Naar aanleiding van het topic van YumaLover, hier een tutorial over hoe je een filmpje maakt in Windows Movie Maker.
1. Bij de meesten zit het al op de computer geinstalleerd, helaas weet ik ook niet hoe je het alsnog kan krijgen. Open dus eerst het programma. Door: Start--> Alle Programma's---> Windows Movie Maker.
2. Druk op CTRL+I. Je krijgt dan een overzicht van al jouw afbeeldingen, en klik op de plaatjes waar jij een filmpje van wilt maken. Klik dan op Importeren. Dit doe je tot je alle plaatjes die je wilt hebben, gehad hebt. Natuurlijk kun je later ook nog altijd terug om er meer te importeren.
3.

Klik dus op Collecties, nog eens op collecties en daar staan je foto's.
4. Onderaan zit een soort tijdbalk. Je moet dan klikken op Storyboard weergeven. Je ziet dan lege hokjes en daartussen iets kleinere hokjes. Die kun je nu gaan vullen. Sleep een van je geimporteerde foto's naar het eerste grote hokje. In het grote hokje staat in de onderhoek ook nog een kleintje. Die is voor de video-effecten. Naast Collecties, waar we net al op hebben moeten klikken, staat ook video-effecten. Klik daarop, en probeer lekker uit. Als je een leuke hebt gevonden sleep je die er naar toe.
5. Als je in een paar hokjes dat gedaan hebt, kun je de overgangen gaan bepalen. Je klikt dan naast collecties en effecten. Hier geldt hetzelfde voor, lekker proberen, en als je tevreden bent sleep je de overgang naar het kleine hokje.
6. Je kunt nu naast waar je foto's staan ook al je eigen filpmje bekijken. Druk op de Play-knop
7. Als je muziek bij je filmpje wilt kun je dat ook bij importeren doen. Als hij in de collectie staat, moet je even wat nu je storyboard is, weer op de tijdbalk zetten. Dan sleep je het muziekje erheen en klaar is kees.
8. Om het extra professioneel te maken, heb je onder het kopje EXTRA Ook nog een Titel, en Verantwoording. Je kunt zelfs voor iedere foto een eigen titel maken. Dit lukt waarschijnlijk wel.
Ik hoop dat het een klein beetje duidelijk is geworden, maar ik laat je ook een beetje zelf proberen, omdat je daar toch ook veel van leert, en ja, wat kan er nou fout gaan...
Doeidoei en veel succes ermee!
maar je hebt wel goed uitgelegd