[verh] (nog) geen titel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bubblicious

[verh] (nog) geen titel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 16:56

hoihoi.
ik heb me er dan ijndelijk voor ingezet en ben met een verhaal begonnen
ik hoop goede reacties maar slechte mogen natuurlijk ook

Hoofdstuk 1

Langzaam stapte ik op mijn fiets en reedt naar school. Ik had echt geen zin in vandaag. Vandaag zou de school fotograaf komen en ja, ik had sinds 1 dag een beugel. Betergezegd sinds gisteren middag. Iedereen zou me weer uitlachen zoals het de gewoonte was. Ik fietste flink door, tegen de wind in. Toen ik op school aankwam liep ik met mijn fiets in de hand naar de fietsenstalling. Ik draaide hem op slot en liep de stalling weer uit. Snel liep ik door naar het gebouw en liep naar het eerste vak van vandaag, Frans. Ik vondt dit zo’n saai vak. Ze liep naar een plaats en ging daar zitten. Ik pakte mijn boek erbij en na nog geen seconde ging de bel. Iedereen kwam de klas binnenstormen en ging ergens zitten. Zoals gewoonlijk kwam er weer niemand naast me zitten. Mevr. Johnsens kwam binnen wandelen en langzaam schoffelde er iemand achter haar aan. ‘Dit is Patricia, ze is hier nieuw op school dus ik hoop dat jullie extra aardig voor haar zullen zijn’’ zij Mevr. Johnsens. Ze wierp een blik op Angela. Ze wees het meisje een plek aan. Ze kwam naast mij te zitten, ik was natuurlijk erg blij dat er na lange tijd weer iemand naast me zat. Ik stelde me voor: ‘Jenny’. ‘ Patricia’ zij ze aardig terug. Mevr. Johnsens begon met de les. Zoals mij gewoon was geworden bij Frans was ik weer weg aan het dromen. Ze tikte met een lange stok om mijn tafel en zij: ‘Vertaal de zin:Ik ga morgen naar het winkelcentrum nieuwe kleding kopen’. Kalmpjes zij ik. ‘Je vais acheter demain vers la galerie marchande les nouveaux vêtements’ De hele klas gaapte me aan, niet omdat ik de zin vertelde maar omdat ze mijn beugel zagen. Ik keek hun precies het zelfde terug aan. Iedereen was stil oppeens. Mevr. Johnsens verbrak de stilte. ‘Jullie krijgen voor deze keer geen huiswerk’ zij ze. De hele klas was natuurlijk blij. ‘Jullie mogen gaan’ vervolgde ze. Ik deed het boek van Frans in mijn tas. ‘Zal ik je hier alles wijzen? ‘ vroeg ik nieuwschierig aan patricia. ‘Is goed hoor’ antwoordde ze. Net toen we de klas uit wilde lopen riep Mevr. Johnsens mij. ‘Blijf je even buiten wachten’ vroeg ik snel aan Patricia. Ze knikte. Ik liep door naar Mevr. Johnsens. ‘Wat is er Mevr.’ Vroeg ik nieuwschierig op haar antwoord.
‘Ik wilde vragen of je je wel goed voelt, je ziet lijk bleek’ antwoordde ze op mijn vraag. Waar bemoeide dat mens zich ingodsnaam mee. Tuurlijk zag ik lijkbleek. Ze hadden over een half uur schoolfoto’s. ‘Ja hoor’ zuchtte ik. Snel liep ik het lokaal uit naar Patricia. Ze stond me al op te wachten. Samen liepen we naar de Aula. ‘Ha die beugelbekkie’ riep Angela. Bah, ik kon dat mens echt niet uitstaan. Ze had al tich vrienden van me afgepakt. Ik vond het niet eens meer de moeite om nieuwe vrienden te zoeken. Ik hoopte alleen maar dat Patricia bij mij wilde horen en niet bij Angela. ‘ Ach swat! Houd jij je bek toch’ zij Patricia met een kwade blik gericht op Angela. Ik schrok me een ongeluk. Zij kwam voor mij op. Het was nog nooit voorgekomen dat iemand voor me op kwam. Snel liepen we door naar de corner waar je het eten kon kopen. Ik bestelde een frisdrank net als Patricia. We liepen naar een tafeltje en gingen daar zitten. ‘Bedankt dat je voor me opkwam daarnet’ zij ik roodsig. ‘Achja, dat kind moet dr bek maar houden,’zij ze. ‘het liefst zou ik haar een schop onder dr kont geven.’
We schoten in de lach. Ik keek op mijn horloge, half 10 was het al weer. ‘Uhm Pat, ik weet niet of het je vertelt is maar vandaag zijn er al meteen schoolfotos.’ Zij ik langzaam. ‘Jawel, dat weet ik. Mevr. Johnsens had het me al verteld’ antwoordde ze. Gelukkig wist ze het. We stonden op en liepen naar de zaal waar de fotograaf zou zijn. En geluk dat we hadden, we waren als eerste. Ik liep naar de kruk toe en ging daar op zitten. Ik trok een grote bigsmile. Er kwam een grote flits en toen riep de fotograaf dat ik klaar was. Toen Patricia aan de beurt geweest was liet ik haar het hele gebouw zien. Tegen 11 uur moesten we weer aan de slag met leren. We liepen naar het volgende vak van vandaag, computer les. We leerden hoe we een basis bij html op moesten zetten. Toen die les klaar was zat de school voor vandaag er al weer op. Er waren veel les uitvallen en dat was dus wel handig. Ik liep samen met Patricia naar de fietsenstalling. Ik liep naar mijn fiets en haalde hem van het slot. Patricia woonde vlak bij de school, opzicht was dat wel handig. Langzaam stapte ik op en zij Patricia gedag. Langzaam fietste ik weg van de school. Vandaag was het best een leuke dag geweest. Toen Patricia opkwam voor haar was ze heel blij geweest. Ingedachte verzonken stak ik de weg over bij een stoplicht. Ik hoorde getoeter maar het was al te laat. Alles werd zwart...

Bubblicious

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 18:08

no one ?

xXLiekeXx

Re: [verh] (nog) geen titel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 18:19

Spannend,, nou ligt ze i n het ziekenhuis,, :p
Wel doorschrijven hoor !!!!!

Bubblicious

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 18:21

Het schrijven over iemand in de brugklas valt me erg zwaar omdat ik 11 ben en nog op de lagere zit. en dat frans is fout :p daar staat iets over een manchede gallerij ofzo :s
maar ik heb dat stuk van die franse taal van een generator

xXLiekeXx

Re: [verh] (nog) geen titel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 18:47

via vertaalmachine:

Ik ga morgen naar het winkelcentrum nieuwe kleding kopen
=
Je vais acheter demain vers la galerie marchande les nouveaux vêtements
jij zij:
Je vais acheter demain vers la galerie marchande les nouveaux vêtements

Goed us

Bubblicious

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 18:48

maar toen ik naar nederlands vertaalde stond er iets over een manchede gallerij ofzo ?

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 19:55

Mooi!
Ik abonneer me eff

Bubblicious

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 14:14

als ik traks terug kom zal ik een vervolg schrijven.