hoi ik las net het verhaaltje van de gevolgen van vreemdgaan en ben eens gaan zoeken wat voor een prutswerkjes ik nog had liggen...
dit is een afgekort verhaal (ik was toen der tijd voor de lol een boek aan het schrijven en toen we toen een verhaaltje voor school moesten schrijven heb ik er een gedeelte van gepakt en er een ander einde aan geplakt en zo dus korter gemaakt...dit is de klad versie..de geheel klare versie vind ik helaas niet (die wat ik dus uiteindelijk heb ingeleverd aan mijn toen nog nederlands leraar...*ik had er toen der tijd een 10 voor*) maar ik vertel jullie dit nu omdat ik dus even jullie duidelijk wil maken dat dit gewoon het klad werk is...en het verhaaltje dat beter geschreven is en waar de zinnen beter te lezen zijn kwijt ben!! dus hoop dat jullie er een beetje doorheen komen...ik heb dit echt al lang geleden geschreven...en het is werkelijk een onnozel verhaaltje haha!! maargoed...toch maar eropzetten ! verveel me toch!
Hoofdstuk 1.
“Hey ben ik blij dat we uit hebben, nog 1 uur in een lokaal en ik was helemaal gek geworden”
“Ach Mayke zo snel word je niet gek hoor….”
Ze waren aan het lachen.
Indra had altijd lol met Mayke en ze wisten alles van elkaar, maar dat is ook vanzelfsprekend, ze zijn al beste vriendinnen vanaf de eerste schooldag op de kleuterschool.
“PSSSST Indra kijk daar is Thomas is hij niet lekker? Ja toch wou net zeggen ! ”
Indra had niet eens de kans gekregen om ja of nee te zeggen, Mayke was ook helemaal weg van hem en ze was al ongeveer 2.5 jaar verliefd op Chris.
Hij zat vroeger bij hun op school, alleen zit hij 1 klas hoger dan haar en Mayke.
Maar Indra had niet zo veel belangstelling voor hem, zij had wel iemand anders aan haar hoofd. Hij kon Thomas wel en was ook wel een soort vriend van hem.
Alleen Chris zat 2 klassen hoger en was dus ook ouder, maar ze zei altijd dat leeftijd niks uitmaakte in de liefde. Indra keek even om zich heen of zij hem ergens zag, maar ze zag alleen Mayke die druk bezig was met het flirten met Thomas.
Maar nergens zag ze Chris, hij was niet een van de knapste jongens van school, maar bijna iedereen kon hem en vond hem super aardig en leuk.
Alleen zijn beste vriend Nicky was echt een stuk.
Hij had maar een ding wat hem niet zo knap maakte en dat was een rode vlek op zijn nek een ooievaarsbeet of zoiets.
Maar voor Nick had ze geen belangstelling. Ze wist wel hoe hij in elkaar zat hij heeft met heel veel meiden van school gehad, meestal een week en dan had hij ze weer gedumpt. Hij was een echte player, best zonden want hij krijgt genoeg meiden mee en als hij er goed mee om zou gaan zou hij er nog meer mee krijgen maar ja jongens he.
“HEY INDRA luister je wel naar mij ? ”
“Nee sorry ik was even met mijn gedachten weg gedreven.”
Maar daar maakte Mayke niet zo veel problemen om, en ze vertelde gewoon even enthousiast haar verhaal weer opnieuw.
Ze liepen samen de school uit naar de fietsenstalling, Indra hoopte dat Chris daar zou zijn.
En ja hoor daar stond hij, bij een paar fietsen samen met zijn vrienden…
Een van de vrienden was natuurlijk Nicky. Ze keek Chris aan en hij lachte naar haar, ze kreeg bijna geen lucht meer en lachte met haar liefste en mooiste lach die ze in zich had terug. Nicky zag haar ook en knipoogde naar haar, maar dat had ze niet eens gezien ze was veelte druk bezig met haar grote liefde. Ze is wel op Nicky geweest maar haar gevoelens voor hem heeft ze aan de kant gezet omdat hij een player was.
O nee! ze was er al heel lang en Mayke was op haar aan het wachten bij de poort.
Ze sprong snel op haar fiets en fietste naar de poort waar Mayke al op haar stond te wachten.
“He He dat duurde lang wat was je aan het doen was je soms in slaap gevallen !”
Indra lachte naar haar vriendin “ nee gekkie! ik liep naar mijn fiets en toen zag ik Chris.” “ O vertel ! wat heb je gedaan hem genegeerd of heb je hem gezoend. Zeg! wat heb je gedaan?”
“nou zeg wat ben jij op eens enthousiast… maar nee ik heb geen van beide gedaan, hij lachte naar me en ik lachte gewoon terug”
Mayke moest lachen “zeker met je aller liefste en mooiste lachje he !”
Indra kreeg een rood hoofd het was echt te merken dat ze veel van elkaar wisten.
De hele weg naar huis hadden ze het over Chris en Thomas totdat ze bij Indra’s huis kwamen.
“Hey Mayke zet je fiets maar daar bij die boom, want mijn vader is de schuur aan het verbouwen dus daar kan hij nu niet staan.”
Mayke zette haar fiets neer en liep Indra achterna.
“Hoi Mam !” “Hoi schat ! En hoe was het op school ? ” “Mmm ja ging wel we zijn alle 2 blij dat we weer uit hebben” “Ha ha dacht ik al maar heb je ook huiswerk? “ “ Ja we hebben huiswerk uh Mayk wat hebben we nog eens op ? “
Indra keek naar Mayke, meestal als ze iets niet wist, wist Mayke het wel.
“Uhm we hadden iets voor Nederlands en Frans op.”
“ok dan is het goed jullie maken dat toch samen, maar zorg dat het klaar is over een uurtje, want dan staat hier iets te eten voor jullie en je moet dan naar je paarden gaan, en de rest van de dieren eten geven en zo”
Indra en Mayke rende naar boven en maakte hun huiswerk, na zo’n vijfenveertig minuten waren ze klaar, nu moesten ze zich nog aankleden en naar de dieren gaan.
Indra had een groot huis. Ze had een boerderij en iets van zes weien een met koeien, en een met paarden dan nog een paar met schapen. De rest werd gebruikt voor het geval ze een wei nodig hadden of voor ze te voeren of de paarden te berijden.
“Hey Indra heb je nog een rijbroek en zo voor mij, want deze broek is nieuw en ja als deze kapot gaat of zo heb ik een probleem met mijn moeder? “
“Ja hoor, even kijken heb hem hier ergens gelegd, ah ik heb hem asjeblieft !”
Omdat Mayke zo vaak bij Indra was had ze daar haar eigen paardrijdspullen.
Indra kreeg Chris niet uit haar hoofd, ze was echt helmaal weg van hem.
Ze pakte hun spullen en gingen naar de schapen en de koeien. Onderweg waren ze de hele tijd aan het praten over wat ze allemaal nog moesten en gingen doen.
Ze bleven maar praten over van alles, vooral over jongens.
Het was 3 uur toen ze naar de dieren gingen en om 6 uur waren ze weer thuis voor te eten. Om 8 uur ging Mayke weer naar huis en was Indra weer alleen met haar ouders. Na een tijdje om ongeveer 11 uur pakte ze haar tas in en ging slapen.
Alleen zat ze de hele tijd over 1 ding te piekeren. Wat als ik morgen Chris tegen kom en hij zegt iets tegen mij… wat moet ik dan doen? Ach ja Mayke help me wel. Nu ga ik maar slapen morgen is weer een dag. Ze deed het licht uit en viel in slaap.
Hoofdstuk 2.
Indra werd wakker van het harde geluid van haar wekker. Ze stond op en deed haar dingen, ze had niet echt zin in school. Maar de gedachten dat ze naast mayke zou zitten, en dat ze Chris zou zien maakte het minder moeilijk, al wist ze niet wat ze zou moeten zeggen tegen Chris, maar daar zou ze dan hopelijk achter zijn.
het zou vandaag een lange dag worden voor hun, want ze zaten bij het school organisatie team die organiseerden allemaal dingen, van lekker eten op school tot feesten en leuke activiteiten. Ze was eindelijk klaar, pakte haar tas en liep de trap af. Toen ze beneden was kwam haar moeder net om de hoek gelopen “Mam ik ga naar school he ik ben wel laat thuis want er is weer een bijeenkomst” ze pakte haar tas en gaf haar moeder een kus.”Is goed schat maar komt mayke vandaag weer naar ons? ze kan in ieder geval wel blijven slapen, maar ik ben laat thuis ik denk dat je dan al ligt te slapen maar ik geef je € 25.- daar kunnen jullie je wat te drinken en snacks voor kopen misschien zelfs een filmpje huren kijk maar wat jullie ermee doen.”Indra deed de 25 euro in haar broekzak en ging op weg naar school.
Ze moest dit keer alleen fietsen althans het eerste stuk. Halverwege zou ze Mayke tegen komen, normaal fietsten ze altijd samen, maar Mayke had voor dat Indra naar beneden ging gebeld dat ze zich verslapen had. Ze vond het niet erg dat ze alleen moest fietsen het was toch maar ongeveer 20 á 30 minuten fietsen en de laatste 10 minuten fietsen ze weer met Mayke. En ja hoor na een tijdje fietsen zag ze Mayke om de hoek aankomen, ze wist eerst niet zeker of het Mayke was maar die vraag werd gelijk beantwoord.
”Hey meis spijt me dat je alleen moest fietsen. Ach joh zo erg is het niet ik verslaap me ook wel eens.” Ze waren weer aan het praten over Thomas en Chris en fietsen samen het schoolplein op en zetten hun fietsen in de fietsenstalling.
Indra begon te lachen en tikte Mayke zachtjes aan met haar elleboog, toen ze keek wees Indra met haar ogen naar een jongen en meisje. Toen ze dat zag begonnen ze zachtjes te giechelen. 2 tortelduifjes stonden naast een scooter te zoenen, opzicht niks vreemds aan maar hun stonden daar elke ochtend het leek wel of het gewoon precies daar moest. Indra fantaseerde al dat zei stond te zoenen met chris.
“INDRA KIJK UIT ! je liep bijna tegen een paal op, je mag heust dagdromen hoor, maar opletten moet je toch.”zei ze lachent. Ja ja ik kijk voortaan wel beter uit oke? En ze liepen de school naar binnen.
Ach ze waren nog ruim optijd over 10 minuten ging de bel pas.Chris, Thomas en Nicky waren nergens te bekennen. Ze waren vast aan het spijbelen dat deden ze nogal vaak maar meestal betekende dat dat ze niet veel goeds hadden gedaan de vorige nacht. Maar soms kwamen ze dan ook wel wat later naar school. En dat hoopten ze alle twee.
De 10 minuten waren zo om, en ze waren al weer op weg naar natuur/scheikunde dat was altijd een leuke les net als geschiedenis er gebeurde niks en je kon dus alles doen wat je wou. Af en toe vroegen hun zicht waarom ze niet gewoon thuis bleven dat eerste uur. Ze wou eigenlijk ook wel thuis blijven maar ze bedacht zich want met natuur/scheikunde zat ze naast Mayke en dat was altijd lachen. Op een of andere manier was deze les echt helemaal te gek ze wist zelf ook niet waarom maar het was gewoon zo. Toen de les was afgelopen was Mayke de hele tijd bezig over Thomas.
Ze hadden allen twee voorgenomen om vandaag of morgen iets leuks te gaan doen met Chris en Thomas.
Na het 6e uur in de pauze zagen ze de drie boys komen. Ze keek Mayke aan “dit is onze kans we vragen gewoon wat ze weer hebben uitgespookt praten even met ze en dan vragen we wat ze gaan doen. Ja maar dan gaat Nicky ook mee”zei Mayke een beetje teleurgesteld.”Dat maakt toch niks uit. Leren we hem ook weer wat beter kennen misschien valt hij wel mee, ik ken hem wel al lang en weet hoe hij ongeveer is maar mensen kunnen veranderen, ook als je het niet van diegene verwacht.”zo dacht zei erover en Mayke was het ook wel met haar eens. Dus zo gezegd zo gedaan ze liepen een beetje bang en verlegen naar de drie jongens, ze aarzelde maar zette toch door.”En wat hebben jullie nou weer gedaan gister”zei Indra.”nou we zijn naar Duitsland geweest en hebben daar weer gejat he, en die scooters zien er goed uit dus ik denk dat we ze verkopen zoeken jullie niet toevallig een scooter? Nou nee eigenlijk niet maar willen jullie anders met die scooters ergens heen gaan met ze 5e? Epen of zo.”ze klonk een beetje angstig niet dat ze bang voor hun was maar bang voor een afwijzing en natuurlijk konden ze medeplichtig woorden als ze opgepakt werden voor diefstal. maar gelukkig zeiden ze ja, en spraken af om 4uur bij Indra thuis.
Hoofdstuk 3
Indra en Mayke gingen nu eerst weer naar de vergadering daarna snel naar huis iets leuks aan doen, wachten op de jongens en dan van 4 tot 8 met hun naar buiten. Gelukkig was haar moeder niet thuis en kon ze als ze het wou ze alle drie binnen vragen en daar nog gezellig verder kletsen. Het was 5 minuten voor 4 ze konden elk moment komen, ze waren bloed nerveus en keken wel 10 keer in de spiegel, en hadden er een hele tijd nodig gehad om zich om te kleden. Waarschijnlijk waren de jongens sneller klaar geweest dan hun…het wat kwart over 4 ze begonnen alle 2 zich af te vragen of ze nog wel kwamen..maar toen ging de bel.”hehe eindelijk daar zijn ze”zei Indra opgelucht en maakte de deur open. Ze wou net vragen waar ze bleven, maar daar kreeg ze geen tijd voor. De 3 begonnen gelijk uit te leggen waarom ze zo laat waren. Mayke en Indra hadden het hun al vergeven en wouden zo snel mogelijk op pad gaan.
”kom we gaan” zei Mayke met een grote glimlach en keek stiekem even naar Thomas.
Ze waren met 3 scooters Mayke ging natuurlijk achterop bij Thomas, het enige nadeel was dat Indra bij Nick achterop moest want Chris z’n scooter was waar ze normaal gesproken achterop moest zitten ingescheurd en dan zou het alleen maar erger worden..dus ging ze maar bij Nicky op de scooter.echt veel praten kon je niet onderweg, ze verstonden elkaar toch bijna niet.
eindelijk aangekomen in Epen gingen ze een ijsje halen Nicky betaalde het ijsje van Indra en Thomas die van Mayke, en ja Chris alleen zijn eigen. Ze hadden het met zijn 5e heel gezellig samen Thomas en Mayke waren na een tijde alleen nog met zijn tweeën aant praten. Indra daar in tegen gewoon samen met Chris en Nicky. “Hey nick! En wat doe jij hier met die mooie meid” het was Maikel en vriend van hem. Toen Maikel dat zei liep Indra een beetje rood maar was gelijk heel blij want het was immers toch een compliment. “Ey Maikel, haa jij we zijn wat leuks gaan doen. Uhm Indra Chris kunne jullie effen zonder mij ik moet even met het praten? Ja zeker ga maar even”zei Chris tegen hem. En Nicky ging weg.
Indra was dolgelukkig nu waren ze dan eindelijk met z’n tweeën. Het liep niet echt lekker tussen Indra en Chris. Dus besloot ze zelf maar eens een onderwerp te verzinnen. En ze begon met hem te praten over van alles en nog wat, na een half uur bleek dan chris helemaal niet zo leuk was als ze dacht. Hij was wel lief en zo maar ze kon niet normaal met hem praten. “hoi ben ik weer! Hebben jullie me gemist, haha toch geen stoute dingen gedaan toen ik weg was he!”zei Nick toen hij terug kwam gelopen. Maikel was al weer weg en tot Indra’s grote verbazing was ze blij hem te zien het klikte gewoon niet tussen haar en Chris. En ze wist zeker dat een relatie er niet in zat, gewoon vrienden wou ze wel.
Toen Chris nog een ijsje ging halen waren Nick en Indra in een heel serieus gesprek met elkaar. Ze bleven maar praten geen enkele pijnlijke stilte viel, wat dus wel regelmatig gebeurden bij Chris.Ze vond nicky eigenlijk wel mee vallen en begreep weer waarom ze hem eerst altijd zo leuk vond.
Chris was na z’n ijsje wat gaan lopen en kwam na een tijdje weer terug. “Uhm sorry ik wil jullie alle 2 niet storen maar het is al 8 uur moeten we niet richting huis gaan?” vroeg Chris
ze schrokken alle vier ze hadden de tijd helemaal niet meer in de gaten gehouden dus ze stonden op en gingen naar huis.
Indra kreeg het idee dat Thomas Mayke wel erg leuk vond en het niet meer zo lang zou duren voor het meer werd dan praten. Indra vond het wel een leuke gedachten. En ze vond het op weg naar huis lang niet meer zo erg bij Nicky achterop te moeten.
Ze waren bij het huis van Indra. “nou jullie zijn veilig thuis dus denk dat we nu maar gaan dan. Wie zien jullie wel snel oke?” zei Thomas beetje teleurgestelt dat ze weer moesten gaan maar wel met een glimlach, hij vond Mayke echt leuk. “nee joh me moeder komt pas laat thuis jullie mogen best binnen komen MAAR op een voorwaarde”zei Indra met een grote lach.”wat dan” vroeg Nicky. “nou jullie moeten even met ons naar de videotheek en kunne we gelijk een paar pizza’s halen.”Dat vonden ze een goed idee en deden ze dan ook alleen chris moest naar huis want hij moest de volgende dag vroeg op.
na een dikke vijfenveertig minuten waren ze weer terug bij indra’s huis. Ze hadden allemaal honger dus aten ze eerst de pizza’s. Ze hadden het heel gezellig samen, als je ze zo zou zien zou je denken dat ze elkaar al jaren goed konden.
Het liep tegen tienen aan dus besloten ze maar eens film te gaan kijken. Mayke en Thomas gingen tegen elkaar aan zitten. Toen Indra dat zag was ze verbaast maar ze vond het enig om te zien. Nicky lstopte de dvd in de dvdspeler. En liep daarna naar de keuken want daar was Indra drinken en lekkere dingen aant pakken voor onder de flim. Nicky liep zachtjes in de richting van haar en pakte haar bij haar heupen. Indra schok even maar ze zei er niks van ze vond het eigenlijk wel fijn zo.”hoi Indra moet ik helpen”vroeg Hij.”ja graag”zei indra een beetje verlegen. Ze merkte dat ze hem eigenlijk nog steeds wel heel leuk vond maar ze had het alleen uit haar hoofd proberen te zetten omdat hij een player was en ze daar echt geen zin in had. Het gekke is, dat ze erachter kwam dat ze alleen dacht Chris leuk te vinde maar het helemaal niet zo was. Het was gewoon een hulp middel niet meer aan de jongen die haar vast had te denken. Maar nu had ze er genoeg van en wou nick zeggen wat ze van hem vond en voor hem voelden. Maar voor ze haar mond ook maar kon openmaken in de aantocht het te zeggen, Kreeg ze een vinger tegen haar lippen en zoenden Nick haar. Ze wat stomverbaast ze had nooit gedacht dat dat zou gebeuren. Ze keek hem aan en lachten, maar ze moest gewoon zeggen wat ze dacht. “Nick ik moet je wat vertellen”zei Indra nog steeds bij de gedachten van die kus. Nicky lachten en vroeg wat ze wou zeggen. Maar toen ze net wou beginnen zei Nicky dat hij haar wat moest vertellen toen kwam alles er eindelijk uit het scheen dat hij haar al heel lang leuk vond maar omdat zij alleen aandacht besteden aan Chris hij ook opzoek ging naar een andere leuke meid maar nooit een goede gevonden heeft. Dat verklaarde dus waarom het leek alsof hij een player was.”Maar oke wat wou jij zeggen?”vroeg hij toen hij alles vertelt had.Ze vertelde het verhaal dat ze hem ook al lang leuk vond en ook dat van chris.
”eeey Indra hoe zit dat nou met dat drinken en zo!” riep Mayke vanaf de bank. Indra en Nicky moesten lachen, ze gaven elkaar een knuffel en liepen naar de woonkamer. Tot de verbazing van Mayke gingen ze naast elkaar zitten. Mayke en Indra lachten, Thomas en Nick begrepen er niks van en keken elkaar verbaast aan.
ze gingen film kijken de avond duurde lang en de films waren al lang afgelopen. Tegen een uur of drie a vier gingen ze naar huis. Indra en mayke gaven hun vriendjes een dikke kus vijf minuten later gingen ze dan eindelijk. Ze hadden afgesproken dat ze morgen weer zouden komen tegen een uur of twee.
de 2 meiden liepen naar binnen en Indra maakte de deur dicht.”zo nu wil ik weten hoezo het nu opeens weer Nicky is en niet meer Chris, wat is er gebeurt vertel” Vroeg Mayke. Indra vertelde enthousiast het hele verhaal en haar vriendin en natuurlijk vertelde Mayke ook haar verhaal. Ze gingen pas om 5 uur slapen en verheugden zich op de volgende dag.
Indra was aan het denken toen ze in bed lag, eindelijk hebben ze dan beiden wat ze wouden, ze waren beiden nu gelukkig en verliefd. En ze viel in slaap. Indra’s moeder was om half zes thuis gekomen.
De volgende dag deden ze de dingen die ze moesten doen en gingen toen met Thomas en Nicky weg. De dag erna was het hetzelfde maar het was zondag dus morgen begon de school weer. Ze hadden afgesproken met zijn vieren naar school te gaan op de scooter van Nick en Thomas. Zo ging het altijd dag in dag uit dan weer weekend en ja er waren ook wel dagen dat Indra alleen was thuis met Nick en Mayke natuurlijk maar Thomas.
ze hadden het heel leuk samen.
Indra’s ouders zijn uit elkaar haar vader was toch nooit thuis. Haar moeder is verhuist naar een kleiner huis. Nicky en Indra wonen samen en zijn verlooft. Mayke en Thomas zijn na een jaar uit elkaar gegaan en ze heeft nu al heel lang iets met Maikel, de vriend van Nicky wonen ook samen naast de boerderij van Indra.
ze zijn nog steeds allemaal dikke vrienden Mayke is zelfs de getuigen van indra als ze gaat trouwen met Nicky. En Maikel de getuigen van Nick. En een half jaar geleden kregen ze te horen dat Thomas is verongelukt. Jammer genoeg heeft hij het niet overleeft.Voor de rest zijn ze gelukkig en hebben ze plezier. Ze zijn allen 4 nog even gek op elkaar als in het begin.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-03-06 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag in titel, plus die verduidelijkt.