[tek] tips gezocht haren tekenen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CarpeDiem_

[tek] tips gezocht haren tekenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 19:17

Hoi hoi
Ik zou graag tips willen weten hoe je nou echt mooie paarden haren kan tekenen en dat het netjes blijft
Al vast bedankt:D

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 19:25

Bedoel je dan de vacht, manen of snorharen? Vacht neem ik aan hé?!

CarpeDiem_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 19:30

JAAAH (manen zijn ook wel handig )

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 19:33

Gebruik géén HB die maakt de tekening erg krasserig. Ikzelf gebruik(te) altijd 2B potloden en soms 4B. Verder is het een kwestie van veel oefenen en niet te hard drukken, maar overal even hard drukken.

Gebruik geen punt, dus niet als je potlood punt een beetje bot wordt weer vlijmscherp slijpen maar een botte punt houden.

Manen: Vooral schaduw partijen aanbrengen. Ikzelf heb daar ook vaak moeite mee.

Ik weet ook niet zo precies goed wat je nu wil weten.. Geef anders een voorbeeld?

CarpeDiem_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 19:35

Nou me tekeningingen kloppen altijd tot ik hare ga in tekenen dan wordt het 1 krasserige boel

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 19:40

Voorbeeldje van je tekeningen? Kan ik je beter beoordelen. Het is ook geen kwestie van strepen trekken maar ook vooral schaduwen tekenen!

CarpeDiem_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 19:41

ff kijken hoor!

CarpeDiem_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 19:43

(is niet heel duidelijk Afbeelding

alena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 19:49

ik denk dat je als je de vacht mooi wil hebben vooral goed moet kijken
kijk welke kant de haren opgaan en teken ze die kant op maak geen grote halen maar steeds kleine stukjes
en dan kan je (zo doe ik eht altijd)
is de vacht lijnen aanbrengen en het daarna met de schuine kant van je potlood iets wegwerken zo heb je wel de vachtstructuur maar niet het krassige

dan de manen ben ik ook niet zo goed in maar dat ik ook een kwestie van goed kijken en daar kom je dna ook een heel end mee ik zie in jou manen namelijk allemaal rechte streepjes en dat is neit de bedoeling natuurlijk:D
dus probeer goed te kijken dan kom je al een heel eind

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 19:52

alena schreef:
ik denk dat je als je de vacht mooi wil hebben vooral goed moet kijken
kijk welke kant de haren opgaan en teken ze die kant op maak geen grote halen maar steeds kleine stukjes
en dan kan je (zo doe ik eht altijd)
is de vacht lijnen aanbrengen en het daarna met de schuine kant van je potlood iets wegwerken zo heb je wel de vachtstructuur maar niet het krassige

dan de manen ben ik ook niet zo goed in maar dat ik ook een kwestie van goed kijken en daar kom je dna ook een heel end mee ik zie in jou manen namelijk allemaal rechte streepjes en dat is neit de bedoeling natuurlijk:D
dus probeer goed te kijken dan kom je al een heel eind

Ja, hier ben ik het mee eens en je trekt nog teveel lijnen en kleurt het dan in. (zie de wang) Probeer meer aandacht eraan te besteden en niet gewoon in de kleuren maar echt haren te tekenen in de richting als dat ze ook echt gaan.

Het oog mag ook donkerder, het is nu te licht en de pupil is zwart en de rest daaromheen is lichter dan het zwart, maar het zit er dicht tegen aan. Kijk ook eens naar voorbeelden van andere (GOEIE) tekenaars.

dierenlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 20:44

smeetjoew schreef:
Gebruik géén HB die maakt de tekening erg krasserig. Ikzelf gebruik(te) altijd 2B potloden en soms 4B. Verder is het een kwestie van veel oefenen en niet te hard drukken, maar overal even hard drukken.

Gebruik geen punt, dus niet als je potlood punt een beetje bot wordt weer vlijmscherp slijpen maar een botte punt houden.
?

ik gebruik altijd HB-potlood

en ik gebruik altijd een punt

en heb nog geen commentaar gekregen dat mijn tekening krasserig zou zijn!
verder ben ik het eens met alena
ziet er al goed uit hoor!! als je rekening houd met de tips word het vast prachtig!!

IcePrincess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 22:59

Ik teken ook alleen met een hb potlood, en nog wel een vulpotlood dus heb ook altijd een punt (als ik geen punt aan mijn potlood heb ga ik gillen en smijten met mijn potlood, vandaar dat ik alleen vulpotloden gebruik )

Als je tekening krasserig wordt zegt het woord het al: dan zit je te krassen .

Tip voor NinaTijger , laat je armen eens los, je tekening ziet er heel krampachtig uit (tenzij ik me heeeeeel erg vergis teken jij uit je pols) teken vanuit je arm, desnoods gooi je je hele lichaam in de strijd (je wil mij echt niet zien tekenen ) dan krijg je mooie vloeiende lijnen en minder dat stokkerige.
En wees vooral niet bang om donkerder te tekenen. Het hoeft niet altijd in 1 keer meteen goed te gaan .

dierenlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 23:16

Citaat:
(als ik geen punt aan mijn potlood heb ga ik gillen en smijten met mijn potlood, vandaar dat ik alleen vulpotloden gebruik )

ik heb net hetzelfde!! ik word zo chagrijnig van botte potloden!
maar ik gebruik gewoon om de paar haartjes mijn slijper, ook niet echt handig, maarja

Citaat:
desnoods gooi je je hele lichaam in de strijd (je wil mij echt niet zien tekenen )

ik kan het mij al helemaal voorstellen

rink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 11:35

*ziet het ook al voor zich hoe iceprincess tekend *

hahaha

maar ik ben het idd met ice eens.. durf eens gek te doen.. ook al verpoedersuiker je je tekening je leert alleen maar van fouten dingen kunnen niet in 1 keer goed gaan..

gewoon eens lekker gaan tekenen zonder verwachtingen je zult zien dat er leuke dingen uit kunnen rollen

succes

marjoke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 15:15

Ik ben het ook met haar eens. Het maakt echt niet uit of je nu een 9B of een 2F potlood in je handen hebt hoor. Dan wordt de tekening alleen lichter en donkerder . Het gaat er vooral om dat je niet vanuit je pols tekent inderdaad en dat je vanuit je hele arm tekent. (Ik val in herhaling geloof ik..) Ik teken ook niet altijd alleen haartjes. Kleur het paard eerst in in alle richtingen. (niet in één richting, want dan krijg je lelijke strepen) en daarna kan je de haartjes erop zetten. Hierbij ook opletten dat je niet enkel streepjes zet, maar de je schaduw gaat aanbrengen en al die blabla. Zo doe ik het dan althans..
Ach weet je, het hoeft inderdaad niet van de eerste keer perfect te gaan. Door veel te oefenen, leer je op de duur van jezelf wel hoe het moet en hoe niet, of hoe het lekker tekent en hoe niet.

Joscaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 17:44

*Ziet het voorzich hoe IcePrinces zit te tekenen*
Tja..Ik teken wel met punt... Het is wat je style is denk ik...

CarpeDiem_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 20:25

haha jej wilt mij niet zien tekenen (me vriendin ging laatst foto maken grrrr (hij is te erg voor worden)