[TEK] vraagje over pastel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Volkoren

[TEK] vraagje over pastel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 22:47

Ook ik wil wel eens verder kijken dan een grafiet tekening. Ik heb 1x eerder met pastels gewerkt en dat beviel wel goed. Nou wil ik serieus wat verder kijken, dus wat meer kleuren/materialen aanschaffen.

Ik weet dat het voor ieder verschilt wat het favo merk/papier etc is. Maar heb toch wat hulp nodig met de juiste materialen te zoeken, er zijn zoveel merken pastels.. en dan ook nog soft pastels en olie pastels Wat is het verschil in gebruik?? en is goedkoop spul echt prut.. ?? en de krijtjes van 1,80 ps niet??

help!!!!

JoSav

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 13:01

Ik wou nog even zeggen zie het algemene topic Tips voor Tekenaars maar ik zie dat je dat al had opgemerkt. Meer kan ik er nu even niet over zeggen. Koop gewoon een paar losse potloodjes of krijtjes en kijk welke je liever hebt. Als je ze los koopt mag je ze meestal ook wel even in de winkel proberen. Dat vraag je dan gewoon, dat je wilt weten welke structuur jij het beste bij je vindt passen (sommige pastels zijn namelijk erg krasserig omdat ze weinig pigment hebben) ik heb nog nooit gehad dat ik potloodjes en stiftjes niet mocht uitproberen voor ik ze kocht. Dus gewoon even vragen.

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 14:25

Ik werk gewoon op aquarelpapier lekker dik en stevig papier.
En heb softpastelkrijtjes van de lidl en die kosten 10 euro. (36 krijtjes) Het bevalt me allemaal prima
Oliepastels lijken net wasco. Kun je ook niet uitvegen zeg maar. En softpastels wel, dan kun je ook mooie kleurovergangen maken