[Verhaal] Gevolgen van vreemdgaan..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Megamutsj

[Verhaal] Gevolgen van vreemdgaan..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 22:34

Het verhaal is geschreven door Louise, en ik heb er een aantal dingen aan veranderd. Veel leesplezier! (heb wel toestemming om het verhaal hier neer te zetten )
De titel is
Gevolgen van vreemdgaan..
ik weet verder geen betere titel.. heb dus maar wat verzonnen

Er is een meisje die Britt heet. Zij zit op de middelbare school van Het Popiejopie. Daar loopt een jongen genaamd Jelle rond die zij erg leuk vind. Hij is erg populair onder de meisjes, omdat zij niet zo populair en maar een buitenbeentje is denkt ze dat ze nooit in contact met hem zou kunnen komen.
Zij leeft in een klein huis en is enigst kind. Ze heeft maar drie vrienden, namelijk Inge, Joep en Sabine.

Op een dag dat ze aan het eten zijn in de pauze horen ze dat er een schoolfeest bij die knappe jongen thuis komt. Britt wil er gelijk naar toe maar omdat ze zo verlegen is, wilt ze dat haar vrienden ook mee gaan. Maar helaas, haar vrienden willen niet mee. Thuis zit het ook allemaal niet mee want haar ouders willen ook niet dat ze meegaat omdat ze denken dat ze dan allemaal gekke dingen gaat doen. Maar Britt zegt kwaad: “maar die ouders zijn er toch ook bij?!”. De ouders zullen er over gaan nadenken.
De volgende dag dat ze wakker hoort loopt ze gelijk naar haar ouders en hoort ze dat ze het goed keuren, máár dat ze wel om twaalf uur stipt thuis moet zijn. Dan moet ze op school ook nog proberen om haar vrienden over te halen. Zij zeggen dat ze er nog over na moeten denken. Als ze de volgende pauze weer bij elkaar komen vertellen ze dat ze meegaan op één voorwaarde, dat is dat wat er ook gebeurt dat ze om elf uur bij de uitgang staan. Ze gaat ermee akkoord.

Als de dag is aangekomen dat het schoolfeest is raakt Britt helemaal in paniek. Ze belt Inge en vraagt of die snel meegaat wat leuks kopen in de stad. Inge gaat graag mee omdat ze zelf ook nog wat nodig heeft voor die avond. Eenmaal in de stad aangekomen gaan ze alle winkels in om te kijken of ze iets leuks hebben voor vanavond. Als ze eindelijk iets leuks hebben gevonden gaan ze naar Britt’s huis. Daar gaan ze zich helemaal klaarmaken voor de avond. Britt schiet van de zenuwen uit met haar lippenstift op de witte jurk van Inge. Inge wordt heel erg boos maar ze vind ook dat Britt er niks aan kan doen omdat ze zelf ook heel zenuwachtig is. Ze gaan proberen om de vlek eruit te wassen. Het lukt niet en het is al bijna acht uur en dan begint het feest. Ze blijven doorproberen en op het einde lukt het uiteindelijk wel. Ze gaan heel snel naar het feest toe. Als ze aankomen lopen net de laatste mensen naar binnen. Ze rennen ernaar toe en komen net op tijd binnen gelopen. Iedereen kijkt ze aan omdat ze er heel mooi uitzien voor hun doen. Joep en Sabine komen naar hun toe gerend en zeggen dat ze blij zijn dat ze er zijn. Ze dachten dat ze nooit meer zouden komen.

Op het schoolfeest zit Britt de hele tijd naar Jelle te kijken. En Jelle kijkt ook naar Britt maar dat weet ze niet. Op eens komt Jelle naar haar toe lopen en vraagt of ze wil dansen. Britt word helemaal rood, en zegt dat ze dat heel erg graag wilt. Als ze aan het dansen zijn lijkt het alsof ze zweven, denkt Britt. Dan word ze opeens bij Jelle weggetrokken. Het is Joep, hij kijkt Britt een beetje geïrriteerd aan en hij zegt: “we hadden een afspraak!” Ze verteld Jelle dat ze om twaalf uur thuis moet zijn en rent snel weg. Als ze bij Sabine aankomen zien ze Inge niet meer. Ze denken dat ze alvast naar huis is gegaan dus ze gaan zelf ook maar weg. Eenmaal thuis aangekomen denkt Britt nog de hele tijd aan het dansen met Jelle.

De volgende dag is voor Britt ongeveer een nieuw begin van het leven want ze gaat zich helemaal anders kleden omdat ze vond dat ze er beter uit kan zien dan dat ze normaal doet. En omdat ze dan denkt dan Jelle haar eerder ziet staan. Als ze op school aankomt komen Joep, Sabine en Inge gelijk naar haar toe en vragen: “wat heb je nou weer gedaan?” Ze verteld dat dit haar nieuwe look wordt. In de pauze komt Jelle ook naar haar toe lopen en zegt dat ze er enorm leuk uitziet. Dit is het begin van een komende liefde!, denkt Britt.

De volgende dag komen Jelle en Britt steeds dichter bij elkaar. Totdat Jelle opeens aan Britt vraagt of ze zin heeft om een keer af te spreken. Britt zegt maar al te graag ja en zo komen ze op een soort van date terecht. Ze spreken voor de volgende dag af bij Jelle.
Als Britt de volgende dag bij Jelle zit kan ze nergens anders aan denken dan zoenen met hem. Tot op een ogenblik hij haar opeens een zoen geeft. Ze zoent gelijk terug maar verliest daardoor haar evenwicht en valt van de stoel af. Jelle helpt haar overeind en ze gaan weer verder met zoenen. Na een paar uur te hebben gepraat en huiswerk gemaakt moet Britt naar huis. Als Britt de deur uit wil lopen vraagt Jelle of ze nog vaker langs wil komen. Britt knipoogt en zegt met een glimlach ja.
De volgende keren dat ze afspreken krijgen ze een relatie en gaan ze samen naar schoolfeesten en doen ze onderhand alles met elkaar. Ze zitten vaak bij elkaar rond te hangen. Inge die is heel erg jaloers op Britt omdat zij Jelle ook al leuk vind.

Na een weekje ging Britt samen met Sabine naar de stad toe, om een leuke outfit te zoeken voor het verjaardagsfeest van Jelle, hij werd 16! Ze waren samen al allerlei leuke winkeltjes en kraampjes langs gegaan, en ze had al een leuke broek en shirt gevonden. Ze lopen samen terug om naar de fietsen te gaan. “Hey, is dat niet Jelle daar? “ Zegt Sabine, terwijl ze wijst naar 2 mensen in de hoek van de fietsenstalling. “ Hej ja, inderdaad! Jelle!” Roept Britt blij, terwijl ze in de richting van de 2 mensen loopt.
Opeens blijft Britt stokstijf staan, ze laat haar tas vallen van de schrik..
De 2 mensen waren aan het zoenen.. het waren Jelle en Inge.
Britt barst in tranen uit, loopt erheen en geeft Jelle plotseling zo een harde klap in zijn gezicht, dat hij van pijn onderhand achterover valt.
Britt pakt pissig haar tassen, loopt naar haar fiets en rijd kwaad weg.
Thuis aangekomen word ze gebelt door Inge.. ze heeft geen zin in haar dus neemt ze niet op. Meteen daarna krijgt ze een smsje van haar.
Britt leest het smsje, daarin staat:
Hej meis, het spijt me, je weet dat ik ook smoorverliefd ben op Jelle..
Ik kon het niet laten, ik heb er nu enorme spijt van, het liefst maak ik het ongedaan! Hvj meis, kusjes van Inge, mis je en het spijt me enorm..

Britt is nog steeds boos op haar, maar het is al een beetje gezakt. Ze is vooral boos op Jelle, hoe kon hij het haar aandoen, die flikker!
Ze doet de tv aan, en gaat tv kijken. Ze veegt haar tranen weg, maar opeens krijgt ze een smsje, van Jelle.
Er staat in: Schatje, ik hou zo enorm veel van je, dit had niet mogen gebeuren. Ik wist niet wat ik in mijn hoofd haalde, je weet hoeveel problemen ik thuis heb. Ik moest steun hebben, maar jij, lieve Britt van me, was niet bij me. Nadat ik Inge zag, was ze zo lief tegen me, ik kon het niet laten. Ik heb er nu zo enorm veel spijt van, het liefst kom ik nu naar je toe, om je heerlijk te verwennen! Kusjes van je stoute vriend, Jelle. Hou van je!
Britt veegt haar laatste traan weg, en ze krijgt een klein glimlachje op haar gezicht.
“ Ze hebben er spijt van, dat is een begin.. Ik vergeef het ze! “ denkt ze, en ze smst ze terug dat ze het hun spijt, en dat ze het nooit, maar dan echt NOOIT meer wilt zien!

De volgende week dat Inge bij Britt thuis komt om samen naar de bioscoop te gaan verteld Britt tegen inge dat haar vertrouwen wel een beetje weg is in haar, door het akkefietje met Jelle. Inge wordt er boos,” Ik heb er toch spijt van??!!” en ze loopt boos weg. De volgende dagen op school verlopen helemaal niet lekker voor Britt. Jelle neemt meer afstand van haar en Joep ook omdat hij gehoord had van Inge wat ze had gezegd. En Inge zegt al helemaal niks meer tegen haar. Als ze na de wiskunde les naar Jelle wil lopen ziet ze dat Jelle en Inge staan te zoenen. Ze wordt heel verdrietig en boos tegelijk. Ze loopt naar Jelle toe en slaat hem recht in zijn gezicht. “ Het is uit!” Roept ze nog kwaad, en ze rent weg.

Alle dagen die volgen zijn alleen maar erg voor haar ze ziet dat Inge en Jelle een relatie krijgen en ze heeft helemaal geen vrienden meer. Omdat ze zoveel problemen heeft verteld ze niks aan haar moeder, omdat ze niet zo goed met haar kan opschieten. Ze gaat drugs kopen om toch nog een beetje bij haar verstand te blijven. Zo gaat zij het hele leven door. In de zesde klas van Het Popiejopie hebben Inge en Jelle nog steeds een relatie en nog steeds zit Britt hun aan te staren en te dromen over de mooie tijd die Jelle en zij hadden. En aan de andere kant is ze heel boos op Inge omdat ze wist hoeveel Britt van Jelle hield. Maar ze vind het ook stom van Jelle want de hele tijd dat Britt en Jelle iets hadden zat Jelle ook gewoon nog met Inge. Britt wordt helemaal krankzinnig thuis, ze heeft telkens nachtmerries, ze begon haarzelf te snijden, en heeft zelfs af en toe geprobeerd zelfmoord te plegen..Ze moet van haar ouders naar een kliniek. Daar wordt ze voor een lange tijd opgenomen.

Het einde

Veseosunce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 20:13

Euuuh,,? Dit is wel in ene erg afgekapt...

irisselada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 11:11

ok sorry maar ik vond het geen prettig verhal om te lezen, ik kwam niet ín' het verhaal, zeg maar

Noeps

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 14:00

Ik vind het niet echt iets.
De zinnen zijn al gauw te lang, ook door het niet-gebruiken van leestekens.
en, daarbij is het ook verboden om andermans werk te plaatsen

AlexandraM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 14:17

ja verboden ja maar als je er toestemming voor hebt...
nouja viel wel mee maar heb beter gelezen....je zou het (weet niet hoe oud je bent natuurlijk) eens op school moeten afgeven aan een je nederlands leraar om te vragen of hij het wil beoordelen!

(deed ik vroeger ook weleens..haha altijd leuk hoe hij dan stralent kwam vertellen hoe hij het vond haha)

Nouja van zijn kritiek leer je namelijk veel...
ik kwam er wel doorheen hoor!....alleen het einde is geen einde!...het is te plots alsof je maar 1 kantje vol mocht schrijven en geen zin langer en je dat niet haalde en het maar hebt afgekorrt

Schuur_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 14:19

eumh, mss is het beter om de mensen ook iets te zeggen en het verhaal iets langer te laten duren zodat je er echt in komt.

_Inga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 14:26

Het verhaal is afgeraffeld, steek er wat meer tijd in, denk goed na wat je wil vertellen! Ik heb het gevoel dat je hier ongeveer een uurtje mee bezig bent geweest, en het meteen hier op hebt gezet. Misschien van dit verhaal een nieuwe versie maken!?

AlexandraM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 14:52

haha dit is wazig zeg!! nu krijg ik opeens zin om naar school te gaan (niet perse de proefwerken en de uren op school hoor haha) maar het contact met de leraren...complimenten krijgen enc... was toch altijd wel leuk!!!

hihi een goede leerling zijn doet goed en dan te bedenken dat ik helemaal geen studje was ofzo

nouja idd beter en langer nadenken waar het over gaat, wat er allemaal moet gebeuren, de personage's meer karakter geven (kan alleen als een verhaal langer is) en alles meer uitdiepen...al dan niet langdradig!! en dan gaan schrijven!!! veel succes..haha ik heb hier ook nog een aantal prutswerkjes op de com staan..wie weet zet ik ze dr ook wel eens op haha die worden echt afgkraakt volgensmij

Megamutsj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 19:42

Ja het is ook niet mijn verhaal, het is een verhaal van een vriendin van me
Ik heb er een paar dingetjes aan veranderd, maar niet veel.
Die vriendin van me moest een verhaal maken voor Nederlands voor school, en het moest niet een te lange tekst zijn. Degene die het geeft geschreven is 13 jaar.
Wel bedankt voor het commentaar, zou het haar vertellen!

_loekie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 21:40

ik vind het een beetje raar geschreven.
Een soort van verhaal in de vorm van een samenvatting.
Uitgebreider had hij echt heel leuk geweest

Debbyy

Re: [Verhaal] Gevolgen van vreemdgaan..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 14:16

ik vind het een afgeraffeld verhaal sorry maar ik kon niet in dit vehraal der in komen :S sorry