat weer op zijn plek zitten. Shanna en Rachel komen binnen en gaan ook zitten. Na de les roept Gregory Shanna en Shanna loopt angstig naar hem toe. Ze gaan achter de school staan. Shanna pakt de Marsen en het geld. Waar is de 5 euro, denkt Shanna. Ze kijkt angstig naar Gregory. ‘Wat is er Shanna, je hebt toch wel genoeg geld’ ‘ Sorry, ik denk dat ik 5 euro verloren heb.’zegt Shanna. ‘Shanna, nu weet wat er gaat gebeuren hè?’ Ze word van achter vast gepakt en........

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 13:44

heej

leuk verhaal op zich, maar het is niet zo mooi om middenin een zin op te houden en het is wat overzichtelijker als je alinea's gebruikt dus af en toe een regel overslaat

ooh ja ff belangrijk anders word dit topic nog gesloten ieder stukje moet min. 1500 woorden zijn

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 16:18

okee.. ik zal er aan denken..
ik heb nu ff geen inspiratie meer.. dus waarschijnlijk word ie wel gesloten .. maar zal ff kijken of ik morgen wat inspiratie heb

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 16:52

Urbann schreef:
okee.. ik zal er aan denken..
ik heb nu ff geen inspiratie meer.. dus waarschijnlijk word ie wel gesloten .. maar zal ff kijken of ik morgen wat inspiratie heb

als jij voortaan 1500 woorden typt, mag hij waarschijnlijk wel open blijven

NLieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 19:53

Woow.. Knap hoor... Maar best griezelig

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 15:40

ga je nog verder met dit verhaal?

kiimmie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 15:48

mooi hoor... ik volg hem en ik hoop dus dat je genoeg inspiratie hebt:P

chillaxing

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 15:55

Vraag ik me ook af..

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 17:42

Sorry met dit verhaal ga ik niet door. Ik ben bezig met een nieuw verhaal. Ik had geen inspiratie meer voor dit verhaal. dus kan een slotje op