Opvallende dingen waar je op moet letten, of om dingen aan te geven, heb ik aangegeven met rood.
Let op: Deze tutorial is bedoeld voor PHOTOSHOP
(Zelf werk ik met Photoshop CS2)
Indien je even met behulp van deze tutorial wilt oefenen mag je onderstaande foto van me gebruiken en daarna je resultaat vergelijken of het gelukt is!
STAP 1) Uitzoeken van je foto...
De eerste stap is natuurlijk het uitzoeken van een geschikte foto die je wilt voorzien van een mooie glow. Ik gebruik hiervoor deze foto:

STAP 2) Lagen pallet en laag van het slot halen...
Voor deze bewerking heb je het lagen pallet open. Indien deze nog niet geopend is kun je hem openen middels: Window > Layers.
Voor dat je aan de slag kunt dien je de foto van het slot af te halen.

Dit doe je door te dubbelklikken op het slotje. Daarna krijg je een klein venstertje wat er ongeveer als volgt uit ziet:

Hier druk je op 'OK' en vervolgens is je foto van het slot!
STAP 3) Laag dupliceren...
Voor de volgende stap is het nodig je laag te dupliceren. Kort gezegt heb je 2 keer dezelfde laag nodig.
Dit doe je door met je rechtermuisknop te klikken op de laag. Vervolgens kies je Duplicate Layer

Als het goed is heb je nu 2 lagen in je lagen pallet staan.
STAP 4) Blur...
Voor dat je verder kunt is het verstandig om even de bovenste laag onzichtbaar te maken. Dit doe je door op het oogje te klikken zo dat deze niet meer te zien is:

Daarna kun je de onderste laag voorzien van een blur. Zelf gebruik ik hiervoor meestal de 'Gaussian Blur'. Je kunt een andere blur ook gebruiken, Dat kan andere resultaten geven. Voor deze tutorial gebruik ik ook even de 'Gaussian Blur'.
Die blur vind je als volgt:
Filert > Blur > Gaussian Blur

Vervolgens krijg je een venstertje en kun je wat met de instellingen spelen. Ik heb de volgende instellingen gebruikt voor deze tutorial:

Na het klikken op 'OK' en ziet mijn foto er als volgt uit:

STAP 5) Zichtbaar maken bovenste laag en het bewerken hiervan...
Nadat je de onderste laag hebt voorzien van de blur kun je de bovenste laag weer zichtbaar maken. Dit doe je door op het lege vakje te klikken waar eerst het oogje stond. Nu komt het oogje weer te voorschijn, en daarbij ook de foto die in deze layer staat.
Als volgt kun je deze laag gaan bewerken. De bedoeling is nu dat de bovenste foto een beetje door gaat schijnen over de onderste foto heen. Dit kun je doen de laagoptie aan te passen.
Die vind je hier:

Als je op het omlaag wijzende driehoekje klikt komt er een lijstje met opties voor die laag.
Voor deze tutorial maak ik gebruik van de 'Overlay'

Je kunt ook andere lagen opties gebruiken die onder 'Overlay' staan. Deze geven allemaal een ander resultaat. Hier kun je een beetje mee spelen.
Zodra je op 'Overlay' hebt geklikt ziet je foto er als volgt uit en heb je hem een 'Instant glow' gegeven!!!!

Succes!!!
Tip: Kijk voor je zelf ook nog even verder. Probeer na dat je deze tutorial hebt gevolgt ook even zelf te spelen met de bovenste en/of onderste laag. Kijk bijvoorbeeld eens wat voor effect het geeft als je een laag zwart/wit maakt, of een ander kleurtje geeft!