Ik sprong op toen ik het gegil hoorde van Mystic. Snel rende ik naar buiten. Ik schrokt me rot. Snel rende ik naar Nick en duuwde hem opzij en greep het halstertouw. ‘Doe gezond man.’ Zij ik op kwade toon. Ik wist niet precies wat er gebeurt was maar en klopte iniedergeval iets niet. Ondertussen was Mystic wat rustiger geworden, maar wilde wel nog steeds wegrennen. ‘Het is mijn paard hoor, ik wilde haar naar de markt brengen maar ze wilde de trailer niet in’antwoorde hij vals, zijn blik gericht op het paard. Ik had de laatste tijd veel in de supermarkt gewerkt, genoeg om een paard van te kopen. De baas gaf me zelfs extra, ookal was ik pas 15. ‘Ik geef je 2000 voor haar’ zij ik wat kalmer dan eerst. Hij dacht na, dat was te zien aan zijn blik. ‘Ach, ze is toch pas 3 en ze is niet veel waard.’ Antwoorde hij bedenkelijk. Ik hoopte dat hij mij de friese merrie verkocht. ‘oke, ik ga in op je bod’ vervolgde hij. Ik glimlachte blij naar hem. Ondertussen waren mijn ouders erbij komen staan, die mij op zouden halen. Langzaam liep ik met Mystic aan mijn zeide terug naar de stal en seinde naar mijn ouders dan ze mee moesten komen. Toen ik in de stal kwam liep ik naar de poetsplaats en bond haar daar even vast. Mijn ouders stonden naast me. ‘Ik heb haar zojuist gekocht’ zij ik langzaam. Ik probeerde de blik van mijn ouders te ontwijken. Ik hoorde hen zacht overleggen en tenslotte vertelde ze: ‘je mag haar houden en wij betalen de helft van alle kosten’ . ik vloog hen om de nek en bedankte hen. Ik pakte net mijn poetsspullen toen ik Nick aan zag komen. ‘Wanneer krijg ik het geld?’ vroeg hij met een blik op het paard geworpen. ‘Die krijg je morgen’ antwoordde ik toen ik een borstel had gepakt. Hij liep weg zonder iets te zeggen. Ik wist dat hij het niet leuk vond Mystic te verkopen, maar het was beter voor hem. Tenminste dat had hij vertelt. Toen ik klaar was met poetsen zette ik Mystic in haar box en gaf haar een appel. Mijn ouders waren ondertussen al weer naar hun auto gelopen. Ik wist dat ik bijna moest gaan dus ik liep snel terug naar de poetsplaats toen ik mystic in haar box had gezet. Ik ruimde mijn spullen op en liep nog even naar Mystic. ‘Ik zie je morgen schatje’ zij ik zachtjes. Toen ik weg liep merkte ik dat Mystic me na keek. Toen ik langzaam omkeek om te kijken of mijn gedachte klopte, bleek ik gelijk te hebben. Ik was zo blij dat ik eindelijk mijn eigen paard had, een fries nog wel. Het enige tegendeel was dat ik haar nog in moest rijden.
Ik liep nog even naar de kantine toen ik de manege eigenaar had zien staan. Ik liep snel op hem af. ‘Kan ik een kast huren?’vroeg ik voorzichtig. Hij schrok toen hij me zag staan. ‘Ja hoor, er is er toch nog eentje vrij.’ Antwoorde hij op mijn vraag. Hij pakte een sleutel uit zijn zak en gaf hem aan mij. ‘Voor je kast.’ Zij hij toen hij mijn rare gezicht zag. ‘Dankje’ zij ik op een gekke toon. Hij gaf me een knipoog. Snel liep ik weg naar mijn ouders. Ik stapte in de auto, en we reden weg. `
Ik liep naar boven naar mijn kamer en zette de computer aan. Automatisch startte msn zich ook op. Snel veranderde ik mijn naam naar: Grace ... Ben super blij vandaag
.
Meteen kwam Johan , een jongen van zijn school tegen haar praten:
Johan
: Heey die Grace.
Grace ... Ben super blij vandaag
: Hoi Johan.
Johan
: en waarom ben jij nu zu blij ?
: Omdat ik een paard heb gekocht.
Johan
: Meen je dat serieus ? Gefeliciteerd
: Dankjewel, maareuhm, ik ga nu.
Johan
: Ow
Doei dan maar.
: Doeii ..
Ik sloot mijn computer af en liet me op mijn bed vallen. Deze week had in nog een foto van Mystic gemaakt en deze ingelijst omdat ik dacht dat ze verkocht zou worden. Ze was zo mooi. Ik stond op en pakte het lijstje en bekeek het aandachtig.

Ik vond haar zo mooi. En ik was zó blij dat ik haar gekocht had. Ik Zette het lijstje terug en liep naar beneden. Ik rook de geur van Pizza. Bah, pizza was echt vies. ‘Ehm mam, ik lust geen pizza, dat weet je toch ? ’ vroeg ik langzaam maar zeker. ‘Ja, dat weet ik. Je kunt een boterham smeren en die eten’ antwoorde ze met een blik op mij geworpen. Ik ontdooide wat brood en besmeerde dit met kaas. Toen de pizza klaar was gingen we aan tafel zitten. ‘We moeten je iets vertellen.’ Zij mijn vader met zijn ogen aan de grond genageld. ‘Je moeder, ze is zwanger van een dochter’ vervolgde hij. Mijn moeder zwanger, dat kon niet waar zijn....