[tek] twee tekeningen, Commentaar gevraagd!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WinstonVDB

[tek] twee tekeningen, Commentaar gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 19:39

Op vakantie heb ik twee tekeningen gemaakt, ik vind de eerste persoonlijk het mooiste ( omdat het ook afstamt van een foto van mn eigen pony )
En de tweede tekening staat ook heel vaag op de foto ( met digi een foto van de tekeningen gemaakt) de tekeningen lijken heel erg vervaagd door het fotograferen!
Brand los! Ik zou graag willen weten wat ik zou kunnen verbeteren, en graag tips erbij, en wat er fout is

Afbeelding

Afbeelding

sonnyke

Re: twee tekeningen, Commentaar gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 19:43

spijtig dat ze zo wazig zijn. ik vind de oogjes wat dood en misschien kan je de kaak duidelijker laten zien, nu loopt alles een beetje in 1 lijn.
verder vind ik ze wel goed gelukt

Karmandi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 19:44

Wow die zijn wel goed gelukt!
Bij allebei had je misschien nog iets meer schaduwen mogen maken(al heeft het zo ook wel iets).
De eerste heeft een beetje een groot voorhoofd en een beetje een rare hals(weet niet precies wat er nou raar lijkt )
De tweede heeft een beetje een vervormde kin, aan de onderkant van het hoofd, wel een erg mooie houding!
Verder inderdaad wat Sonnyke zegt.

Knap gedaan hoor!

WinstonVDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 19:45

Ja echt jammer dat ze zo wazig zijn, zal eens kijken of ik betere fotos kan maken, dan vallen de details misschien wat minder weg..

arans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 15:24

Kan niet zo veel zeggen... De fotos zijn erg onscherp

Appelflapje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:29

Die eerste heeft wel een hele grote bult op zijn voorhoofd, of een hele grote deuk in zijn neus... Hihi. Iets minder krul erin dus.. De kaak/wang mag inderdaad ook wat meer los staan elkaar. Het oog mag ook wat levendiger. Ik vind de tweede mooier, eigenlijk. Heel mooi getekend en bijna geen fouten. Leuke houding. Leuk paardje... Ja, die heeft het wel..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:45

Ik vind ze wel mooi!! Je hebt in ieder geval wel goed door waar schaduw moet, maar ik zou doortekenen met deze tekeningen. Ik weet niet of het schimmeltjes zijn, maar anders zou ik ze helemaal inkleuren. Onder z'n kaak zou ik dan meer schaduw tekenen en op z'n voorhoofd wat lichter en zo. Ik zou 'm dus helemaal inkleuren en het donker en licht wat meer in elkaar laten overlopen. Zo zien mijn schetsen er vaak uit en hier teken ik dan mee door. Dus wat meer overgangen tussen licht en schaduw of zo.. Moeilijk uit te leggen!
Ik vind de onderste wel erg mooi gelukt, mooie houding idd. Suc6 er mee verder, 'k vind ze nu al hartstikke mooi!!

JoSav

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:48

Ik vind het erg moeilijk iets zinnigs te zeggen, gezien de onduidelijkheid... Je mag best gewoon wat meer schaduwen gebruiken zodat ze nog meer vorm krijgen. Een paard heeft namelijk geen omtrek (behalve als je zn buik opmeet natuurlijk). En, dan rijst nog de vraag: hoeveel ervaring heb je en wat wil je ermee? Want dat speelt natuurlijk ook een rol in te bepalen waar ik je op zou willen aanspreken en waar juist niet op. Het is in elk geval een goed begin, dat sowieso.

WinstonVDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 09:41

Nou, de eerste tekening is aan de hand van een foto van mijn shetlandveulentje gemaakt, daarom dat bolle voorhoofd nu is dat bij hem weggetrokken, maar op die foto had hij dat nog! Ik zou de foto ook wel even kunnen plaatsen hier.

Enn.. Ervaring= Niet veel, gewoon een beetje voor de hobby en 2 jaar op school wat tekenlesjes gehad, maar daar hebben we naar mijn idee dingen gedaan waar ik hier niets aan had.
Wat is ermee wil? Ik vind het leuk om voor mijn lol te tekenen, en dan is het leuk om je tekeningen steeds beter te zien worden! Ik zoek dus tips om mijzelf steeds te verbeteren!

sara0

Re: [tek] twee tekeningen, Commentaar gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 09:58

mooi hoor,

een tip voor bijde tekeningen:

meer details tekenen, en schaduw maar
dat is vast al eerder gezecht maar de 'omtrek'
vind ik heel erg goed gedaan...
ga zo door!