[Tek] Hoe werken met acrylverf...?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy15

[Tek] Hoe werken met acrylverf...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 17:20

Wilde weer eens wat anders proberen, dus wat acrylverf en kwasten gehaald. Allemaal hartstikke leuk en aardig, maar ik heb dus geen flauw idee hoe je daar nou eigenlijk mee werkt. Werk je in laagjes of juist niet? Moet je het nog verdunnen met water of kan je het gewoon zo uit het tubetje gebruiken? Alle tips en dingen waar ik rekening mee moet houden zijn welkom! Gewoon wat proberen ga ik zeker Maar wat handige tips over hoe ik het beste kan beginnen enzo zouden toch wel erg fijn zijn
En voorbeelden van wat andere mensen met acrylverf gemaakt hebben zijn natuurlijk ook altijd leuk

Van

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 18:02

Wendy15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 18:04

Zo hee, die is wel gaaf gemaakt!

Als je met laagjes werkt, moet je dat eerst de lichte kleuren doen en dan steeds donkerder er overheen (en duurt het lang om het tussendoor steeds te laten drogen?) of zijn de lichtere kleuren ook dekkend op de wat donkerdere?

Van

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 19:16

ik zou beginnen met een lichte kleur.
acryl verf droogt best snel dus lang hoef je niet te wachten.
de lichte kleuren zijn meestal niet dekkend op de donkere maar je kan er wel leuke effecten mee maken.
zoals je bij die van mij kunt zien, die licht/witte vlekken op de hals borst en kont zijn ook pas later aangebracht.
je kunt het beste gewoon wat experimenteren

Wendy15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 07:12

Heb al wat zitten proberen
Het droogt idd erg snel. Maar nog een vraagje: Hoe laat je die kleuren mooi in elkaar over lopen? Heb daar al even wat mee zitten frutten en het wil niet erg lukken. Nog tips?

SilverStorm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 08:09

idd... gewoon lekker aan de gang gaan, verdunnen, verdikken, grote kwast, kleine kwast, detail en grote vlakken... lekker eerst het materiaal leren kennen, dan kun je vanzelf zien wat je leuk vindt om er mee te doen...

mijn eerste acryl van een model:

eerste poging

en daarna m'n eerste zelf iets (spul opgepakt en t bos ingegaan hihi)
Paard in bos, of hoort t paard bij het bos?

vooral bij die laatste zie je echt dat ik het aan het uitproberen was..nog steeds trouwens, want zo mooi als vajent....*kwijl* dat is een lange weg....

kleuren mooi over elkaar laten lopen kun je doen door nat in nat te mengen....twee verven nat naast elkaar aanbrengen en dan mooi uitwerken zodat je een zachte overgang krijgt.
Mijn laatste acryl staat nog niet online want i snog niet af, maar daarin zie je wel al verbetering qua materiaalgebruik. ghighi..hoewel de voorbeelde van vajente je natuurlijk veeeeeel meer over detail en kleurovergang kunnen vertellen dan die van mij *giechel*

Wendy15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 08:21

Nou SilverStorm ik vind dat van jou ook al prachtig gemaakt! Voor ik dat kan is er nog een lange weg te gaan Maar ik oefen vrolijk door Teken normaal wel es wat en dan meestal op A4. Was hiermee ook op een A4tje begonnen, maar merk toch wel dat dat erg lastig is, met een eigenlijk net iets te grote kwast haha. Oefen hier nog wel even lekker mee door, maar probeer daarna wel eens wat op een groter papier en met kleinere kwastjes

Enne, alle verdere tips blijven welkom he!

IcePrincess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 13:31

op A4 kan ik echt niet verfen, zo groot mogelijk werk veel lekkerder .
Niet dat ik zo geweldig kan schilderen hoor, zit ook nog steeds (al jaren ) in de experimenteerfase .
Maar wat ik het fijnst vind werken is gewoon alleen grote klodders primaire kleuren, niet verdunnen met water en gewoo lekker op je doek op gooien, mengen op doek vind ik veel leuker dan laagje voor laagje 1 kleur op brengen.