Dit is mijn eerste verhaal, ik schrijf het samen met Sylvia (snowy_rules@bokt) en we wilden het even aan jullie laten lezen, om te vragen of het leuk/goed was
Het is in dagboekvorm geschreven, Tessa is de ik-perspectief.Het gaat over 3 vriendinnen, Tessa, Hella en Sylvia en wat ze meemaken.
Voor de duidelijkheid; Syl is verliefd op Roderick, Tessa op Joppe en Hella geeft niet zoveel om jongens..
Heeey Girlies!
Alles oké met jullie? Met mij wel hoor, ben überverliefd! Ach, had echt medelijden met Ro vandaag. Hij zag er echt ziek uit. Ik wou eigenlijk wat zeggen tegen hem, maar iets hield me tegen. Ooh heb superveel zin in valentijn.. Zeker weten dat ik hem een roos ga sturen! Ik zit alleen nog te twijfelen over de tekst die ik erop ga zetten.. Ben benieuwd of jullie een roos krijgen! Gaan jullie nog een roos sturen? Vast wel naar Joppe jij, Tess. En Hell? Al een minnaar gevonden? I hope so!
In ieder geval, ik moet nu weer verder met mijn huiswerk van mijn moeder.. Bah dat stomme Frans verhaaltje moet ook nog af voor morgen!
xx Houvanjullie!
Woensdag, 09:00
We zaten in de klas, Duits eerste uur. Het was al heel erg saai totdat mevrouw v.d Sar binnen kwam. Mevrouw van der Sar is de conrector van het 3e niveau. Naast haar liep een jongen. Een hele knappe jongen. Mevrouw Struis liet haar les onderbreken en mevrouw van der Sar begon te spreken. “Hallo, er komt een nieuwe leerling bij jullie in de klas,” De jongen keek verlegen naar Hella. Hij glimlachte. “Jongens, dit is Tim Duijndam. Hij is 15 en is net hier naartoe verhuisd. Wees een beetje aardig oké?” Iedereen mompelde iets in de trant van “Ja mevrouw” en ze verliet het lokaal weer. “Tim jij mag naast Hella gaan zitten.” Hij volgde haar instructie op en nam plaats naast Hella. Hij bloosde. Hella glimlachte naar hem en bloosde ook. Ik zag iets tussen hun, een soort klik. Misschien zou dit wel uitlopen op een liefde. Ik fluisterde wat tegen Sylvia en ze lachte, we besloten van onderwerp te veranderen.
“Hé hebben jullie mijn mail al gelezen, meiden?” Lachte Sylvia. Ik reageerde vrolijk, maar Hella zei niks. Ze was aan het dromen.
“Hoi, ik ben Hella..” zei ze voorzichtig tegen Tim. Tim reageerde verlegen met: “Ja ik had het al begrepen, ik ben Tim. Zijn dit je vriendinnen?” Ze lachte, “Ja dit zijn Tessa en Sylvia, mijn beste vriendinnen. Je kunt ze Tess en Syl noemen hoor, en.. noem mij maar Hell.” De jongen bloosde. “O-oke.” De les begon en Tim en Hella richtten hun aandacht op de les.
Woensdag, 16:12
Hella meldde zich aan op msn en zag dat ze een mail had. Ze opende de mail en las hem. Er kwam een glimlach op haar gezicht, ja ze had een lover. Maar nee, ze mochten het niet weten. Ach en ze zouden er anders toch wel achter komen. Ze dacht na en besloot het toch maar te zeggen. Ze waren immers haar vriendinnen. Ze begon met een email terug;
He meiden!
Met mij ook alles goed! Ik moet jullie wat toegeven, ik ben ook verliefd. Jawel, ik, verliefd! Jullie geloven het vast niet maar het is zo. Tot over m’n oren! Het is Tim, die nieuwe jongen. Hij heeft echt zulke mooie ogen. Ik heb last van kriebels in mijn buik! Ik ga naar hem mijn roos sturen. Ik weet ook nog niet wat ik erop ga zetten, maar dat zal ik vast nog bedenken! Ik snapte jullie nooit dat jullie het zo vaak over Jop&Ro hadden, maar nu begrijp ik alles!
Hee weet je wat, zullen we anders zaterdag logeren bij elkaar? Dan kunnen we eindelijk alledrie over onze lovers dromen. Lijkt me heel gezellig! We spreken nog wel af op school!
Kuss Hella
Woensdag 22:03
Tess en Syl waren aan het chatten op msn. Zoals elke avond eigenlijk wel. Ze hoopten dat Hella snel zou komen want ze wilden wel wat meer horen over haar nieuwe lover. En ja hoor. Daar kwam ze nou net. Meteen werd ze toegevoegd in het gesprek. Het gesprek begon zoals normaal, met : ‘Heeeej Helliepellie’ en ‘Haaaay helltje’. Dan een standaard zin dat iedereen altijd zegt: ‘ en hoe gaat het?’ en voor het eerst zei hella: ‘ echt super meiden’ . Normaal zegt ze altijd iets van: ‘Ja, het gaat wel hoor’. Eigenlijk mochten we alledrie niet meer op de computer maar omdat we sinds kort allemaal een eigen computer op onze kamer hebben houden we ons niet meer aan de afspraken thuis. Want chatten met je vriendinnen is toch wel heel erg belangrijk. Hella begon opeens uit Hella begon opeens uit het niets over Tim te praten, wat Sylvia en Tessa niet verwacht hadden. Ze wilden net iets over hem gaan vragen. En ja het was heel erg duidelijk dat hella verliefd op hem is.
Donderdag, 07:00
We zaten met de hele familie te ontbijten, wat ook heel lang geleden is geweest. Mijn vader zit vaak in het buitenland en mijn zusjes kunnen moeilijk hun bed uit komen. Maar vandaag was het anders. Mijn vader moest vandaag weer weg, dit keer naar Londen. Hij bleef er 2 weken, veel langer dan normaal. Ik vroeg waarom, maar hij reageerde er niet op en veranderde gauw van onderwerp.
Ik stond te wachten op Hell, buiten in de kou. Ze kwam eraan en we fietsten naar school. Ze hield maar niet op over hoe knap Tim wel niet was. Ik luisterde maar half en dacht aan mijn vader, waarom zo lang? Waarom Londen? Ik besloot er verder maar niet meer aan te denken, en concentreerde me op Hella d’r verhaal. Haha, die meid was nog nooit zo enthousiast over een jongen geweest!
We fietsten verder en kwam onderweg nog Bart, Cees en Ruben tegen. Die zitten ook bij ons in de klas. We zeiden op z’n vriendelijkst; “Hallo jongens!” Waarop ze lachten, en ons ook hallo zeiden. We kwamen aan in de fietsenstalling en zoals gewoonlijk stond daar de vrolijke Sylvia op ons te wachten. We liepen naar binnen, Hella bleef staan. “KLOOT! Mijn gymspullen, glad vergeten..” Sylvia en ik lachten en zeiden; “Komt zeker omdat je zo verliefd ben!” Ze bloosde en liep gauw door.
Donderdag, 11:00
Het was pauze, we zaten bij de verwarming, ons vaste stekkie. Tim kwam eraan. Hella stopte meteen met praten en staarde in zijn richting. Hij keek blozend terug. Ik stapte op hem af: “Hee Tim! Hoe gaat ie?” “Ja b-best.. Hé weten jullie waar meneer Swieringa zit?” “Ja, dat weten we. Ken je de weg al een beetje hier?” “Uuhm, nee niet bepaald.” Hella kreeg een ingeving en sprong op. “Ik loop wel even met je mee! Volg mij maar!” Zo die twee hadden samen ook even wat tijd om elkaar te leren kennen, dacht ik. Sylvia dacht blijkbaar hetzelfde en we barstten in lachen uit.
Wij bleven samen achter, Ro en Joppe kwamen eraan. We keken elkaar aan en daarna keken we naar de vloer. “Hee meiden, alles oké met jullie?” We antwoorden en keken elkaar aan. Daarna draaide ik me om en keek recht in de lieve ogen van Joppe. Sylvia deed blijkbaar hetzelfde bij Ro want ze bloosde en glimlachte, iets wat Syl altijd doet als ze Ro ziet. Helaas kwamen daarna Keet en Anne-Sophie aan lopen, onze vijanden. Ze zijn echt trutjes wat betreft alles, en we hebben dan ook een grote hekel aan hen. Roderick en Joppe lieten ons alleen achter en liepen vrolijk naar hun toe. Hmm, niet bepaald fijn en we voelden ons afgewezen.
Donderdag, 13:00
De pauze was niet slecht vandaag want we stonden weer bij Joppe en de rest. Roderick was er niet omdat hij nog steeds koorts heeft. Dat was wel jammer. Maar toch nog een geslaagde pauze zonder hem. Er Tim kwam ook nog even langslopen en Syl en ik zeiden heel hard en vrolijk: ‘ HEEEEEY TIMM’. Hij bloosde heel erg en Hell was ook opeens stil. We keken haar kant op en ze zwaaide heel voorzichtig. We keken elkaar allemaal aan terwijl Hella lekker aan het dromen was en we barstten allemaal tegelijk in lachen uit. Joppe zei giechelend: ‘Hey Hell, je wordt wel een beetje rood.. is er soms wat? Hahaha’
Heey meiden,
Alles goed met jullie? Met mij niet. Eigenlijk gaat het heel erg poedersuiker. Mijn vader kreeg van zijn werk vanmiddag te horen dat het beter is als hij langer in Londen blijft. Hij wil erheen verhuizen. Ik zal hem zo missen. Hij komt in de weekenden wel thuis, maar dat vind ik niet genoeg, hallo ik heb hem nodig! Ik ben nu vooral verdrietig maar ook boos, omdat hij ons in de steek laat. Weet even niet wat ik moet doen.
Help me alsjeblieft, stuur please zo snel mogelijk een berichtje terug..
xx een verdrietige maar vooral boze Tess..
Vrijdag, 21:09
Sylvia zat achter msn en er kwam een melding dat ze een email had. Ah! Een mail van Tess, nieuwsgierig en blij opende ze hem, maar dat veranderde gauw toen ze hem las. Haar vader? Verhuizen? Naar Londen? Poe, wat zal zij het zwaar hebben. Ze leefde erg met Tess mee, en als zij zich rot voelde, voelde Sylvie zich ook zo. Ze besloot een mailtje terug te schrijven met wat oppeppende woorden;
Heej Tess,
Wat erg.. ach.. arm meisje.. ik weet hoe hard je hem nodig hebt..vaders zijn niet te missen! ook al haat ik mijnes soms..mm.. maar we kunnen toch niet zonder ze. hoelang blijft hij weg? het kan toch niet zo lang duren of wel? Ach.. Tessje toch.. ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Maar als je iets kwijt wilt moet je het zeggen. Mijn hartje heeft nog wel een plekje voor je over. Je kunt alles tegen me zeggen..
Hoop je gauw te spreken.
Kus hou van je, lieverd!
Vrijdag, 22:00
We kwamen samen op msn, we waren heel erg hyper en ik heb eigenlijk niet meer aan mijn vader gedacht. Hell heeft er niks over gezegd, ik denk dat ze mijn mailtje nog niet gelezen heeft.
Laten jullie even weten wat jullie er van vinden? En of het de moeite waard is om door te schrijven?
Groetjes!