[tek] Loop vast.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jaduuh

[tek] Loop vast.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 17:02

Pff, hij leek eerst zo mooi te worden, maar op de 1 of andere manier heb ik hem hélemaal verknalt. De hals is niet mooi, de neus [is nog niet af] rechterkant van het hoofdje [voor de kijker] enz. Pff wie heeft tips voor me zodat ik weer verder kan ..

Afbeelding

Alvast bedankt.

smurf1988

Re: [tek] Loop vast.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 17:04

de hals klopt volgens mij wel aardig, het probleem licht hem volgens mij meer bij de nek aanzet
Ik denk dat het beeld vooral zo vertekend omdat het bobbeltje (waar normaal gesproken dat ene oog zit wat je hier niet ziet) veel hoger zit dan het zichtbare oog.
Daar lijken alle verhouding niet echt kloppend, maar ik denk als je dat veranderd het allemaal wel meevalt

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 17:07

Bedankt, ik heb ook zegmaar daar rechts het opeens heel donker gemaakt. snap niet waarom ..

dierenlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 19:15

de bobbel van het oog dat je niet ziet zit veel te hoog, normaal moet dit maaar een klein bobbeltje zijn, en de kin van het paard is veel te plat , kijk eens goed naar de foto en teken precies wat je ziet! probeer ook om met een fijnpotlood te tekenen, want je potloodstrepen lijken me veel te dik De manen zien er wel raar uit, probeer daar wat meer detail in te leggen, want nu zijn het allemaal verticale strepen , je moet echt bijna haar voor haar gaan tekenen om een geweldig effect te krijgen en je moet proberen om de bovenkant van spieren en aders licht te maken, en donkerder naar de onderkant toe, zo maak je een realistisch effect! je rechteroor (voor de kijker) is ook wel heel 'bol' een oor eindigt in een puntje, hou daar rekening mee en als ik jou was, zou ik eens proberen om allemaal fijne haartjes als vacht te tekenen ipv de strepen die je nu doet en idd , er klopt iets niet met de nekaanzet en het bolletje zit inderdaad veel hoger dan het zichtbare oog

*en nu is mijn hand lam *
maar volgens mij ben je op de goede weg ik geef gewoon maar tips voor je tekeningen realistischer te maken, maar je bent goed bezig

en het belangrijkste ---> kijk , en teken precies wat je ziet (buiten als je iets ziet dat er niet hoort natuurlijk )

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 07:40

Dierenlover, heel erg bedankt hier kan ik wat mee.
Maar dat oor was op de foto ook zo'n 'bolling'.

dierenlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 16:18

graag gedaan hoor
misschien kan je de foto laten zien, dan kan ik even kijken waar je nog wat fout zit en tips geven als je niet wil hoeft het natuurlijk niet hoor
* mijn hand word er toch alleen maar pijnlijk van *

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 16:27

Ik zou even een foto maken, hij staat op de voorkant van een bit [dat mag je toch wel op internet zetten ]

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 16:33

Let niet op de flits, pff en nu is die echt heel lelijk als je hem er naast legt. Hij is ook niet in de goede verhouding op de foto kijkt die meer naar beneden maar dat kreeg ik niet voor mekaar.

Afbeelding

Joscaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 19:33

Ik vind hem eerlijk gezegd niet zo mooi. Ik weet niet waarom niet. Denk om die 'rare' donkere plek rechts een beetje boven bij zijn oog...
Verder wel mooi

dierenlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 20:14

Farouche2 schreef:
Ik vind hem eerlijk gezegd niet zo mooi. Ik weet niet waarom niet. Denk om die 'rare' donkere plek rechts een beetje boven bij zijn oog...
Verder wel mooi

ze vraagt niet om je mening, maar ze vraagt om tips!
dat jij hem niet mooi vind, maar dat je niet weet waarom niet heeft ze helemaal niets aan.

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 08:12

Farouche2 schreef:
Verder wel mooi

Als je volgende keer een mening hebt zou je dan ook willen onderbouwen, hier heb ik dus geen ene * aan.

Volkoren

Re: [tek] Loop vast.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 12:10

de hals klopt niet. Of zoals je hem ingekleurd hebt lijkt hij niet te kloppen.
Het hoofd s te groot/breed inverhouding met de hals.

Het lijkt of je het heel hard en heel donker wilt inkleuren. bijna agressief.. Is het een idee om het in laagjes te proberen?? Om er daarna overheen te gaan om schaduw etc aan te geven. Met zachte laagjes.. Dus weinig druk op je potlood?

neusgaten zouden een stuk realistischer mogen. Ik zie nu gewoon een dubbele 6..

Leg deze weg.. en begin opnieuw.. pak goed stevig papier.. en neem de tijd.. Soms ben ik met een tekening op a4 wel 15 uur bezig.. soms zijn er wel 10 lagen over elkaar heen..

wil je met deze verder zou ik hem als nog rustig inkleuren. en eventueel wat donkerder maken dan op het plaatje. Omdat hij nu al erg donker is ingekleurd. Goed kijken naar het plaatje..

mijntjuhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 13:50

misschien ook wat langer hoofdje maken?? op de foto vind ik zijn hoofd wat langer. ook niet gelijk zo dik inkleuren maar in laagjes. hoop dat je er wat aan hebt

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 16:39

Ik denk dta als je echt vastloopt (en als je zelf vindt dat) er een hoop mis is je beter aan een nieuwe kunt beginnen, het heeft dan geen zin om aan de oude door t eprutsen, raak je alkleen maar gestressed van, gewoon aan een nieuwe beginnen! Vaak wordt die zelfs mooier!

Dit werkt bij mij iig heel goed het heeft meer zin om nu te stoppen dan nog weken aan te werken en dan te zeggen nee ik vind hem niet mooi en wegte gooien!