[verh] Bezeten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

[verh] Bezeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 17:02

“Als ik mijn ogen open
en kijk in de jouwe
dan zie ik de woorden
ik hou van jou”

Ineens had ik het weer. Het gevoel, voor de juiste woorden, om gedichten te maken. Terwijl de tranen over mijn wangen liepen, probeerde ik verder te schrijven. Wat tevens niet lukte. Het gevoel verdween als sneeuw voor de zon.
Ik zocht met veel moeite terug naar het gevoel, het gevoel waarmee ik normaal ook mijn gedichten schreef. Maar het enigste gevoel, dat k had, was gekwetst. Zeer gekwetst!
Het zat zo. Ik was verliefd, alleen een rare vorm er van. Geen vlinders, wel het gevoel. Het missen, de aandacht. Altijd al, werd ik gek van de aandacht. Ik miste mijn vriend... Hij was net pas een weekje weg, en nu al de missende gevoelens. Echt een rot gevoel. Gelukkig kwam ie terug, dat had ie me beloofd!

“Tina?” Hoorde ik ineens. Geschrokken kwam ik uit mijn gedachtes. “Uh.. Jaa?” zei ik zachtjes. Ik kreeg geen reactie meer terug. “Jaahaa?” Schreeuwde ik nogmaals dit keer harder. “Post!” Was het antwoord vanuit de beneden verdieping. Met mijn konijnensloffen aan, liep ik de studententrap af. “Ik kom al!” Zei ik weer terug.
Terwijl ik mijn mede studenten al de woonkamer in zag lopen, zat Mieke in haar kamer. Verbaasd stond ik stil, en keek naar haar. Haar ogen gericht naar het raam, kijkend naar buiten. Haar ogen waren nat, nat van de tranen die net waren gestopt.
Ik draaide mezelf om, en besloot naar haar toe te gaan.

“Hoi” Zei ik zachtjes, terwijl ik de deur verder open duwde. De deur kraakte, met het gevolg dat Mieke schrok. Ze keek me aan, en keek snel weg. “Vraag maar niks!” Zei ze verdrietig. Ik liep haar kamer verder in, en keek in de ronte. Al haar verzamelde foto’s van haar en haar vrienden en vriendinnen, lagen op de grond. Mieke zat op haar bed, met een foto in haar handen. Ik probeerde te kijken, maar mieke draaide de foto snel om. Haar betraande ogen, was een droevig gezicht.
“Sorry...” Zei ik, voor mijn gevoel stoorde ik haar. “Wat is er gebeurd?” Vroeg ik. Stomme vraag zei ik tegen me zelf, maar Mieke dacht daar blijkbaar anders over.
Mieke keek me aan, en liet me de foto zien. “Zie je haar?”
Ik keek op de foto, zag een mooi blond meisje, mooie pijpen krullen. Het was een vrij jong meisje, ze stond samen met Mieke op de foto. Samen straalden ze van geluk, voor de ondergaande zon.
“Ze is gister avond overleden...” Zei Mieke. Ik liep naar haar bed, en ging naast haar zitten. “Oh... Wat erg joh.” Zei ik. Ik beet op me lip, hier was ik echt nooit goed in! Mensen troosten...
De woorden die ik wou gaan zeggen, kwamen voor mij niet goed over. Ik zei ze maar niet. Mieke keek naar de foto, en begon harder te huilen. Ze viel voorover, met haar hoofd leunend tegen mijn schouder.
Ik sloeg mijn armen om haar heen, en gaf haar een knuffel. “Ssssst.... Stil maar” Zei ik tegen haar, terwijl haar tranen op mijn schouder vielen. Mieke liet zich gaan, en huilde maar door. “Ik...” Zei ze snikkend. Ze ging weer recht op zitten, en keek naar mijn haar. “Heb nu geen...” Mieke kwam niet meer uit haar woorden. De tranen bleven maar komen. Haar handen, gingen naar haar voorhoofd. Ik weet niet wat ze had, maar het leek als of ze hoofdpijn had. “Mijn zusje!” Schreeuwde ze door haar tranen heen. Ik liet haar los, en ging voor haar zitten op de grond. “Kom, gaan we even wat water halen.” Zei ik bezorgd. Goh hoe had ik anders moeten reageren?
Mieke keek me voorzichtig aan. “Ja goed...” En ze probeerde op te staan, wat niet meteen lukte. Ik stond op, en pakte haar handen vast, en trok haar over eind. “Kom!” Zei ik. We liepen de trap af, toen de woonkamer deur ineens open ging. “Woow!” Hoorde ik Pieter zeggen. Hij schrok van ons, dat we op de trap stonden. “Ik schrok me de pleuris man!” Zei hij. “Heej Mieke, wat is er aan de hand?” Vroeg Pieter bezorgd. Ik nam Mieke mee naar de keuken, en keek even om naar pieter, die verlaten voor de woonkamer stond. “Niks...” Zei ik zachtjes. Maar ik zag meteen, dat hij me niet geloofde. Had ik ook niet gedaan in zijn geval.
Mieke ging op het aanrecht zitten, en ik pakte een glas water voor haar. “Als je wat wil vertellen, ik ben er hoor.” Zei ik, toen Mieke een paar slokken water nam.
Na enkele stille seconden, zette ze haar glas weg, en zuchtte eens flink.
“Ramona is ere gister aan gereden, voor een dronken vrachtwagen chauffeur.”
Mieke begon weer te huilen, toen ze het zei. Ik schrok. Ramona, was haar zusje, twee jaar jonger dan haar zelf. Die twee hadden een hele goede band, als ik de verhalen van Mieke moest geloven. Ze had het heel vaak over haar.
“Jeetje...” Stammelde ik er uit. “Hij was verdorie dronken! Hoe kon hij?” Zei Mieke met een hardere toon, om zo tussen de snikken door te kunnen praten.
“Ze had een slagaderlijke bloeding ofzo, zei haar vriend. Hij was er bij... En redde haar niet!” Mieke begon harder te huilen. Haar woede was te zien. Ze pakte het glas, en smeet hem tegen de muur aan. “Kloot zak!” Schreeuwde ze. Ze trapte in de lucht. En tegelijkertijd ging de keukendeur open. “Heej wat is hier aan de hand? Er hoeft toch niets stuk?” Commandeerde Kim, toen ze de keuken in kwam. Ze deed de deur weer dicht , ze zag Mieke en mij zitten. Ze schrok. “Heej Mieke... Wat is er ?” Vroeg ze. Mieke keek me aan met tranen in haar ogen, en ik begreep haar blik.
“Haar zusje is omgekomen bij een aanrijding.” Zei ik.
Kim schrok, en ging voor Mieke staan. “Wat erg!”Kim gaf Mieke een knuffel, maar Mieke zette zich van Kim af. “Hij was dronken!” Zei Mieke. “Laat me nou maar even!”

Kim keek me aan, toen de deur weer open ging. “Er is post voor je Tien!” Hoorde ik Tasja zeggen. Ik liep naar Tasja toe, en draaide haar op het juiste moment om. “Wie huild daar?” Vroeg Tasja. Ik zei niets, en liep met een vragende Tasja achter me aan naar de woonkamer. “Wat is er ?” Vroeg ze nogmaals. “Mieke heeft een vreselijk bericht gehad...” Zei ik. “Nou waar is mijn post?” Vroeg ik opgelaten. “Hier! Een flinke stapel.” Zei Tasja, en ze gaf me de post. “Wow wat veel!”
Ik ging op de bank zitten, en bekeek de enveloppen stuk voor stuk. “Bank, school, verzekering, en Rob!” Oo wat was ik blij met een kaartje of brief van Rob. Al drie maanden lang, een super lieve vriend. Alleen van mij!! Het was een super knappe jongen, die graag bij de bar wou werken. Hij was op vakantie, om het een en ander op een rij te kunnen zetten.
Ik opende de brief snel, en haalde er vier bladzijden uit! Wow wat veel! Dacht ik bij mij zelf. Ik zocht naar het begin, kon hem eerst niet vinden. Ik draaide elke bladzijde om, en vond eindelijk het begin, van de 8 kantjes geschreven brief van mijn vriend. Ik kon het niet geloven, zo veel tekst, alleen voor mij. Ongeduldig begon in de brief te lezen.

“Hej Lieve Tina Topper!” Zo begon hij altijd! Vond ie leuk... Ik helaas wat minder. Maarja wat zou ik er tegen doen? Hij was mijn vriend, en je moet iedereen accepteren zo als ie is toch?
Ik las verder:
“Alles goed met jou? Met mij is het echt tof hier! Het lekkere warme strand met de mooie zons ondergang, mooie auto’s, mooie, naja ik kan alles onoemen! Alles is zo mooi hier! Oo wat ben ik blij dat jij niet mee bent. Ik was je echt kwijt! Het stikt hier van de bruine gezonde jongens. En ja, als je hier was, had je me verlaten vrees ik. Er zijn hier zo veel mensen!” Ik las snel verder, en genoot van zijn handschrift. Hij schreef wat hij gedaan had, en dat ie elke dag uit ging. Zo las ik al snel vijf van de acht bladzijden.

“Waarom ik zo’n lange brief schrijf... Ik heb hier een baan aan geboden gekregen. ik mag hier blijven, als ik hier barkeeper word!”
Aan zijn handschrift was duidelijk te zien dat hij het echt een tof aanbod vond! Hij schreef ineens een stukje groter!

“Dit betekend... Dat ik dan hier in Kreta blijf, en dan geen afscheid van jou kan nemen. Daarom...”
Ineens ging de telefoon af. “Ik neem hem!” Schreeuwde Pieter, die rennend de woonkamer binnen kwam. Maar Hellen had hem eerder. Pieter keek me zielig aan, en kwam bij me zitten. “Stom, ze is altijd sneller!” Zei die met een pruillipje.

Ik hoop dat je het een leuk verhaal vind, ik ga met genoeg reacties zeker door! Pb'en mag ook! Maar hier reageren, is echt tof!
Al vast heel erg bedankt voor het lezen.

xxiezz devica
Laatst bijgewerkt door Oscar op 14-02-06 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast op verzoek topicstarter.

Mayflower_

Re: [verh] Het studenten leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 17:04

Leuk Devica!! Waar jij toch altijd die inspiratie vandaan haalt...
Ga dit verhaal ook zeker weer volgen!

Minte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 10:51

Hallo,,

Mooi geschreven, ik erger me wel aan de 'k' die het woordje 'ik' moet voorstellen.Maar ik ga ook dit verhaal zeker volgen!

Groetjes, Minthe

Horsy_Lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 11:00

Heel leuk verhaal Devica! Je moet echt doorgaan, ik ga het zeker volgen.

quera

Re: [verh] Het studenten leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 14:33

hoiii
leuk verhaal en heel leuk geschreven..

POMARxGERO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 17:47

Devica
ga gauw verder!
echt tof verhaal!

Annash
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 19:18

Ik vind het wel leuk
Nu maar niet vergeten dat ik hier gepost heb

EngeltjeS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 11:29

Ik begon te lachen, en keek snel weer in mijn brief. Waar was ik gebleven? Vroeg ik me zelf af. Helaas kon ik de woorden niet meer vinden, omdat Tasja me onderbrak.
“Hej kan je even helpen? Mieke wilt momenteel niet alleen op de kamer slapen, en ze komt bij mij. Wil je even helpen sjouwen van de spullen?”
Ik keek tasja vragend aan. “Hoezo vraag je mij? Pieter heeft niks te doen.” En ik keek naar Pieter, die achter Hellen stond. Hij wou weten wie er belde.
“Heej piet!” Zei ik. Tasja keek me mopperend aan. Tasja en Pieter, ze konden ook nooit samen werken. En toch zette ik ze samen aan het werk. Ooit moet het lukken! Dacht ik altijd bij mezelf.
Pieter kwam naar me toe, en keek Tasja aan. “Wat moet ik doen?” Vroeg hij. Tasja zuchtte eens flink, en legde uit wat er gebeuren moest. Pieter keek me aan, toen Tasja zich omdraaide, en richting de trap liep. “Waarom?” Vroeg hij me. “Waarom ik?”
Pieter liep later toch de kamer uit, achter Tasja aan. Snel was ik weer geconcentreerd op mijn brief. Gelukkig had ik nu de woorden waar ik gebleven was.
“Dat ik dan hier in Kreta blijf, en dan geen afscheid van jou kan nemen. Daarom...
Ik vind het ook heel banketstaaf om dit per brief te doen, maar bij deze. Ik wil zo graag barkeeper worden, en nu heb ik de kans. Maar ik kan het niet aannemen als ik een meisje in Nederland heb. Daarom, is het uit... ”
Ik kon het niet geloven, ik stopte met lezen en keek op de klok hoe laat het was. Misschien had ik iets aan mijn ogen?
Al snel keek ik weer naar de laatste 3 woorden, en wist dat dit de echte harde waarheid was.

“Mieke!” Schreeuwde ik. Mieke, had verstand van jongens! Zij kon me vast helpen!
Het duurde even voor mieke de kamer binnen kwam. “Wie riep me?” Vroeg ze droevig. Hellen draaide zich om, en legde de telefoon neer. “Jeetje...” Zei Hellen. “Wat zie jij er uit!” Hellen liep naar Mieke toe, en keek haar bezorgd aan. “Whats wrong?” Vroeg ze.
Mieke begon te huilen, en Hellen begon haar te troosten. Ik bedacht me dat ik beter niet kon vragen of ze me kon helpen met dat jongens gedoe. Ze had wel andere dingen aan haar hoofd nu. “Je riep me?” Vroeg Mieke, toen ze al wat rustiger was. “Nee laat maar..” Zei ik. Mieke kwam naast me zitten op de bank, en pakte de brief.
“Oo eindelijk goed nieuws!” Zei ze. Ze keek me aan met mijn brief in haar handen. “Ach lees maar, tis geen goed nieuws... Hij maakt t uit!” Floepte ik er uit, voor ik er erg in had. Mieke keek me verbaasd aan. “En het ging zo goed met jullie samen!”
Mieke sloeg een arm om me heen, en trok me naar zich toe. “Waarom?” vroeg ze. Hellen kwam er ook bij zitten, en luisterde geboeid mee. “Lees maar...” Zei ik. Nog net aan kon ik mijn tranen bedwingen. Hellen ging naast Mieke zitten, en las zo mee.
Mieke zuchtte eens diep, na de vierde bladzijde. “Hij draait er zo erg om heen!” Zei ze wijsneuserig. Hellen stemde er mee in, en keek me aan. “Jongens... Je hebt er niks aan! Alleen voor de sex en de gezelligheid.” Net op dat moment liep Pieter naar binnen. “Wat is er met jongens?” Vroeg hij. Ik keek Pieter aan. “Nou wat heb je er aan?” Zei ik. Pieter begreep hem nog niet. “Uh... Oke! Leg eens uit, dan kan deze Jongen misschien helpen.” Zei hij.
Pieter kon altijd zo heerlijk met ons mee praten over jongens. Best vreemd, want hij is al zo lang hij hier woont, vrijgezel. Waarom, dat vroeg iedereen zich af. Pieter kwam naast me zitten, en sloeg een arm om me heen. Net op dat moment trok Mieke haar arm weg.
“Nou zeg eens...” Fluisterde hij in m’n oor. “Het is uit.” Zei ik op een gewone toon. “Heh? Met wie had je dan? Toch niet met die...” Zei Pieter. “Met die??” Vroeg ik weer.
Pieter was even stil. “Uh... die gast. Die barman wou worden?” Vroeg hij weer.
“Jaa die ja! Dat was mijn vriend. Maar vanaf nu niet meer.” Zei ik. Pieter keek naar de grond. “Joh... Wat een rotzak.” Zei hij.
Het bleef even stil. Mieke stond na een tijdje op, en liep de kamer uit. “Miek, wat ga je doen?” Vroeg Hellen. Mieke mompelde wat, en Hellen ging achter haar aan.
Pieter en ik zaten nu samen op de bank. “En nu?” Vroeg hij, toen de deur dicht was.
“Wat? Hoe bedoel je?” Vroeg ik weer. “Najah, hoe voel je je er bij? Hoe denk je er over?” Vroeg hij.
“Naja, ik vind het echt een rot streek. Hij op vakantie, en hij doet het per post! Echt het stomste wat je kan doen!” Zei ik. Pieter keek me aan, en legde zijn hand op mijn been. “Ga je hem nog terug schrijven?” Vroeg hij. “Nee, k ga nu echt geen moeite meer voor hem doen hoor.” Was mijn reactie.
Pieter bekeek mijn gezicht langzaam. “Weetje?” Zei Pieter.
Ik keek hem vragend aan. “Ik snap het niet, waarom hij nou zo’n meisje laat lopen.”
Pieter boog zijn hoofd naar mijn gezicht, en zoende me op mijn mond.
“Vind je het erg?” Vroeg hij. Ik zat verstijfd op de bank. Dit had ik nooit verwacht van hem.
Hij wachtte niet op mijn andwoord, en zoende me nog maals. Dit keer duurde het langer. Het duurde voor mij te lang, en duwde hem van me af. “Niet nu” Zei ik.
Pieter ging er mee accord, en stopte er mee. We zaten nu samen op de bank, net te doen als of er niks gebeurd was. Maar de rillingen en de kriebels waren bij mij goed te merken. De vraag die in mijn hoofd zat : Is ie verliefd op me? Bleef rond spoken.
Pieter pakte de afstandsbediening, en zapte de televisie aan. “Oprah kijken?” Vroeg hij aan me. “Is goed.” Zei ik.

“Hoe vind jij dat Tasja tegen mij doet?” Vroeg hij inene in de reclame. “Gewoon, hoezo vraag je dat?” zei ik. “Nou ze mopperd op me, ik denk dat ze verliefd op me is. “ Zei hij bloed serieus. Ik kon nog net mijn lach in houden. “Omdat ze op je mopperd?” Vroeg ik weer. Pieter keek naar mijn lippen. “Ja. Het is toch zo, als iemand je pest of treiterd, dat de pester de gepeste leuk vind?” Vroeg hij weer. Jeetje nooit geweten hoe onzeker hij was!
“Het hoeft niet.” Zei ik weer. “Kijk, als Tasja op jou verliefd is, dan had ze het allang tegen mij gezegt. Niet l-llig bedoeld hoor!” Het was even stil. Pieter zuchtte. “Niemand vind mij leuk...” Zei hij zielig. ik begon haast medelijden met hem te krijgen. “Nou ga vaker uit! Je ziet er leuk uit, en je bent lief en gewoon alles wat een meisje in je zoekt! Alleen niet elk meisje heeft dat nodig.” Zei ik. “Jeetje, dank je!”Zei hij weer. “Dus Tasja is niet verliefd op me, maar jij zou dat bijvoorbeeld wel kunnen?” vroeg hij weer. “Alles is mogelijk.” Zei ik erop. Maar net daarna bedacht ik me wat ik zei. Sh-t! Dacht ik. Pieter keek me lief aan, en gaf me een klein kusje op mijn wang. “K hou van je!” Zei hij trots. Pieter ging van de bank af, en liep de kamer uit. Voor hij de deur sloot, hoorde ik Tasja schreeuwen. “Nee! Mieke niet doen!”
Ik schrok, de stilte er na duurde lang. “Neee!!!” Schreeuwde Tasja. Ik sprong van de bank, en rende naar de deur. Ik botste tegen Pieter aan, die me daarna vast pakte.
“Laat los” Zei ik, en Pieter liet me los. Ik rende de trap op, naar Tasja. “wat is er?” Vroeg ik geschrokken. “Mieke scheurde mijn poster er af! Van u2!” Zei Tasja met een snik in haar stem. “ Ooh is dat het? Ik dacht dat ze een zelfmoord poging deed. Je gilde zo hard!” Zei ik op een boze toon. Mieke kwam uit Tasja’s kamer, en liep naar me toe. “nee zo dom ben ik niet. maar u2 daar hield me zusje van....” Zei ze met een stotter stem. Mieke hield haar tranen nog net in. Mieke liep de trap af, en zei iets tegen Pieter. “We gaan even rondje lopen.” Zei Pieter. Mieke en Pieter trokken hun jassen aan en gingen via de voordeur naar buiten. “Tot straks!” Zei Mieke. Pieter trok de deur achter zich dicht.
”Zo daar zijn we van af!” Mopperde Tasja. “Kijk nou wat ze heeft gedaan!” Tasja nam me mee naar haar kamer. Normaal hing haar kamer vol met U2, maar nu zag je de lelijke kleur wit, die eerder achter de posters hing. Ik slikte wel even, terwijl Tasja de proppen papier van de grond haalde. “Helemaal stuk!” Schreeuwde ze. “Die vuile...” Zei ze kwaad.

Kikka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 14:40

Leuk verhaal, denk alleen aan je spelling/interpunctie, dat leest wat lekkerder

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 14:29

dit is een leuk verhaal, goed geschreven.
ga zo door ik zal het bij blijven lezen.

Marjon_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 17:04

goed verhaal

EngeltjeS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 21:53

“Nou nou nou” Zeg ik geirriteerd. “Kan het even wat minder?”
Tasja keek me aan, en duwde me uit haar kamer. “Ga weg!” Snauwde ze. Ik zette mijn laatste stap uit de kamer, en de deur werd dicht gegooit. “Sjoh...” Zei ik. Ik liep naar mijn eigen kamer, deed de deur dicht en keek eens in de ronte. Mijn behang hing nog netjes, geen scheuren of krassen. Gewoon netjes, terwijl ik hier al drie jaar zat. De gordijnen zaten vol met kleuren, allemaal verschillend. Ze waren behoorlijk verkleurd door de zon. Maar toch gelukkig 1 kleur. Roze.
Ik liep naar me bed, en plofte er op neer. Ik zuchtte. Ik draaide me op me rug, en keek naar het plavond. Een grote poster van Ben Affleck, betekend door Rob.
En al snel waren mijn gedachtes ergens anders. Maar niet hier.
Op een zondag avond, was ik samen met Rob. Hij had een lang weekend gehad, en had me nog niet kunnen zien. We waren lekker aan het klooien in mijn kamer. Rob zag ineens de poster van Ben.
Ik wist het nog zo goed, hoe hij er bij vertelde. “Ben, is oud. Ik geef hem een snor.” En Rob zette met de zwarte markeer stift, een zwarte snor op de poster. “Nee!” Zei ik. Rob keek me aan, en ik begon toen te lachen. Rob richtte zich toen weer op de poster en ging verder. “Hoe ouder, hoe slechter je ziet.” Dus hij tekende ook een bril op de poster.

En zo ging hij verder, tot Ben Affleck, een zonnebril had, 4 zwarte tanden, neus piercing (ringetje) en nog twee hele zwarte wenkbrauwen die net op twee toiletborstels leken.

Die oude tijd. Nou ja, oud... Twee maanden geleden. De zevende ontmoeting, eerste keer bij mij alleen in mijn kamer. De aller eerste keer in mijn kamer had ik een dvd avond. Iedere student kwam kijken, en mocht iemand uitnodigen, alleen als die wat lekkers mee nam. Pieter kwam met Rachelle, ons buurmeisje, Tasja kwam met Hans, haar nieuwste vlam van toen. (Nu inmiddels verleden tijd, meneer was al bezet) Mieke was er met haar zusje Ramona. En als laatste was Kim er ook. Ze kon niet kiezen uit 1 persoon, dus zij nam er twee mee. Suzan en Hanah. Die drie meiden, waren zo leuk bezig in de film. Alleen maar lachen. Natuurlijk hadden we allemaal lekkere hapjes en drankjes mee naar boven genomen. We begonnen met de film “Bruche Almighty”. De meiden lachen helemaal vlak, om elk klein detail. Gevolgd door een spannende film (voor de meiden) “Deep Blue Sea”.
Gillende meiden, en ik, verscholen achter Rob, en de jongens lachten ons uit. “Mietjes!”

Voor de derde film verliet iedereen mijn kamer, en gingen weg. Ineens kwam er een stilte, en ik starte de derde film. “Shrek”
Ik heb hem al zo vaak gezien, maar dit keer, zag ik alleen de af titeling. Rob staarde in het begin van de film, onwijs lang naar me. Waardoor ik uit mijn concentratie was.
Onzeker lachte ik naar hem, en voor ik het wist, lagen we te zoenen. Als ik er zo weer aan dacht, miste ik het gevoel. De aandacht, de lieve woordjes....

“Heej Tina! Lig niet zo te slapen!” Hoorde ik ineens. Ik werd wakker, en keek naar mijn kamerdeur. In de opening stond Pieter te wachten. “Heb je geen honger? We zijn al bijna klaar met eten!”

Pieter draaide zich om, en liep de trap af. “Ik kom al.” Zei ik, terwijl ik mezelf van me bed probeerde te krijgen. Met veel moeite kwam ik in de keuken aan. “Pizza?” Vroeg ik, terwijl ik de geur van een pizza Romantica rook. “Oehh lekker!!!” Zei ik overtuigend.
De andere zaten al aan tafel, alleen Mieke ontbrak. Ik keek Tasja vragend aan. Maar ze reageerde niet. “Hej waar is Mieke?” Vroeg ik, toen er een doodse stilte was.
Iedereen keek me aan, echt op een manier van dat ze het ook niet wisten. “Naja! Hoe kan dat? Mieke was toch buiten? Samen met Pieter.” Ik keek Pieter aan. “Mieke zei dat ik naar huis mocht, ze ging nog even langs de Kerkstraat.” Zei Pieter onschuldig.
“Kerkstraat? Wat is daar? Wat heeft ze daar te zoeken?” Vroeg ik nogmaals. Iedereen was ineens stil, en keek me angstaanjagend aan.
“Ach ga eerst maar eten!” Zei Tasja. Ze schepte haar bord vol met macaroni, die gemaakt was door Helen. De rest schepte ook hun eten op. Ik baalde.
Ineens stond ik op. “Ik ga Mieke zoeken!” Zei ik. Per ongeluk viel mijn stoel op de grond waardoor Tasja een gilletje maakte. “Wow wat ben je pisst!!” Zei ze. “Ik ben niet pissig, maar bezorgd. Wie gaat er in de avond nou in zijn eentje over straat?”
Tasja was stil. Ik keek naar buiten, en zag hoe erg bewolkt het was. “Ga je in je eentje?” Vroeg Pieter. “Ja.” Zei ik. Ik liep richting de keuken deur en deed de klink omlaag. “Wacht!” Hoorde ik Pieter zeggen. “Ik ga mee!”
Ik liep de gang op, en plots was er een flits. “Wat was dat?!” Vroeg ik geschrokken. Ik kreeg geen andwoord. Ineens begon het buiten flink te stormen. De harde wind waaide overal. De regen druppels werden groter, en harder door de wind. Pieter stond naast me, en keek me bezorgd aan. “Please... Ga haar nu niet zoeken Tina.” Zei hij smeekend.
Ik keek hem vast besloten aan. “Probeer me maar tegen te houden.” Zei ik. Ik trok mijn jas aan, en ritste hem dicht. Pieter pakte me bij m’n armen vast.
“Wat doe je nou?” Vroeg ik hem. “Jou tegen houden.” Zei hij. Hij meende het echt!
Met mijn linkerhand, ging ik naar de deurklink. “Maar Mieke moet terug komen!” Zei ik, terwijl er een snik in te horen was. “Wie weet waar ze toe in staat is.” Zei ik met een piekerende stem.
Pieter liet me los, en deed een stap naar achteren. Hij keek me stom aan. “Wat?” Vroeg ik. “Niks” Zei hij.
Ik deed de deur open, en zette een stap naar buiten. De regen spatte hard op de straat stenen. De wind blies de takken van de bomen heen en weer. En ik, ik twijfelde of het nu wel geschikt was om Mieke te gaan zoeken. De wind waaide hard, elke wind stoot leek wel harder te gaan dan de vorige.
Ineens voelde ik een hand op mijn schouder. “Ik ga mee” Hoorde ik. Ik draaide me om, en zag Pieter in zijn jas achter me staan. Hij leek eerst onzeker over zijn zaak, maar hij wou wel. Hij duwde me naar buiten, en verliet zelf ook ons studentenhuisje.
Hij sloot de deur, terwijl ik onder een boom verschool. “Weet je het zeker?” Vroeg ik aan Pieter, terwijl hij de paraplu uitzette. “Net zo zeker als jou...” Zei hij. Pieter keek me niet aan.
We liepen de straat uit, opzoek naar de Kerkstraat.
“Waarom liet je haar eigenlijk gaan?” Vroeg ik, toen we een paar straten verder waren. Inmiddels was de wind minder gaan waaien, en was het onweer begonnen. Pieter keek naar de grond. “Omdat ze alleen wou zijn, en ze zei dat ik naar huis mocht.”
Ik nam de paraplu over, en keek naar voren. Pieter keek ook even naar voren, en sloeg een arm over mijn schouders heen. Hij trok me naar zich toe. “Kerkstraat” Zei hij ineens, toen we dichtbij een paar straatborden liepen. Ik keek naar links, waar het straatnaam bord naar toe wees. “Uh... Ja...” Zei ik. Ik kreeg een rilling toen ik er naar keek. De kerkstraat, een straat van allemaal ongelukken, en grafstenen...
Pieter haalde zijn arm weg, en nam de paraplu weer over. “Weet je het zeker?” Vroeg ik, onzeker. Ik keek naar Pieter, die eens goed slikte. “Ja ik weet het zeker.”
We liepen verder, en zochten naar het hek, waar je naar binnen kon op het begraafplaats. Het weer werd inmiddels iets rustiger, het onweer was ver pas te horen, en de regen begon te miezeren. Terwijl we zochten, ging Pieter zijn telefoon meerdere malen af. “Moet je niet opnemen?” Vroeg ik, toen de ringtone weer gestopt was. “Nee, het is denk ik mijn moeder, vragen of ik nog geld moet hebben en of het goed gaat.” Zei hij, terwijl hij verder zocht.
De ringtone ging niet lang daarna weer over, en ik besloot de telefoon uit zijn jaszak te halen. “Wat doe je nou?” Vroeg hij. Hij liet de paraplu vallen op de grond, en pakte zijn telefoon vast. “Ik wil kijken wie jou belt!” Zei ik geiiriteerd. Pieter trok de telefoon uit mijn handen, en hij keek wie hem belde. “Niemand.” Zei hij.
Hij drukte zijn telefoon uit, en pakte de paraplu weer. We zochten verder, de stilte was afschuwlijk. Ik dacht aan het telefoontje. Misschien was dat Mieke wel, en was ze al thuis.“Daar!” Zei Pieter ineens. Hij wees naar een groot grafsteen, waar achter een meisje verschool. “Mieke!” Schreeuwde ik. Ik was blij, ze was gevonden. Het meisje achter de steen, keek op, stond op, en rende weg...

Update

Renate12

Re: [verh] Bezeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 13:31

leuk verhaal, blijf het zeker volgen

Noeps

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 13:46

Wow; leuk verhaal!
ik ga het volgen

POMARxGERO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 15:11

leuk gaa snel door!

NewGirl_BQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 22:15

ik wil een vervolg

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 22:18

YES je hebt weer een nieuw verhaal! ik ga het zeker volgen, moet alleen nog beginnen met lezen laat ik daar nu maar even aan beginnen

x_amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 22:56

leuk verhaalik ga het zeker volgen !!

Sev_0ack

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 23:13

ja ik ga het ook volgen

EngeltjeS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 20:17

“Wat doen we hier nog?” Schreeuwde ik naar Pieter, die naast me stond. “Kom mee!”
Ik nam een sprintje, en keek achter om naar Pieter. Hij stond daar maar, te kijken naar, ik had geen idee.
Ik stopte met rennen, en draaide me om. “Wat doe je nou?” Schreeuwde ik naar Pieter. Hij leek me niet te horen, want ik kreeg geen reactie. Ik liep snel naar hem toe, terwijl de regen weer iets begon te vallen. Pieter liep naar me toe, en keek naar de grond. “Moet je kijken! Kijk eens naar je zelf, je schreeuwd op een begraafplaats, je rent over lijken heen, als of je niet anders doet!” Pieter keek me bezorgd aan. “Het is geen goed plan als we achter haar aan gaan...” Zei hij beteuterd.
Ik keek hem aan, en besloot met hem mee terug te gaan. Hij had gelijk, ik was gek...
We liepen terug naar het hek, waar we ook door binnen kwamen. Er hing een briefje aan. Pieter keek me aan, en pakte het van het hek. “Geen naam, zal ik hem openen?” Vroeg hij. Ik schudde mijn hoofd. “Eerst naar huis...”
Pieter probeerde het nog maals, maar ik bleef bij mijn andwoord. Hij stak de brief in zijn jas zak, en zette de paraplu weer hoog in de lucht. “Kom, we gaan naar huis.”
Samen liepen we naast elkaar onder de paraplu. De regen was vervelend, de wind waaide meerdere keren de paraplu stuk. We waren bijna thuis, toen Pieter ineens stopte. “Vond je het niet eng?” Vroeg hij. “Wat?” Vroeg ik weer. “Nou, over de begraafplaats rennen? Lijkt me super eng... Je rent over de rustplaats van overleden mensen.” Zei hij heel serieus. Ik begon bijna te lachen, Pieter was echt heel serieus bezig. Een kant die ik nog nooit bij hem had gezien.

“Ik meen het echt Tina. Wat vind jij er van dan? De mensen zijn hier omdat ze rust verdienen. Sommige gaan direct door naar de hemel, of wat dan ook! Maar sommige blijven rond de aarde hangen... En willen door middel van contact te maken met andere mensen, mensen bang maken. Ze willen dat hun laatste...” Ik liet Pieter niet uitpraten. Hij was nu echt te scary bezig.
“Uuh Pieter, volgens mij ben jij nu bezeten door een of andere geest.” Zei ik plagerig. Ik pakte hem vast, en schudde hem heen en weer. “Ga er uit! Pieter, waar ben je?” Door de zenuwen begon ik te lachen. Eigenlijk heel flauw, maar toch. Hij was echt, nou ik vond het gewoon eng worden! Ik geloofde niet in geesten, maar wist wel dat ze bestonden. Zelf was ik niet paranormaal, maar k vond het wel intressant om de verhalen van andere te horen.
Pieter keek me aan. “Tina, het gebeurd echt!” Zei die tegen me. Ik legde mijn hand op z’n schouder. “Ik geloof je” Zei ik, om hem gerust te stellen. Pieter keek me verbaasd aan. “Echt?” Maar ik gaf er geen andwoord meer op. Kwam volgens mij dan ongeloofwaardig over.

We liepen ons huis binnen, en Hellen kwam meteen naar ons toe. “Waar waren jullie?” Vroeg ze ongerust. Pieter en ik keken elkaar aan. “Mieke zoeken.” Zeiden we bijna tegelijk. “Hoezo? Daar wist je toch van af?” Vroeg ik aan Hellen.
Ze keek me verbaasd aan. “Mieke is zo juist binnen gekomen, ze is niet meer te troosten. Ze is zo overstuur. En ze zegt steeds ‘ga weg!’. Echt heel hard! Maar ze wilt niet alleen zijn... Dat is ook zo vreemd.” Hellen keek ons angstig aan. Pieter keek mij aan, en ik zag aan hem dat hij dit niet zo grappig vond. “Ga weg!” Hoorde we ineens vanuit de woonkamer geschreeuwd worden.
We liepen met z’n drieen d woonkamer in. Tasja die geschrokken naast Mieke zat, probeerde het 17 jarige meisje te troosten. Maar Mieke bleef maar schreeuwen!
“Nee! Ik ga niks doen! Ga weg! Laat me met rust!!!” Ze stond op, en sloeg zich zelf op haar armen, en beet vervolgens in haar haren. Ik schrok van haar gedrag, en Pieter ook, die langzaam wit weg trok. “Ik ga even naar het toilet...” Zei hij, en weg was hij. Mieke rende de kamer rond, en sloeg naar haar hoofd. Ze stond ineens voor me stil, en keek me angstig aan. “Help me!” Fluisterde ze naar me. Haar ogen stonden vol spanning, haar lichaam trilde, alles maakte mij bang.
Ik pakte Mieke bij haar boven armen, en tijdens de aanraking, vielen de lichten uit... Ik voelde Mieke slap worden, en Hellen schreeuwde van de angst...
Ineens viel er een doodse stilte. Niemand gaf een kik. Mieke viel over me heen, waardoor ik mijn even wicht verloor. Ze was volgens mij niet meer bij deze wereld. Waar ze wel was...

Ik belande tegen de muur, en knalde hard met mijn hoofd tegen een kastje aan. Ik voelde de pijn niet, wat echt heel vreemd was. Daar zat ik dan, met Mieke over me heen. “Gaat het?” Vroeg Tasja bezorgd. Ik knikte. “Jaa alles goed, maar haal Mieke van me af alsjebliefd!” Hellen haalde samen met Tasja Mieke van me af. Ze legden haar op de bank, en keken mij aan. “Wat moeten we doen?” Vroegen ze aan me. Ik trok mijn schouders op. “Geen idee, afwachten?” Stelde ik voor. De meiden leken er mee accord te gaan. Pieter kwam de kamer weer ingelopen. “Ben ik weer...” Zei hij heel zwak. Hij liep te wankelen op zijn benen, en plofte neer op een stoel.
Het was stil in de kamer, niemand zei iets, wat heel beangstigend was. Ik stond op, en liep naar de bank. “Hebben we een deken hier liggen voor haar?” Vroeg ik, om de stilte te verbreken. Niemand zei iets. Ik keek rond, en keek op het laatst Tasja aan. “Wil jij haar deken van boven halen?” Vroeg ik. Tasja knikte, en liep meteen de kamer uit. Pieter keek heel vreemd naar me. “Wat is er met haar?” Vroeg hij. Ik had geen idee, echt niet. “Geen idee..” Zei ik.
Ineens kreunde Mieke iets. “Mijn hoofd...” Zei ze zachtjes. Haar ogen begonnen te bewegen, en haar vingers trilden. “Rustig maar...” Zei ik, in de hoop Mieke rustig te krijgen. Haar vingers begonnen iets harder te trillen. Ik legde mijn hand er op, en ineens stopte ze er mee. Ze begon ineens iets te kreunen. “Wat is er ?” Vroeg Pieter, terwijl hij er al iets beter uit zag. Ik andwoorde niet, omdat de deur ineens weer open ging. “Een deken.” Zei Tasja. Ik nam de deken aan, en legde hem over Mieke heen. Hellen fluisterde iets naar Tasja, die begon te gillen. “Meen je niet?!” Zei ze. Hellen boog zich weer over Tasja heen, en fluisterde iets. “Hoe weet je dat?” Vroeg Tasja aan Hellen. “Jaa hallo? Nu even niet smoesen! Vertel op, Hellen, wat zei je?” Vroeg Pieter kwaad.
Hellen keek naar Pieter, en toen weer naar Tasja. “Ik zeg niks.” Zei ze vast besloten.
Ik keek Hellen vuil aan. “Kom op! Vertel eens, doe niet zo kinderachtig.” Zei ik.
Hellen keek me aan, en sloot uit eindelijk haar ogen. “Oke... Ik vond een raar bord in Mieke haar kamer. Met allemaal vreemde letters...” Ze ging niet verder. “Je denkt toch niet dat ze...” Zei Pieter. Het was ineens heel stil in de kamer. Niemand durfde het woord te zeggen. De stilte werd verbroken, door dat de tv ineens aan ging. En ik wist echt zeker, dat niemand hem ineens aan deed, de afstandsbediening lag op de tv.
Hellen keek naar buiten, en zag toevallig dat er twee jonge tieners langs liepen. Ze waren druk in gesprek. “Hun deden het!” Zei Hellen ineens. Pieter, Tasja en ik, geloofde het niet meteen. Maar toen Hellen vroeg, wat het anders moest zijn geweest, gaven we toe dat de tieners het hadden gedaan. Het was echt heel vreemd. De tieners leken zo druk bezig met hun gesprek, hun konden het niet geweest zijn! Tenminste dat dacht ik. Ik besloot niks te zeggen om zo geen verwarring te cre’eren.
Ik stond op, en liep richting de deur. “Wat ga je doen?” Vroeg Tasja aan me. “Naar boven, het is al laat, en ik heb het koud!” Zei ik. Ik deed de deur open, en Pieter liep snel achter me aan. Hij sloot de deur, en liep naar z’n jas. “De brief! Zullen we hem boven samen lezen? Het lijkt me beter als de meiden er niks over weten.” Fluisterde hij in mijn oor. Ik knikte ja, en we liepen samen naar mijn kamer. Ik liep mijn kamer in, en Pieter duwde me dieper mijn kamer in. “Hoo! Niet zo hard!” Zei ik geschrokken. Pieter deed snel de deur dicht, en zette een stoel onder de deurklink. “Voor het geval dat ze mee gaan luisteren...” Zei hij. We besloten op mijn bed de brief te gaan lezen. Pieter haalde de brief helemaal te voor schijn. Tot onze grote verbazing, stond er iets op geschreven. “Help, the ghost’s are every where...”

Update, heel spannend! In verband met de vakantie, is er kans van 50 % dat er over 2 dagen (maandag avond) weer een nieuw stuk is!

NewGirl_BQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 20:47

Creepyyyy. ..
W8 op een nieuw stukje

gerlienke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 18:32

een mooi verhaal en ik blijf het ook zeker volgen;),ben benieuwd hoe het verder gaat.

Tine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 08:18

Leuk verhaal! Blijf het zeker lezen. Komt er binnenkort weer een nieuw stukje?

EngeltjeS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 17:21

k ben er toevallig weer mee bezig
xxiez

Yumalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 18:16

ik ga volgen leuk verhaal hoor