[tek] expeditie snorhaar. Soepje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fenn

[tek] expeditie snorhaar. Soepje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 13:17

Ik kon het ook gewoon vrijdag de dertiende, de zwarte kat, soepje, aquarelpotloodpoes of weet ik niet hoe noemen, maar dit klonk zo grappig en de snorharen vond ik ontzettend moeilijk. Ik werkte met best veel water en dat had de neiging naar elkaar toe te lopen op de kleine stukjes. Dus vandaar dat ik de snorharen nogal... irritant vond.

Hij is een stuk groter dan A4 en paste niet volledig onder de scanner. Ik heb hem drie keer ingescant en puzzel maar een beetje. Je ziet nu elk stuk van Soepje wel een beetje.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Soepje in aquarel dus, door de scanner zijn de kleuren wat minder geworden, (het paarse is veel paarser enz). Mijn eigen commentaar, ik mis de achtergrond. Ik heb nog geen idee wat ik er wil doen (als jullie suggesties hebben?) de neus, die vind ik erg weinig diepte hebben, maar het kan misschien nog verbeterd worden. De snorharen zijn vrij dik voor een poes, maar dat kon bijna niet kleiner.

Aquarel potlood op doek.

De foto: http://www.mijnalbum.nl/Foto=KW6YD3KL
hij moet nog wel gedraaid.

Ik zou graag commentaar en tips willen. Ik kan altijd nog veranderingen aanbrengen.

Stravero

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 14:25

Wat istie lief en leuk gelukt! echt waar

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 15:42

Hij is leuk en mooi!!
sorry heb geen tips..

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 17:40

dankjullie ,
iemand nog suggesties voor achtergrond?

IcePrincess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 18:01

tip voor de snorharen: doe die er met dekkende verf overheen, hoef je er niet omheen te werken .

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 18:04

moet ik wel een dekkende verf kopen , maar het is wel een goede tip. Ik heb nog wel goedkope verf liggen, even kijken of dat goed dekt.

_joellover_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 18:19

vindt hem heel mooi zou alleen voor een iets liever gezicht de snor haren wat omhoog doe n

Naomi21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 18:29

Hihi een leuke titel en mooie tekening .
Ik heb helaas ook geen tips voor aquarel...

laurence

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 19:14

erg mooi
proficiat ik zou het niet kunne nadoen

Remy

Re: [tek] expeditie snorhaar. Soepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 19:20

Ik vind hem ook erg mooi De kleur is mooi diep door dat gebruik van paars.

Ik heb altijd erg veel bewondering voor mensen die met aquarel kunnen werken, vind het zelf een erg moeilijk materiaal. Ben benieuwd naar meer.

Ik zou trouwens de achtergrond in een neutrale, lichte effen kleur houden, maar dat is mijn persoonlijke smaak.

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 11:22

bedankt allemaal

hihi, achtergrond weer Thee? nee ik weet het nog steeds niet, ik wil het niet gewoon wit laten, want dat staat zo afstandelijk. Lila misschien? en kan dat gewoon met simpele goedkope aqrylverf of pastel? Ik ga maar eens kijken wat ik heb liggen.

Zwartwitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 12:17

Ik vind hem hartstikke lief, de kleurvlakken zijn mooi geworden (verschillende tinten grijs/zwart). De ogen vind ik wat klein, maar de uitdrukking is weer goed gelukt. Voor de achtergrond zou ik kiezen voor een kleur die in de tekening voorkomt, bijvoorbeeld het lichtbruin van de binnenkant van de oren. Of misschien het geel van de ogen? Ik weet het niet, kijk maar wat je het mooist vindt! Misschien idd weer thee..? of koffie
Ik zou iig proberen in de achtergrond wat nuance aan te brengen, zodat het niet een groot kleurvlak wordt. Succes!

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 11:34

De achtergrond zit er nu ook bij en ik heb de kleur van de oogjes ietsjes proberen te verscherpen. Ze groter maken gaat helaas niet meer lukken, de achtergrond heb ik gedaan met pastel, ik werk bijna nooit met pastel (even tegen remy, ik vind aquarel veel minder moeilijk dan bijvoorbeeld pastel. Voor pastel moet je zoveel geduld hebben, al die laagjes. Hier werk ik door kleuren neer te zetten met water te mengen en als het opgedroogd is nog wat bijwerken. Later kan ik nog op andere manieren bijwerken. nou ja...)

Hier dan met achtergrond:
Afbeelding
Het is niet de volledige tekening, maar die paste niet op de scan (zonde van de oren, want die vind ik zelf erg leuk gelukt...) Ik zit eraan te denken om misschien nog een laagje wit pastel erover heen te proberen, want ik vind het nu wat donker. Ik weet niets over pastel, behalve wat ik hier lees en zelf probeer. Dus zou dat mooi worden, of juist lelijk vervuild ofzo?

De scanner maakt het trouwens donkerder dan het in daglicht is.

Joscaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 17:47

Heel erg mooi Ik vind hem echt super!

*Vind hem alleen niet zo heel erg op de foto lijken*

YDWINE

Re: [tek] expeditie snorhaar. Soepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 23:10

erg mooi