Paardenhaar!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

keshia

Paardenhaar!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 20:13

Omdat ik denk dat ik hier paardenmensen met crea bea uitspattingen kan vinden, maak ik hier maar eens een topic aan.

Ik ben zonet bij mijn pony geweest en heb haar manen kort gewiekt... lees drastisch kort gewiekt... na anderhalf jaar sparen toch maar besloten het weer op hand breedte te maken omdat ik vind dat het mooier staat.. het maakt van zo'n oude pony toch weer een beetje een sportponietje....

nu de volgende vraag... ik heb een aantal plukken bewaard.. ik vond het zonde het zomaar weg te gooien.. nu wil ik jullie vragen of jullie al ooit iets moois hebben gemaakt met het haar van je paard... of dat jullie ideeen hebben... ik zou graag iets maken wat ik mooi thuis kan bewaren voor het geval ze er straks niet meer is... ( is nog lang niet aan de orde, vind het sowieso leuk iets van mijn pony thuis te hebben)

dus laat je fantasie spreken en leef je uit...
ik hoop op reacties...
groetjes keshia

DianneM

Re: Paardenhaar!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 21:12

heb je ook een hoefijzer van haar?

IcePrincess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 21:22

Ik heb vorig jaar een hele mooie armband van staartharen gemaakt met de naam in kralen erin verwerkt, ben hem alleen verloren in spanje .
Maar ik ben weer staartharen aan het sparen om een nieuwe te maken .

Als je op google zoekt op 'horsehair jewelry' vind je ook wel meer soorten sierraden gemaakt van paardenhaar.
Klinkt misschien een beetje raar of zelfs vies, maar in werkelijkheid is het heel mooi (vooral met kralen erbij) en zie je niet meteen dat het paardenhaar is.

Elanor

Re: Paardenhaar!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 07:33

Iceprincess: wat een goede tip!
*Gaat onmiddelijk knutselen*

Ik hoef geen haren meer te sparen... Kwam een tijd geleden de stal van m´n beessie in en viel bijna flauw... Een tweevingersdikke pluk staart lag in het vlas, met haarwortel en al eruit getrokken. (ze is dus waarschijnlijk bij het opstaan erop gaan staan, en toen ráts, brrrr) Ik heb hem al netjes gewassen en ingevlochten, maar dit is wel een leuk idee om er wat mee te doen!

keshia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 11:23

jah ik heb ook een hoefijzer van haar wat heel veel voor mij betekend... ik heb haar namelijk gekocht als zijnde verwaarloosd.. ze had toen haar hoefijzers al ruim een jaar onder zitten... een van haar hoefijzers was ze al verloren maar de ander zat er nog onder.. die heb ik bewaard.. het staat voor mij voor het geluk van een tweede kans en een nieuwe start voor ons beide... dus als dat te combineren valt met dat haar zou het helemaal super zijn.. en dat met die kralen en zo lijkt me ook heeeeeel mooi.. kun je dat ergens laten doen of moet je zelf heel handig zijn????
groetjes keshia...

Joscaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 17:49

Laat je het resultaat zien! Ben wel benieuwd
Misschien ideen voor mij

_Tarzan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 18:04

ik heb een hanger voor aan m'n ketting gemaakt van een plukje manen van verona

lijkt het je interessant en wil je weten hoe het eruit ziet en hoie ik het heb gedaan?
Pm me maar dan maak ik wel een foto

poema

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 19:05

het lijkt me ook wel vet zo'n armband of hanger. Alleen ehh? hoe kom je aan de haren ik zit nooit aan de staart van mijn pony, jah alleen om de stro'tjes eruit te halen. Maar ik kam hem nooit ik was hem alleen soms in de zomer.

keshia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 19:07

ik heb dus de manen vna mijn pony heel kort getrokken en dan hou je allemaal plukken lang haar over... daaar kun je het dus van maken ....
ander misschien als je pony een mooie dikke staart hebt misschien aan de binnenkant.. bij zijn kont zeg maar een mooi klein plukje uitknippen.. en die in 4-en of 5-en delen...
succes!!! hahahaha
groetjes keshia

poema

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 19:28

ummh dat is het hem nou juist hij heeft geen dikke staart helaas.
En ik heb nog niet zo lang geleden zijn manen getrokken. Naja dan maar wachten tot het weer lang is gegroeid!
IK weet niet of ik mag promoten maar ik vind dit wel een leuke site voor kralen en dat soort materiaal:
www.kralenwebwinkel.nl