[tek] Vriendschap, nu af. Tips zijn welkom

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Fenn

[tek] Vriendschap, nu af. Tips zijn welkom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 17:41

Het begon zo:

Afbeelding
Afbeelding

Toen werd het zo:
Afbeelding
Afbeelding

en nu is het dus zo

Afbeelding

foto's zijn van slechte kwaliteit.

ik heb nog even getwijfeld of ik het op bokt wilde zette, want het zijn zeker niet de allermooiste tekeningen ooit. Maar ik zou graag commentaar willen en er zijn veel punten, denk ik, waar jullie commentaar en tips op kunnen geven. Mensen tekenen vind ik erg leuk, maar ik moet het mezelf nog wel leren. Daarom ook dit project.
A3 en daarom ook dat ik dit op bokt zet. Dus kom maar op, kraak me af als je wilt, maar onderbouw het zodat ik wat kan leren.

Naomi21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 20:09

Wauw Fenn! N heel sprekende tekening, je wordt er gewoon vrolijk van als je er naar kijkt !

Ik vind hem alleen her en der iets te krasserig, maar ik denk dat dat hier vooral opvalt omdat je verwacht dat zo'n jong gezichtje helemaal "gladjes" is.
Poeh,maar eigenlijk heb ik verder helemaal geen zinnige tips .
Een ontzettend knap werkje dat je hebt neergezet met deze drie dames die ieder n heel eigen uiterlijk/uitstraling hebben. De kleding staat er ook al heel goed op .

Zwartwitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 14:44

Wow Fen, ik ga met Naomi21 mee, ik vind hem hartstikke mooi! Vooral aangezien de compositie en de gezichtsuitdrukkingen best wel moeilijk zijn. Ik zie dat je al heel goed begint met hulplijnen te zetten en aan de hand daarvan verder tekent. Ik zou me alleen eerst iets meer concentreren op de verhoudingen binnen een gezicht (zijn heel veel regeltjes voor ) en dan pas gaan werken aan dingen als stofuitdrukking en schaduwwerking. Hoewel het geheel er nu al super uitziet! Ik vind vooral dat je de haren mooi hebt gedaan. Ga zo door

FlynnlOver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 18:15

Heel mooi gedaan, mooie gezichtsuidrukkingen.
Ik zie er echt leven in,
Echte lieve kindjes die hard aan het lachen zijn.
Als je er lang genoeg naar kijkt, zie je het voor je dat ze heel blij zijn Heeel mooi en knap gedaan!

Remy

Re: [tek] Vriendschap, nu af. Tips zijn welkom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 19:08

Allereerst vind ik het heel erg moedig van je om een tekening op Bokt te plaatsen terwijl je er zelf nog onzeker over bent, dan wil je dus echt wat leren

Ik vind het een hele leuke tekening, het is een lekker speels drietal, dat zie je direct
Tip van mij: teken de tandjes niet apart van elkaar. Het mooiste is het volgens mij als je een rij tanden als één geheel tekent (en dan van onder iets gegolfd om de tanden aan te geven), en dan héél subtiel wat schaduwstreepjes voor eventuele ruimten tussen de tandjes (of wat dikker als het zo'n fietsenrekkie is als die middelste ).
O, en bekijk je tekening tussendoor eens een keertje in spiegelbeeld, met name bij mensen zie je dan direct waar de verhoudingen scheef zijn.

De haren vind ik trouwens ook heel mooi getekend! Is dit je eerste mensentekening? Dan vind ik hem helemaal knap!

kiimmie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 19:19

hoooii...
echt geweldige tekening... het spreekt heel erg.
misschien zou je inderdaad eens naar de verhoudingen kunnen kijken, want ik vindt dat de neus van de 3de iets wat klein is... maar misschien heeft ze wel een kleine neus.
maar ik vindt het egt ontzettend knap!!

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 20:26

heel bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik het geduld vooral mis om me zelf zo te concentreren dat ik alle verhoudingen uit werk. Ik heb hier echt een vooraad energie aan moeten verspillen en concentratie. Voor de volgende keer neem ik het mee...

Het is niet de eerste keer dat ik een mens teken, maar wel een van de weinige keren. Hiervoor heb ik ongeveer twee keer een mens getekent en ik had een paar weken voor deze tekening alle drie de mensjes los geschetst (echt heel snel en krasserig, slechts de vormen en uitdrukking).

De volgende keer zal ik een foto van die ook op de computer staat nemen, zodat ik ook daar de verhoudingen nog eens kritisch kan bekijken en jullie die ook goed kunnen zien. (de neus van de rechtse is inderdaad klein en die was gewoon 'ingetrokken' door het lachen. Wat ik waarschijnlijk per ongeluk nog te veel benadeeld heb.)

nog even een vraagje. De ogen waren op deze foto voornamelijk zwart. Zouden jullie hier een lichtpuntje in hebben verwerkt? of het echt zo natuurlijk mogelijk naar de foto natekenen?

Zwartwitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 21:01

Zou ik wel hebben gedaan Fen, maar ik hou me nu eenmaal graag aan de 'regels', zou ik misschien niet moeten doen