[tek] Nielsje Aquarelpotlood, deel 2.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fenn

[tek] Nielsje Aquarelpotlood, deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 17:32

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=68&t=563588

Even voor de duidelijkheid, ik had bij de vorige tekening wel met water gewerkt, maar duidelijk niet enthousiast genoeg.
Vandaag ben ik met die tekening verder gegaan en heb nu meer verschillende aquarelpotlood technieken toegepast, bijvoorbeeld kwastje tegen potlood en dan op papier en nog meer van dat soort dingen. Ook zijn er meer kleuren (in het oog zie je sowieso ongeveer alle kleuren van de regen boog, maar wel heel klein, puntjes) en er zit nu blauw en groen doorheen.
En de achtergrond, daar ben ik zelf wel trots op, de achtergrond is gemaakt met Thee en een heel klein beetje geel aquarelpotlood en het bruin zijn spettertjes van mijn kwastje die ik eerst langs een donkerbruin potlood had gehaald. Ik vind het effect heel leuk.

Ik zou graag tips willen over de toepassing van aquarelpotlood en de kleuren. Op de houding heb ik al vrij veel commentaar gekregen in andere toppics en weet dus al dat die niet helemaal klopt, maar als je wat ziet mag je dat natuurlijk altijd melden.

edit: vergeet ik de tekening erbij te zetten

Afbeelding

Zwartwitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 17:40

Gaaf zo met die thee zeg! Het wordt zo een mooi geheel met al die verschillende bruintinten. Probeer de volgende keer iets meer met complementaire kleuren bij de schaduwpartijen?
Al met al ziet hij er heel mooi uit Fen

edit: *o/* *o/* de eerste!

speedylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 17:54

ik vind m veel mooier geworden! mooie achtergrond! mooiere tekening! helemaal mooier nu hij is aangepast

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 18:01

Mooi zeg! Als ik bezig bven met aquarel potlood, wrijf ik er altijd een beetje overheen met mijn kwast, dan smeer je het meer uit en oogt het als aqurael verf

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 18:04

@ Nevony, ik heb er sowieso erg veel met mijn kwast over de tekening zelf gewreven, ik heb in de manen ook met nat potlood gewerkt, maar dat geeft hele harde kleuren en daar ben ik niet zo fan van . Andersom werkt wel heel lekker, dus kwast tegen potlood zodat er wat kleur op je kwast komt. En eerst op papier tekenen en dan met m'n penseel eroverheen.