[art] Kostuum voor Verkleedspringen, rok/jurk! *help!*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

[art] Kostuum voor Verkleedspringen, rok/jurk! *help!*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 16:54

Hallo,

Wij hebben 4 maart op de manege een springwedstrijd, dan moet iedereen verkleed.
En ik wou als grafin (burggraaff Zo heet ik, kun je de link leggen? en aangezien is geen jongen ben maar Grafin van gemaakt))

Ik wou een soort van jurk maken, en dat dan de 'keep' over de pony hangt,, maar die keep zit ook op de achterkant van mijn rug vast zegma. Het lijkt mij niet handig springen eigenlijk..

Of een mooie boventopje, met een brede rok die dan deels voer de pony hangt.. en dan is tie van voren onder het rijden gewoon los (klittenband sluiting o.i.d, dus onder het lopen.. is het een gewone rok) zodat je wel makkelijk kunt springen..
Zo-iets dus:
Afbeelding
Bron: http://www.manegedebongerd.nl/club/verk ... 2-2003.htm
Alleen dan dat de voorkand met klitteband sluiting is.. (of kand at niet?)

Maar mijn vraag is: Hoe kun je dit het beste maken?
En wat voor maten heb je ong. nodig voor die keep of rok?
Ik ben trouwens 1.61 lang en heb een buik maat van ong. 60cm

Groetjes

Murru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 16:57

Ik heb zo'n wedstrijd de 26ste en ik ga als beer....

Je moet er wel rekening mee houden dat je geen wapperende kleding moet dragen met springen omdat je achter een staander kan blijven hangen... dus dat is niet echt slim om dat een cape te maken.

Misschien helemaal in het zwart en dan een poezenmasker opzetten... makkelijk en goedkoop.

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 17:28

Als poes o.i.d wil ik niet.. Wil echt wel als grafin,, maar het lijkt mij ook moeilijk zo'n keep hoor.. En idd je moet er wel rekening mee houden met wapperende dingen.. Die rok, zou dat wel kunnen? En wat voor maten dan? Of ik trek gwn een 'rok' aan.. en ik zie dan wel..

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 19:06

wel een leuk idee Marinke ik had laatst ook een kür en toen had ik ook een soort rok over de kond van het paard.. is echt een heel mooi gezicht vind ik! maar kheb niet echt een idee hoe je dat moet maken.. ja stukje stof en met klittenband vastmaken/naaien

_Jody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 21:41

ik zou gewoon een stuk stof nemen, en dat omslaan, en dan op maat maken (moet je je moeder ff vragen ) en dan de raden omzomen (weet je moeder wel) tenzij je de onderkant rafelig wilt hebben, kun je dat misschien zo laten of er een beetje inknippen zonder om te zomen, en dan de stof omdoen, en dan waar de bij elkaar komt, een klein stukje dichtmaken (denk dat als je er iets van 2 hooguit 3 wat grotere knopen dicht bij elkaar, erop maakt, zodat je het wel vast hebt zitten, maar de onderkant open blijft, en doordat de onderkant voor de grotendeels open is, kun je het dan zeer waarschijndelijk ook een stuk op de kont kunt liggen (ligt eraan hoe groot de pony is waarop je rijd natuurlijk )

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 13:07

Thanx Jody!
Daar heb ik dus wat aan..
Ik rijd op D pony, maar misschien ookw el een C.. Hoelang moet ik de rok doen dan? En ik hoorde van een vriendin dat je dan zo'n staart ding moet doen zodat het niet heel erg gaat 'wapperen' En misschien kan je ook wel met 'gewichtjes' werken? of dat wat dan om de benen gaat? Dan licht het dus vast op de pony? Maar ik denk niet dat als je dat om de benen doet het paardje nog kan springen..

Leoniee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 17:03

Haha dat is op manege waar ik les heb, die foto
Maar het is idd niet heel handig om met wapperende dingen te gaan rijden..
Ik en een vriendin gaan ook meedoen, en dan allebei dezelfde outfit (k ga ff niet zeggen wat ..) alleen daarbij willen we dus ook een jurk/rok die over de kont hangt. Maar wat ik nu ff bedenk, kan je het niet op de een of andere manier doen dat je het met een touwtje onder de staart door doet ofzo? Net zoals een deken zegmaar..

bakkabouter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 17:33

Touwtje onder de staart door lijkt me geen goed idee, hoe wil je dan in verlichte zit gaan?
Kan je anders niet proberen om voor jezelf gewoon een rok te maken, en dan in dezelfde stof een cape die je vastmaakt aan je zadel(dekje) zodat het lijkt dat jij hem draagt, maar dus in feite helemaal aan je paard vastzit. Als je handig bent kan je er misschien nog een soort van bilkoorden aan maken zodat hij nog beter blijft liggen.
Ik zou het zoiso eerst thuis een paar keer uittesten. Als je paard er niet mee kan springen, of ervan schrikt, dan kan je nog steeds het gravin-plan afblazen en gewoon als poes gaan (of iets anders natuurlijk)

Janine1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 21:53

Ik vind het een leuk idee, en het moet (vind ik) ook verwezenlijkbaar zijn.
In gordijnen zit meestal een hele brede band. Maar ik heb een looddraadje er in. Bij een lappenwinkel wel te krijgen. (Sikkens bijv.) Dan word het verzwaard en wapperd het minder makkelijk. Verder als je de cape lang genoeg maakt, kan je bilkoorden gebruiken. Of een koord om de gehele achterhand. Dat hebben ze met mennen ook, dus dat zou opzich kunnen als je een niet al te schrikkerig paardje hebt. Succes ermee!
Als je iets wilt moet je ervoor gaan!