Canon Powershot G5 - Belichting instellen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

leentje

Canon Powershot G5 - Belichting instellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 17:29

Op mijn stage wordt gebruik gemaakt van een Canon Powershot G5 om foto's te maken met behulp van een microscoop (camera wordt op de microscoop geschroefd om een foto te maken, identiek aan het beeld wat je ziet als je zelf door de microscoop kijkt)

Hiermee worden twee soorten foto's gemaakt, gewone en met fluorescentie.
Voor de fluorescentie-opnames (zwarte achtergrond met fluogroen oplichtende cellen) gebruiken we de nachtstand en die foto's zijn super.

Maar bij de gewone opnames (dus met gewoon "wit" licht van de microscoop) zijn de foto's steeds enorm overbelicht (echt onbruikbaar) Nu weten we wel dat met dit type camera, de belichting manueel kan ingesteld worden, maar we weten niet HOE (en de handleiding is niet beschikbaar)...

Heeft toevallig iemand dezelfde camera (of misschien de G3 als daar ook belichting op in te stellen valt?) en kan die mij vertellen hoe het moet?

Ook algemene tips over hoe de belichting ed in zo'n geval in te stellen zijn welkom

Sok

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 09:21

Stuur Faniek hier op bokt eens een pb, volgens mij had zij deze camera ook!

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 10:55

Ik heb inderdaad de G5, maar werk er al een tijdje niet meer mee. Hij is van mijn vader, maar ik zal binnenkort even de handleiding erbij pakken en het voor je opzoeken. Ik neem aan dat je gewoon de witbalans bedoeld?

leentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 10:06

Ik heb werkelijk geen idee, ik heb totaal geen verstand van die dingen

Je moet je de situatie een beetje voorstellen zoals foto's nemen met tegenlicht (aangezien het licht van de microscoop van onderaf komt en de camera het beeld van bovenaf probeert te fotograferen, en ik denk dat dat de oorzaak is van de overbelichting)