[TEK] Mijn tekeningen door de jaren heen (lachwekkend)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mews

[TEK] Mijn tekeningen door de jaren heen (lachwekkend)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 21:31

Okee, nu komt mijn reden dat ik het schandalig vind dat kids van 12 hier worden afgekraakt omdat hun "tekeningen krasserig zijn", hun "schaduwen wat beter moeten" en hun "proporties niet helemaal kloppen" Ik moedig ze aan want toen ik 14 was kon ik nog geeneens een normaal paard tekenen.

Hier even een overzichtje van ik van jong naar oud (vroeger geen paarden want tot m'n 12e was ik doodsbang voor paarden).

Hier was ik 6:
Afbeelding
.

Hier was ik 10:
Afbeelding
(van die goede iris... whahaha. het gedicht achterop is nog 10 x zo lachwekkend. en wat sielugh zeg, sinterklaas op een shetlandpoownie .)

Afbeelding

Hier was ik 12:
Afbeelding
(ohh, wat kon ik tóen goed paarden tekenen zeg. )

En jawel, hier was ik 14, kijk en huiver:
Afbeelding

Moet ik er wel bij zeggen dat ik nooit naar plaatjes had gekeken en pas vanaf m'n 12e echt in paarden geinteresseerd was. (ik vond ze vroeger doodeng ) Maar dat is ook altijd beetje mijn ding geweest, ik keek niet naar plaatjes maar tekende het hoe het in mijn hoofd was. Ik woonde zowiezo niet echt in de wereld, maar in mijn eigen wereldje.

Wat ik ook rond die tijd maakte toen ik 14 was:

Afbeelding

en

Afbeelding
(de rechter is een beetje vernaggelt door de flits )

(lupes + shoyrus (c) neopets.)

Verder heb ik een paar hobbels in de weg zitten waar ik 'ineens' veel beter werd en het afgelopen jaar vind ik dat ik dat ook heb meegemaakt. (en daarom ben ik ook zeer tevreden dat ik pas dit jaar en niet vorig jaar toen ik nog in m'n examenjaar zat toelatingsexamen heb gedaan op de kunstacademie!!)

Dit heb ik laatst gemaakt, nu 18: (op de pc, vanaf m'n 14e ben ik meer met photoshop gaan werken en daar heb ik ook veel verschillende 'periodes' meegemaakt enzo maar ik doelde met dit topic vooral op het feit dat niet iedereen al op hun 12e weet hoe ze een paard moeten tekenen en dat niet gelijk betekent dat het 'slecht is' enzo. )

Ik ben blij dat ik nog niet op bokt zat toen ik 14 was, (bestond het toen eigenlijk al wel? ) want dan was ik vast gigantisch afgekraakt met die tekening van het bonte "paard" hierboven.

Afbeelding

Afbeelding

(ik doe ook nog wel traditioneel werk hoor maar dat scan / fotografeer ik gewoon bijna nooit omdat ik lui ben. )

Ik vind ze wel mooier lijken naast het werk dat ik maakte toen ik 6 - 14 was, moet ik vaker doen.......

Hopelijk kan ik hier enige mensen bij wie het nog niet helemaal lukt motiveren . Als ik mijn tekeningen toen ik 14 was hier had laten zien had níemand hier gelooft dat ik 4 jaar later op de kunstacademie zou zijn aangeomen.

Edit: Ik hoop wel dat dit soort topics mogen..? Had er even niet over nagedacht. Maar kreeg ineens het idee in m'n hoofd omdat ik door oude dingen heen zat te bladeren op zolder.

carola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 21:41

Gaaf Iris! Veel succes op de kunstacademie!

En toen jij 14 was bestond bokt al (jaja, ik ben een oude bokker) maar toen was het alleen nog veel gezelliger en werd niemand afgekraakt

donnieYy

Re: Mijn tekeningen door de jaren heen (lachwekkend)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 21:46

nou zo lachwekkend vind ik ze niet hoor...... Behalve die van sinterklaas dan
Maar ik vind wel dat je erg goed kon tekenen voor je 10, 6, 12 jaar enzo. Ik doe het je niet na.

Je hebt nu zeker helemaal een soort hoogtepunt bereikt...ga zo door!

Mews

Re: Mijn tekeningen door de jaren heen (lachwekkend)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 21:50

donnieYy schreef:
nou zo lachwekkend vind ik ze niet hoor...... Behalve die van sinterklaas dan
Maar ik vind wel dat je erg goed kon tekenen voor je 10, 6, 12 jaar enzo. Ik doe het je niet na.

Je hebt nu zeker helemaal een soort hoogtepunt bereikt...ga zo door!

Nou, ik hoop stiekem dat dit niet mijn hoogtepunt is.

Natekenen vind ik nog altijd lastig, heel erg stiekem. Ik vind kijken naar proporties dan wel nuttig tegenwoordig (ook al doe ik het nog te weinig. ) maar ik vind het makkelijker dan te kijken naar de proporties, en dan zélf met die proporties (of bv. foto's van paard, met dan die aftekeningen en bouw etc. in m'n koppie) zelf iets anders te verzinnen.

Tja, ik weet niet hoor, maar ik zie hier regelmatig tekeningen van mensen die 14 zijn langskomen die ik veeel mooier vind dan mijn tekening, haha. Alleen omdat ze dan 'gewoon' worden gepost kijkt niemand ernaar hoe oud ze zijn. Ik wel, maar da's juist omdat ik zelf zoveel verbetering heb gemerkt en ik zou het heel naar hebben gevonden als iedereen me zou hebben gezegd dat mijn tekening niet op een paard leek ofzo toendertijd .

Carola: Ahw... Kleine forumpjes worden groot, hè.

Diva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 21:51

Leuk om zo de groei te zien Iris!

Je maakt prachtige dingen! (maar je wist al dat ik fan was )

_leonie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 21:53

Nou, zo slecht vind ik het nog niet hoor Dat van mij vind ik echt 10x erger
Ik vind je manier van tekenen erg mooi!

Prinnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 21:58

Hee dit is echt grappig om te zien. Zeker een stimulans voor de jonge tekenaars onder ons.

Kido

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 23:19

Echt leuk!!!!
Ga is ff scannen!!!

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 23:25

Leuk om jouw ontwikkeling op tekengebied te zien.

En zo lachwekkend vind ik ze echt niet hoor!

Veel succes op de kunstacademie, ik vind het echt super voor je dat je je toelatingsexamen hebt gehaald!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 23:38

'van die goede iris' sorry ik moest echt even grinniken je kunt wel zien dat je dat 'dieren' tekenen leuk vond nu ben je echt steengoed

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 00:02

Leuk hoor

die laatste is erg mooi veel succes op de kunstacedemie

Symbeami

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 00:19

hey Iris, wat ontzettend leuk!!! En gefeliciteerd dat je aangenomen bent op de kunstacademie. Veel succes daar. Leuk voor je!!

Mews

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 01:15

Kido schreef:
Echt leuk!!!!
Ga is ff scannen!!!

Ja, ik was lui. Ik ben altijd te lui om te scannen en omdat dit gewoon voor de lol was heb ik foto's gemaakt. Je bent welkom om mijn collectie tekeningen (ik heb niet alles, het eea ligt her en der verspreid ) te komen bekijken als je ze graag van dichtbij wil zien hoor. (hint, op de basisschool voerde ik niks uit maar schreef ik alleen maar teksten - schrijven is ook 'n hobby van me! - en maakte daar tekeningen bij. en dat is dus excl. wat ik in m'n vrije tijd - ik had geen vrienden dus kan je nagaan hoeveel dat is... - heb gemaakt. ik heb dus héél veel.)

Alleen ik heb niet alles meer, sommige dingen zitten wel in m'n geheugen maar waarschijnlijk zitten die nog in een of andere doos op zolder die ik niet meer weet. (net als een deel van mijn computerspelletjes... )

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 07:36

Die laatste 2 omg die zijn echt super, die shoyru is ook echt super lief!!!!

En ik heb het idd ook, ik ben 13 en soms wordt ik gewoon moedeloos van al die prachtige tekeningen die hier langskomen en wat ik dan (nog) nniet kan, maarja dat is denk ik ook wel weewr een stimulans om beter te tekenen

Af en toe vind ik het wel vervelend, want dan wordt je echt afgezeken om niets, maar opbouwende kritirek is en blijft nuttig

Match

Re: [TEK] Mijn tekeningen door de jaren heen (lachwekkend)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 11:35

Gaaf Roskur!
Je kan echt goed tekenen en veel succes op de kunstacademie

Noppes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 12:58

Je kon bij die Sinterklaas al zien dat je de IJslanders 'in' ging Paardje lijkt wel in telgang te zitten en het zadel ligt een stuk meer naar achter dan 'normaal'
Maar hartstikkel leuk om te zien, de laatste twee vind ik echt geweldig [je was zo te zien ook al eerder met wolven bezig ]

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 13:37

Wat leuk zeg!!
Die laatste.. Super!!
Succes op de kunstacademie!!

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 14:09

wat gaaf

Moet ik eerlijk zeggen dat je mij helemaal opbeurt. Ik ben ook pas 14 (over drie dagen vijftien) en als ik dan hoor wat er van jou terecht is gekomen denk ik: 'oké, misschien wordt dat van mij ook nog eens een stuk mooier'
Hihi, veel succes op de kunstacademie in elk geval.

Mews

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 14:27

Noppes schreef:
Je kon bij die Sinterklaas al zien dat je de IJslanders 'in' ging Paardje lijkt wel in telgang te zitten en het zadel ligt een stuk meer naar achter dan 'normaal'
Maar hartstikkel leuk om te zien, de laatste twee vind ik echt geweldig [je was zo te zien ook al eerder met wolven bezig ]

Whahaha, ja dat viel mij ook al op dat ie in telgang zat, klein was, en het zadel op zijn lendenen ligt... Zo'n grote man op zo'n kleine poownie. Maar ik reed toen nog helemaal geen paard, haha. (Rös is, behalve 1 x op ijsland en 1 x in loenen bij mensen, de 1e ijslander waar ik ooit op reed zelfs )

Fenn + Nevony, fijn dat het wat moed geeft . Het is altijd lastig, ik ben wel blij dat ik niet op bokt zat en bijna niemand kende die supermooi kon tekenen (behalve m'n vader en mijn oma van vaderskant maar daar kijk je toch anders tegenaan dan als kind denk ik... ), anders was ik er vast ook moedeloos van geworden. Hoewel ik het wel altijd heb geaccepteerd dat ik gewoon meer fantasie-achtig tekende dan realistisch. (en, eerlijk gezegd, vond ik natekenen ook saai.... )

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 16:05

Jeetje, jkij bent vooruit gegaan
Ik vind die laatste twee echt zó mooi

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 20:04

Heey, wat schitterend zeg!! Klopt het dat die eenna laatste tekening ook te koop stond? Onder de naam "Catch a Star"? Vind hem echt prachtig!

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 20:12

Je bent echt enorm vooruitgegaan, dit doet me denken dat ik weer eens moet gaan tekenen

En heel veel succes op de kunstacademie!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 21:50

Teuntje111 schreef:
Heey, wat schitterend zeg!! Klopt het dat die eenna laatste tekening ook te koop stond? Onder de naam "Catch a Star"? Vind hem echt prachtig!

Ja, ik verkoop prints van deze tekening.

Nou ja, mag op zich ook wel van leeftijd 6 - 18, dat je dan erop vooruit gaat... .

(het zou je maar gebeuren, zie je oude tekeningen van jezelf toen je 6 was en dan denkt je, wow, tekende ik toen zo mooi?? )

xxmijxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 12:18

soowhee.. wat jij tekende toen je tien was..
kan ik nou nog niet eens
leuk hoor

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-06 19:52

xxmijxx schreef:
soowhee.. wat jij tekende toen je tien was..
kan ik nou nog niet eens
leuk hoor

Ik vind zelf die kanarie best goed gelukt (iig voor mijn leeftijd toen) maar ik weet nog dat ik hem toendertijd zelf helemaal niet mooi vond, want mijn vader had namelijk toen hij 11 of 12 was ofzo een hééle mooie papegaai getekend en die hing altijd op de logeerkamer bij m'n oma thuis. Dus ik vond mijn vogeltje lang niet zo mooi als die van m'n vader toen hij ongeveer zo oud was.