[Verhaal] Hoeveel ellende kun je hebben?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gerbriichh

[Verhaal] Hoeveel ellende kun je hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 18:20

Hee, Ik dacht ook eens creatief te zijn door een verhaal te schrijven. Het is wat kort maar ik wil eerst graag wat reactie's en kijk danof ik door moet gaan of niet.. HEt is aan jullie!

Hoofdstuk 1:
Als ik thuis kom van school is er niemand thuis. Ze zijn allemaal aan het werk. Mam is naar Amersfoort en Pa zit op zijn kantoor. Ik pak wat te drinken en een koek en ren naar mijn kamer, waar mijn computer staat. Ik zet de computer aan en zet daarna de tv ook aan. Ik kijk even wat er op de tv is en kom er al snel achter dat het allemaal peuter dingen zijn. Dus druk de tv weer uit. Ondertussen is de computer opgestart en meld ik me aan op MSN. Ik kijk op de klok en zie dat het kwart over 3 is. En bedenk dat Rik (broertje) zo uit school komt. We zouden samen naar mijn nichtje, die in het ziekenhuis ligt vanwege haar eetstoornis. Mam heeft gister in de stad al wat leuks voor haar gekocht en dat had ze op mijn buro gezet. Ze had er een briefje bij gedaan en erop gezet:
Lieve Marjanne,
Hier wat leuks om lekker te genieten. Ik kan vandaag jammer genoeg niet mee komen. Maar dat komt een andere keer wel weer. Ik bel nog wel even met je moeder wanneer ik weer eens kom. Dan zullen we het weer even gezellig maken.
Groetjes Tineke en Nico
Ze heeft er ook nog een briefje voor mij bijgelegd waarop staat:
He meisie,
Ik zie je vanavond wel weer bij het eten. Maar doe de groetjes van ons maar even aan Marianne!
Dikke Kus Mam
Als ik aangemeld ben op MSN begint m’n vriendje Jeroen tegen mij te praatten en dan begint weer zo’n standaard gesprek. Als ik druk in gesprek ben met Jeroen hoor ik op eens de deur open gaan en daar zie ik Rik staan. Hij kijkt wat ik aan het doen ben en vraagt ‘’He zusje mag ik binnen komen?’’ Ik zeg dat het oké is en hij komt naast me staan. Ik vraag hem hoe school was en hij antwoord ‘’Ja, net als anders heel saai. Maar moeten wij nu niet naar Marianne, het is al kwart voor 4 en we moesten er om 4 uur zijn.’’ Ik kijk op de klok en schrik. Ik zeg snel Jeroen gedag en sluit de computer af. Als ik beneden kom zit Rik daar met een koek in zijn mond tv te kijken. Ik zeg dat hij moet opschieten en trek al vast mijn jas aan. Als ik mijn jas aan heb komt Rik ook de gang binnen en pakt zijn jas en trekt hem aan. Even later zitten we beide op de fiets richting ziekenhuis. ‘’He Rik, Mam had jou toch uitgelegd welke afdeling Marianne zit?’’ vraag ik. ‘’Ja, als je het ziekenhuis binnen komt moet je links en dan..’’ Ik breek zijn zin af. En zeg “Rik, ik vroeg alleen maar of je het wist, dat banketstaaf verhaal mag je zo vertellen als we in het ziekenhuis zijn.’’ Rik kijkt verbaast en we fietsen door.
Na 5 minuten te hebben gefietst gaat mijn telefoon. Ik haal hem uit mijn broekzak en zie dat het papa is. Ik denk: Huh, hij weet toch wel dat we naar het zieken huis zijn? Waarom zou die nou bellen? En ik druk hem weg, we zijn ondertussen bij het ziekenhuis aangekomen. En weer gaat mijn telefoon. Rik zegt dat ik moet opnemen. En ik volg zijn raad. Ik neem op ‘’Met José. Het klinkt aardig druk aan de andere kant van de lijn. ‘’Hoi, je spreekt met de politie.’’ Ik kijk verbaast en schrik. ‘’Wat moet u met de mobiel van mijn pa?’’ Vraag ik ongerust.

Groetjes Gerbrich

Sok

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 18:29

Anoniem

Re: [Verhaal] Hoeveel ellende kun je hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 19:23

Vandaar hier een slotje Zodra je meer hebt geschreven voor de 1500 woorden bij vervolgverhalen kun je het topic TEM'en of mij pb'en, dan gaat dit topic weer terug open