Jullie mogen dit verhaal lezen en als jullie willen er commentaar op geven.
Het is een verhaal over een meisje dat thuis het hele huishouden en zo moet doen omdat haar moeder overleden is. Haar vader is zo lui als een, als een, heb er geen woorden voor. Ze besluit om weg te lopen.
Gaat ze dit ook echt doen?
Of blijft ze toch thuis?
lees het verhaal en de vervolgen ervan, en je komt het te weten

Hoofdstuk 1
‘DOE HET ZELF ALLEMAAL DAN’ schreeuwde Kelly tegen haar vader. Kelly moest alles doen, het huishouden, koken, en nog meer. Maar bij álles wat Kelly deed, had haar vader commentaar op: Hier zit nog een stofje, heb je de vuile was al gedaan? Als Kelly dat niet had gedaan kreeg ze er van langs. Nu pikte Kelly het niet meer en rende de trap op naar boven.
Ze zette de computer aan en toen die opgestart was opende ze MSN. Gelijk begon Chantal, haar beste vriendin, tegen haar te praten.
Chantal = Happy
zegt: Heey KelKelly zegt: haii
Chantal = Happy:D zegt: hoe is het?
Kelly zegt: Nou, eerlijk gezegd niet zo goed
Chantal = Happy
zegt: Waarom niet?Kelly zegt: Nou, je weet wel dat mijn moeder overleden is he, en nu ik alles moet doen omdat ik enigkind ben?
Chantal = Happy
zegt: eehh, ja, hoezo?Kelly zegt: Ik moet nu alles doen in het huishouden enzo, en als ik 1 ding verkeerd doe, dan krijg ik al een pak slaag
Chantal = Happy
zegt: ah wat naar voor je, zal ik straks naar je toe komen?Kelly zegt: Ja, is goed, want ik moet je iets vertellen
Chantal = Happy
zegt: Oh, je maakt me nieuwsgierig, ik kom over een kwartiertje, goed?Kelly zegt: Ja, is goed, totzo
Chantal = Happy
zegt: DoeiDoei (K)Kelly zegt: Doeii totzo
Kelly sloot MSN weer af en zette een muziekje aan. Ondertussen ging ze haar kamer opruimen, het moest er toch een beetje netjes uitzien als Chantal kwam.
Voor dat ze het in de gaten had was het kwartiertje al voorbij en stond Chantal aan de deur.
’Dat mens is ook altijd op tijd he’ grinnikte Kelly in zichzelf.
Ze liep naar beneden om de deur open te doen, wat haar vader nooit deed, die bleef altijd op z’n luie gat naar de buis lopen staren.
Kelly maakte de deur open en begroette Chantal. ‘Zullen we gelijk naar boven gaan?’ vroeg Kelly. ‘Ja is goed’. Ze liepen samen naar boven.
’Sorry voor de rommel, wou net nog opruimen maar je was weer optijd, net zoals altijd’. ‘Ach, het geeft niet’ zei Chantal. ‘Ben wel ergere rotzootjes gewent’ en gaf Kelly een knipoog.
‘Wat wou je me nou vertellen?’ vroeg Chantal nieuwsgierig. ‘Nou, het zit zo..je moet het niet doorvertellen, tegen NIEMAND, beloofd?’ zei Kelly langzaam. ‘Beloofd!’
‘Oke, je weet wat ik op MSN heb gezegd over mijn vader enzo he, nu ben ik iets van plan’ zei Kelly. ‘O ja, wat dan? Vertel nou, je maakt me nieuwsgierig’ was het antwoord van Chantal.
‘Ik wil weglopen van huis’ flapte Kelly er ineens uit, gevolgd door een lange stilte.
Chantal werd lijkbleek. ‘W..weg..lopen? waarom ?’
‘Omdat mijn vader alleen maar zit te zeuren en schreeuwen en noem maar op, ik kan het gewoon niet meer aan’. Huilde Kelly.
’Kan ik iets voor je doen?’ vroeg Chantal voorzichtig. ‘Van mij mag je, maar ik zou niet weten wat..’ was het antwoord van Kelly. ‘Nou, bijvoorbeeld met je kamer opruimen, met het huishouden, noem maar op?’
‘Ja, als je wilt doen wel, maar het hóeft niet’ antwoordde Kelly wat vrolijker.
‘Waar zullen we mee beginnen?’ vroeg Chantal. ‘Eehmm, doe eerst mijn kamer maar.. beneden heb ik al wat gedaan’.
Een halfuur late was de hele kamer van Kelly blinkend schoon. ‘Bedankt dat je me hebt geholpen, Chantal’ ‘Ach, zoiets doe ik wel vaker’ zei Chantal een beetje verlegen. ‘Dat heb je wel over voor vriendinnen, of niet soms?’
‘Als jij het zegt, zal dat wel zo zijn’ ze moesten allebei lachen van wat er gezegd werd.
‘Hé Kel, heb je zin om morgenmiddag na school mee te gaan zwemmen?’ Vroeg Chantal.
‘Ja tuurlijk heb ik daar wel zin in, is al lang geleden dat wij met z’n tweetjes zijn wezen zwemmen, maar ik zie dat het al 6 uur is, moet je niet naar huis toe?’ antwoordde Kelly.
‘O ja, dat is waar ook’ zei Chantal en ze liep de trap af naar beneden. ‘Nog bedankt voor het helpen he’
‘Graag gedaan, als je nog hulp ofzo nodig hebt hoor ik het wel
’ zei Chantal zeker.Hoofdstuk 2
De volgende morgen werd Kelly geroepen door haar vader. ‘KELLY, OPSTAAN, NU METEEN!’.
‘Rustig, rustig, het is pas half 7 en ik hoef pas om 8 uur weg joh! Moet het zo beginnen?’ schreeuwde Kelly terug. Maar haar vader had de deur al achter zich dichtgegooid en had het dus niet gehoord. Snel kleedde Kelly zich aan, waste zichzelf en poetste haar tanden.
Beneden aangekomen begon haar vader al weer te schreeuwen. ‘Wie was dat gister? Mocht ze wel naar binnen? Waarom heb je dat niet gevraagd?’ Kelly werd er doodmoe van.
‘Dat is MIJN vriendin en die mag naar binnen wanneer IK wil !’ schreeuwde Kelly.
‘Kan de ochtend nou nóóit een keertje normaal beginnen?’ zei Kelly zacht.
Haar vader had brood gemaakt, wat hij ook nooit doet.
Kelly en haar vader zaten daar een uur lang zonder iets te zeggen. Om 8 uur ging Kelly naar school. ‘Doei pap, ik ga !’ Maar ze kreeg geen gehoord. ‘Zeker in slaap gevallen’, mompelde Kelly. Kelly liep de deur uit en voor dat ze buiten was, stond Chantal voor haar neus. ‘Hé! Wat doe jij hier?’ vroeg een stomverbaasde Kelly. ‘Ik kwam je ophalen, had geen zin om bij de brug te blijven wachten’, Antwoordde Chantal. ‘O, oke, hoef ik dat stuk ook niet alleen te fietsen’ ‘whahahahah’ ze moesten allebei lachen, ze waren nogal melig vandaag.
Onderweg vertelden ze allerlei dingen tegen elkaar over school en over die vervelende rotmeiden uit de 2e klas. Opeens zei Kelly ‘Wist je al dat Sharon, dat vervelende kind, verkering heeft met Jeroen?’ ‘Ja dat weet ik’, zei Kelly. ‘O ja, sinds wanner?’
‘Sinds nu’ Giebelde Chantal. Weer barstte ze in een lachbui uit. De rest van de rit naar school hebben ze weinig gelachen. Ze fietsen lang weilanden vol met paarden, langs een kippenboer, en zo nog wat dingen. De rest van de rit hadden ze niet alleen weinig gelachen, maar ook weinig gezegd. Toen het schoolplein in zicht was, begonnen ze weer te praten. ‘Kijk, daar staat dat domme kind van een Sharon’ zei Kelly. ‘Ja’, zei Chantal ‘Dat zo’n leuke jongen met zo’n lelijke meid verkering neemt man! Ik geloof mijn eigen ogen niet! Sharon zit helemaal onder de puisten en stinkt naar verrotte ei!’
Ze zetten ze fietsen in het fietsenhok en ze liepen ze school binnen. Ze hadden het eerste uur wiskunde. Die les ging heel snel voorbij. De volgende lessen gingen veel en veel langzamer.
In de pauze praatte iedereen over dat Sharon een vriendje had, de leukste jongen van haar klas. ‘Zou Jeroen dat echt willen? Verkering met Sharon?’ Vroeg Deborah een Chantal. Deborah is een meisje uit de 3e klas. Chantal zei wat afwezig ‘Ik heb geen idee, als hij echt op haar valt, heeft hij wel een slechte smaak’. ‘Daar heb je gelijk in, Chantal’ onderbrak Kelly haar. Zo praatten ze de hele pauze over Sharon en Jeroen.
‘Kom, we moeten weer naar les’, zei Chantal. ‘Ja oké, we gaan.
De lessen gingen als een speer behalve de laatste, dat was geschiedenis. De leraar zat een oersaai verhaal te vertellen over dinosaurussen.
Opeens ging de bel. Iedereen was blij de bel te horen en liepen het klaslokaal uit.
‘Gered door de bel’, lachte Kelly. ‘Ja, echt wel, geschiedenis is zo saai als een *&^ %$#@!’ zei Chantal. ‘Hé Chan, je mag niet schelden!’ ‘Oeps sorry uwe majesteit, ik zal het nooit meer doen, sorry dat ik u beledigd heb’, zei Chantal knielend. Allebei barstten ze in lachen uit.
Toen ze naar buiten liepen, stond Mike Kelly op te wachten. Mike had blijkbaar altijd al een oogje gehad op Kelly, maar stiekem vond Kelly Mike ook wel aantrekkelijk. Zonder dat Kelly het in de gaten had, kwam Mike naar haar toegelopen. ‘Eehh, Kelly, mag ik je even alleen spreken, zonder iemand erbij?’, vroeg Mike met een hoofd als een boei. ‘Eehh, ja, dat mag wel’, antwoordde Kelly totaal overvallen. ‘Ik ben zo terug Chantal, je mag wel vast naar huis toe gaan’, zei Kelly met een knipoog. ‘Ik zie wel wat ik doe’, antwoordde Chantal droog.
‘Waarom wil je me ‘even’ alleen spreken?’, vroeg Kelly. ‘Nou, het zit zo, i..iik..ik.. ik vind je leuk’ flapte Mike eruit. Kelly kreeg een rood gezicht, ze had nooit gedacht dat Mike haar ook leuk vond! ‘Wil je verkering met me?’, vroeg Mike. Kelly moest even nadenken.
‘Ik weet niet of je het weet, maar ik vind je al heel lang leuk, dus mijn antwoord is JA!’,
Mike was duidelijk te zien heel blij en samen liepen ze hand in hand over het schoolplein naar hun fietsen. Ze fietsten met zijn drieën naar huis. Chantal moest bij de brug de andere kant op dus fietsen Mike en Kelly het laatste stuk alleen. Mike en Kelly wonen tegenover elkaar, dus ze kunnen zo naar elkaar toe als ze willen.
Toen Kelly binnen was gekomen, ging ze gelijk naar boven en startte MSN op. Mike was niet op MSN, Chantal ook niet.
Ze sloot MSN weer af, want er was toch niemand interessants op MSN.
Opeens ging haar mobieltje af. Het was Chantal. ‘Haii Kelly’, zei Chantal. ‘Vanmiddag zwemmen he’. ‘Ja dat weet ik, ik heb mijn spullen bijna gepakt’ Eigenlijk was dat niet zo, Kelly was het helemaal vergeten, maar daar liet ze niks van merken. ‘Ik ben over een paar minuten bij jou’. zei Kelly. ‘Is goed’, zei Chantal en ze verbrak de verbinding
Kelly pakte gauw haar spullen bij elkaar en propte alles in de tas. ‘Bikini doe ik daar wel aan’, mompelde ze. Ze pakte wat geld voor daar te snoepen en het entreegeld en ze ging de deur uit.
Ze pakte haar fiets en fietste als een speer naar Chantal. ‘Chantal is altijd op tijd en ik altijd te laat’, dacht ze.
Bij Chantal aangekomen stond Chantal al te wachten. ‘Sorry dat ik zo laat ben’, zei Kelly buiten adem. ‘Is niet erg
’, antwoordde Chantal.Ze fietsten samen naar het zwembad, ze betaalden het entreegeld, kleedden zich om en gingen zwemmen.
Ik weet het, het 2e hoofdstuk is langer dan het 1e
Tips zijn welkom

het is wel mijn 1e verhaal, dus wees een beetje lief

leuk bedacht