[Tek] Opdracht voor loesjuh, eindelijk af!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara

[Tek] Opdracht voor loesjuh, eindelijk af!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 12:16

Maar ik ben er eigenlijk niet zo tevreden over... Heb deze keer gewerkt met het in 1 keer inkleuren van de tekening in plaats van in stukjes. En op zich werkt dat wel lekker, dat is het niet. Maar de tekening lijkt naar mijn idee helemaal niet op de foto... Hoe langer ik ermee aan het werk was, hoe minder tevreden ik was maar ik kon mijn vinger er niet op leggen.

Mijn scanner is afgekoppeld dus ik kon de tekening niet scannen, moest er dus een foto van maken. Komt de kwaliteit niet ten goede... De foto vertekent ook een beetje. De tekening is in het echt veel donkerder en veel meer kleurverschil, die vlek in het midden zit er daar ook niet.

Mijn eigen kritiekpunten:
* Houding van de pony is heel anders dan op de foto
* Neus is te groot/breed/dik
* Oog is niet zo lekker gelukt

Heb inmiddels de neus nog wat aangepast, de vlek onder het hoofdstel bij het bit wat duidelijker gemaakt en het neusgat ook wat duidelijker gemaakt, zo lijkt de neus ook weer wat smaller.

Het was echt een lastige foto, heb loesjuh al een andere foto laten kiezen omdat de foto die ze eerst gaf, helemaal niet lukte. Deze lukte op zich wel alleen die pony heeft zoveel manen En zwart is niet helemaal zwart maar met allerlei kleurtjes. Heb er echt moeite mee gehad!

Hoop wel dat loesjuh er blij mee is en dat ze haar pony erin herkent, daar gaat het uiteindelijk om Maar wees alsjeblieft lief met commentaar, het is niet mijn beste werk nee maar toch...

Afbeelding

Afbeelding

Ier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 12:58

Volgens mij is het hele hoofd iets te groot uitgevallen; iig zo zie ik het. De bitring vind ik zo ook niet mooi zitten; het lijkt net of die er een stukje vanfa zit? En dan het stukje bij de nek, dat 'donkerdere' stukje zeg maar; daar lijkt het net of je nu 'n overgang krijgt naar het been? Misschien had je daar wat meer 1 geheel van moeten maken of het iig iets anders op de tekening moeten zetten; vraag me niet hoe want ik kan zelf totaal niet tekenen. Het oog vind ik wel mooi gelukt maar niet het oog wat de pony heeft; misschien zou je het witte in het oog nog een klein stukje verder in moeten kleuren zodat die er wat meer op lijkt?

Ik vind het wel een mooie tekening maar zie niet precies het paard erin. Nah, dat was mijn mening. Hopelijk heb je er wat aan.

Tamara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 13:40

Dank je wel voor je reactie! Heb ook zeker wat aan de tips die je hebt gegeven, ben ze nu in de tekening aan het verwerken. Over dat hoofd kan je ook wel eens gelijk hebben Dat is meestal ook mijn probleem, het hoofd in de juiste verhoudingen krijgen... Nou moet ik zeggen dat de foto echt heel erg vertekend, want in het echt is die neus niet zo breed naar mijn idee!

Hier de verbeterde versie:

Afbeelding

MsMarit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 13:48

Ik vind het wel mooi.... En heb verder niet heel erg verstand van tekenen... Maar wat mij vooral heel erg opvalt is dat het op de tekening lijkt alsof de pony iets ziet en de hals daarvoor strekt naar voren terwijl hij dat op de foto niet doet...

En dat Oog is op de foto meer dicht en op de tekening erg open!!!

Verder erg mooi gedaan!!

Tamara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 13:50

MsMarit schreef:
Ik vind het wel mooi.... En heb verder niet heel erg verstand van tekenen... Maar wat mij vooral heel erg opvalt is dat het op de tekening lijkt alsof de pony iets ziet en de hals daarvoor strekt naar voren terwijl hij dat op de foto niet doet...

En dat Oog is op de foto meer dicht en op de tekening erg open!!!

Verder erg mooi gedaan!!

Ja ja hebt gelijk... Dat bedoelde ik dus ook met de houding van de pony En dat oog, dat lukt me maar niet Het is idd meer open maar ben bang dat als ik er nu nog aan ga zitten prutsen, dat ik het dan verpest Echt, ik heb iets met, of liever, tegen ogen

Ier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 15:50

Ik vind de tekening nu zeker mooier uitkomen. Het oog vind ik ook een stuk beter als op de eerste tekening. Op de 2e foto lijkt het ook alsof het allemaal een stuk beter uitkomt nu die wat donkerder is qua foto zelf zeg maar. Vind het een mooie tekening & hoop dat Loesjuh er blij mee is!

Tamara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 15:54

mSz_iriS schreef:
Ik vind de tekening nu zeker mooier uitkomen. Het oog vind ik ook een stuk beter als op de eerste tekening. Op de 2e foto lijkt het ook alsof het allemaal een stuk beter uitkomt nu die wat donkerder is qua foto zelf zeg maar. Vind het een mooie tekening & hoop dat Loesjuh er blij mee is!

Dank je Heb nu een foto gemaakt zonder bureaulamp & flits, wordt ie gelijk al heel anders

Sanniej_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 16:03

ik vind hem wel mooi

Joscaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 16:32

Volgens mij is ook het hele hoofdje wat te groot...
Verder wel heel mooi gedaan!
Die schaduwen zijn wel mooi gemaakt!

Appelflapje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 18:01

Ik vind het jammer dat het papiertje net iets te klein bleek te zijn, tenminste, zo zie ik dat. Want de neus loopt bijna gelijk aan het papiertje, normaal is een neus niet zo recht. Dat viel mij als eerste op.

linzzz

Re: [Tek] Opdracht voor loesjuh, eindelijk af!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 18:27

ik vind 'm niet zo mooi eigenlijk.

het hoofdje is wat te lang, en hij lijkt wat afgeraffeld

maar hij is ook zeker niet lelijk

Tamara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 20:28

Appelflapje schreef:
Ik vind het jammer dat het papiertje net iets te klein bleek te zijn, tenminste, zo zie ik dat. Want de neus loopt bijna gelijk aan het papiertje, normaal is een neus niet zo recht. Dat viel mij als eerste op.

Daar heb ik wel vaker last van Ik vind het nog steeds lastig om het allemaal goed uit te meten, ik kom vaker ruimte te kort...

@ linzzz: afgeraffeld, hoezo? Waar zie je dat aan? Heb er veel tijd in gestopt dus afgeraffeld, tsja, vind het wel meevallen...

Ilsje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 20:30

ik vind het mooi ik heb er totaal geen verstand van maar ik vind hem mooi (Y)

loesjuhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 15:28

Ben er zo blij mee En vind die grote neus ook beter bij hem staan, want daar lijkt hij meer op...
ECHT BEDANKT