[Vraag] Servies beschilderen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Siets

[Vraag] Servies beschilderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 20:55

Sorry als het hier verkeerd staat, maar ik kon de juiste plek niet vinden!

Ik wil graag voor mijn uitzet servies gaan beschilderen. Ik ga morgen een wit servies kopen bij de Xenos, maar nou wil ik weten wat ik voor de rest nog nodig heb. Ik heb op internet gezocht, maar daar worden eigenlijk alleen workshops gegeven maar ik heb nog geen vrijgegeven tips kunnen vinden. Zou iemand voor mij een stappenplan willen maken met benodigdheden? Alvast bedankt!

PoelieWoelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 21:47

Ik doe dit wel eens met mijn moeder.

Wij hebben gewoon de "basiskleuren" porseleinverf + wit en zwart gebruikt. En dan ook nog dunne penseeltjes.

Denk eraan dat je het servies goed vetvrij maakt voor je begint, anders pakt de verf niet. Als je een foutje maakt kan je het rustig wegvegen en gewoon doorschilderen.

Veel plezier!

Siets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 22:21

LauraMc schreef:
Ik doe dit wel eens met mijn moeder.

Wij hebben gewoon de "basiskleuren" porseleinverf + wit en zwart gebruikt. En dan ook nog dunne penseeltjes.

Denk eraan dat je het servies goed vetvrij maakt voor je begint, anders pakt de verf niet. Als je een foutje maakt kan je het rustig wegvegen en gewoon doorschilderen.

Veel plezier!

Maar dan heb je dus een kiramiekoven nodig? Of kan je het ook nog op een andere manier afbakken? Hoe deden jullie dit?

8Eveline

Re: [Vraag] Servies beschilderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 07:16

Ik heb me hier wel eens een beetje inverdiept, je hebt decofine heet het merk geloof ik en die heeft allemaal kleuren porceleinverf. Goed vetvrij maken idd en dan verfen maar. Als er iets "fout" is kun je het wegvegen of later geloof ik er makelijk afkraben met je nagel voordat je hebt gebakken.
Qua bakinsturcties zul je even moeten kijken welke verf je gebruikt, denk voor elk merk weer anders. Normaal gesproken kun je het in je gewonen oven doen. Er zijn idd verf soorten en curcessen waar je een specialen oven voor nodigt hebt, die kleuren zijn ook meer pastelachtig als eindreslutaat en zijn "gladder" als je na het bakken met je vinger overheen gaat omdat het volgends mij erin is gebrand.
Veel plezier trouwens en laat je je eind reslutaat nog even zien