Ik zou graag tips willen weten hoe je nou echt mooie paarden haren kan tekenen en dat het netjes blijft
Al vast bedankt:D
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Vacht neem ik aan hé?!
(manen zijn ook wel handig
) 

Kan ik je beter beoordelen. Het is ook geen kwestie van strepen trekken maar ook vooral schaduwen tekenen!

alena schreef:ik denk dat je als je de vacht mooi wil hebben vooral goed moet kijken
kijk welke kant de haren opgaan en teken ze die kant op maak geen grote halen maar steeds kleine stukjes![]()
en dan kan je (zo doe ik eht altijd)
is de vacht lijnen aanbrengen en het daarna met de schuine kant van je potlood iets wegwerken zo heb je wel de vachtstructuur maar niet het krassige
dan de manen ben ik ook niet zo goed in maar dat ik ook een kwestie van goed kijken en daar kom je dna ook een heel end mee ik zie in jou manen namelijk allemaal rechte streepjes en dat is neit de bedoeling natuurlijk:D
dus probeer goed te kijken dan kom je al een heel eind

Kijk ook eens naar voorbeelden van andere (GOEIE) tekenaars.
smeetjoew schreef:Gebruik géén HB die maakt de tekening erg krasserig. Ikzelf gebruik(te) altijd 2B potloden en soms 4B. Verder is het een kwestie van veel oefenen en niet te hard drukken, maar overal even hard drukken.
Gebruik geen punt, dus niet als je potlood punt een beetje bot wordt weer vlijmscherp slijpen maar een botte punt houden.
?

(als ik geen punt aan mijn potlood heb ga ik gillen en smijten met mijn potlood, vandaar dat ik alleen vulpotloden gebruik
)
.
) dan krijg je mooie vloeiende lijnen en minder dat stokkerige.
. Citaat:(als ik geen punt aan mijn potlood heb ga ik gillen en smijten met mijn potlood, vandaar dat ik alleen vulpotloden gebruik)

Citaat:desnoods gooi je je hele lichaam in de strijd (je wil mij echt niet zien tekenen)
*
. Het gaat er vooral om dat je niet vanuit je pols tekent inderdaad en dat je vanuit je hele arm tekent. (Ik val in herhaling geloof ik..) Ik teken ook niet altijd alleen haartjes. Kleur het paard eerst in in alle richtingen. (niet in één richting, want dan krijg je lelijke strepen) en daarna kan je de haartjes erop zetten. Hierbij ook opletten dat je niet enkel streepjes zet, maar de je schaduw gaat aanbrengen en al die blabla. Zo doe ik het dan althans..
Het is wat je style is denk ik...
(hij is te erg voor worden)