Elke keer weer..
Ik voelde de pijn door heel mijn lichaam gaan, vooral mijn nek.. Hield dit maar een keer op, hield hij maar een keer op met slaan. Ik voelde de tranen achter mijn ogen branden. 'toe nouu..' Jammerde ze. En pats weer een klap. Dit werd maandag niet naar school. Hoe zou ze school ooit redden als ze zich elke keer ziek moest melden vanwege blauwe plekken? 'Je moet nou eens op houden rot kind, was jij er maar niet dan was het hier thuis een stuk leuker geweest!' Uiteindelijk verliet hij haar kamer. Langzaam voelde ze de tranen over haar gezicht stromen. Wat deed ze nou weer verkeert? Ik probeer het altijd goed te doen en nooit lukt het.. Langzaam na veel piekeren viel ze langzaam in slaap in de badkamer. Dan maar hier, de kracht heb ik niet meer om op te staan. Langzaam werd ze wakker, het liefst wou ze het uitschreeuwen van de pijn. Langzaam stond ze op.
Ik ging de douche in en liet het warme water over mijn lichaam stromen. Ik droogde me af en liep langzaam in mijn badjas naar beneden. 'Heey schat' zei haar moeder, 'Wat zie jij er uit, Meisje wat is er in godsnaam gebeurd?' haar stem sloeg over en ze zweeg. 'hhettt wass papppa..' Stotterde Lien. De ogen van haar moeder werden groter. ze ging staan en begon te vloeken. 'Meisje. Het spijt me zo, Ik weet het niet meer.. Jouw vader is zo'n lieve man.. Maar af en toe breekt er wat in hem en dan slaat hij er op los. Het is altijd al zo geweest maar ik dacht dat het ooit wel zou ophouden. En.. nu dit.' Lien begon te huilen. Al die dagen moest ze dit inhouden toen haar moeder op zakenreis was. En nu kon ze het er eindelijk uit gooien. Ze voelde zich opgelucht, maar zo bang voor wat er komen zou. 'Stil maar meisje.. We vinden samen wel een oplossing.' Langzaam voelde ze zich ontspannen. En kon ze weer helder over de situatie nadenken.
Na het eten kwam haar vader thuis. Hij was weer eens uit eten met een zaken partner. Stom dronken was hij. 'Wat heb jij nou weer gedaan? Vertel me niet dat dit weer een saai zakendiner was. Ik trap daar echt niet meer in. Moet je zien hoe Lien er aan toe is, je moet eens ophouden met die stomme drank. Je verpest ons leven en die van je zelf er mee!' Schreeuwde haar moeder. Hij liep zonder naar zijn vrouw te luisteren naar de koelkast en pakte er een biertje uit. Hij ging zitten. 'Ach mens.. hou toch eens op met zeiken, jij hebt een vet saai leven, ik maak tenminste nog een beetje plezier. Het enige wat jij doet is koken en het huis schoonmaken.
Commentaar is welkom, Als jullie willen.. Zou ik natuurlijk altijd een vervolg willen schrijven
Ik wacht reacties af!