^Niet tevreden over de felle witte muur, door de flits. Vroeg me af, als ik nu een stuk zwart karton erachter zet, krijg je dan een mooie zwarte foto? Denk dat je dan ook ergens een fletse vlek krijgt door de flits, niet?
Tips??? Natuurlijk welkom!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

) ook een beetje.
)
)
Farouche2 schreef:Wacht... Ik ga iets doen

), de roos ergens stil leggen en belichten door middel van een gewoon lampje. Je camera op een statief zetten (heb je die niet, dan iets anders waar hij stil op kan liggen). Met een lange sluitertijd fotograferen en dus niet flitsen. Door het lampje kan je de belichting dan precies zo regelen als de bedoeling is. 
Succes!
Ga ik zo snel mogelijk proberen (roos ligt bij vriend, vriend woont 200 km verderop, samen op vakantie, dus kan nog wel ff duren)
maar richt je dan de lamp op de foto (direct licht) of op de muur/lucht (indirect licht) Een statief staat hoog op m'n (super lange) verlanglijst
loeckie schreef:@ Jettie: die tips ga ik zeker gebruikenmaar richt je dan de lamp op de foto (direct licht) of op de muur/lucht (indirect licht) Een statief staat hoog op m'n (super lange) verlanglijst
Heel veel succes ermee, ben benieuwd!
Bij de fotowinkels hier zijn ze echt heel duur!