[Verh] The Ranch

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tatt_x

[Verh] The Ranch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 22:51

Citaat:

Het verhaal gaat over Amy,een 15 jarig paardengek meisje.Haar vader bezit een paardenranch in zuid-amerika...Ze heeft geen eigen paard,maar de ranchpaarden worden door haar beschouwd als haar eigen paarden...

Stil liep Amy door de gangen van de stallen.Haar laarzen maakten elke stap een zachte 'tik' op de grond.Afwezig keek ze naar de grond en liet ze haar vingers langs de tralies van de stallen glijden.Toen ze om de hoek liep en in de tweede gang terechtkwam hoorde ze een schel gehinnik.Het was Little Joe,haar lievelingspaard.Zonder iets te zeggen schoof ze de deur open en keek naar binnen.Little Joe was een klein paardje.Hij was zwart en had een smal blesje op zijn smalle hoofdje..Ze aaide hem door zijn manen.Little Joe was zeker geen makkelijk paard.Niemand op de ranch vond hem echt leuk om mee te rijden.Hij was wel mooi,maar had een heel moeilijk karakter.

Ze haalde het halster van zijn haak aan de deur,en deed het om zijn hoofd.Ze pakte het touw en wandelde de stal uit.Ze bond hem vast in de gang,tussen twee touwen aan de muren...Ze schoof de poort open zodat de zon naar binnen kon schijnen.Meteen werd de donkere stal een stuk warmer en lichter.Ze keek wat om zich heen.De meeste paarden knabbelden op hun stro of stonden wat te slapen.Ze pakte haar poetskist en begon Little Joe zachtjes te poetsen.
'Heej Amy !' Haar vader kwam de stal binnen.
'Ga je een ritje maken ?'
'Ja.'
'Ben je voor tien uur terug ? Ik ga een van de jonge paarden laten temmen en dat kan je natuurlijk niet missen'
Amy keek op haar horloge.Het was half acht.
'Ja,ik zal er zijn pap'

Terwijl ze het zadel oplegde dacht ze aan hoe haar vader de paarden liet temmen.Een zadel op,hoofdstel aan,en rodeo maar.Tot als het paard het opgaf,en dan was hij getemd.Dat kon soms wel uren doorgaan.Het paard kreeg hierbij ook natuurlijk de nodige meppen.Amy vond die strenge methode helemaal niks,maar ze kon er toch niets aan doen.Ze trok de singel vast.Little Joe glom in de zon.Ze pakte het hoofdstel en hield hem het bit voor.Little Joe opende braaf zijn mond.Ze snoerde de gespjes vast.Gek,hoe Little Joe in de omgang zo makkelijk kon zijn,en met rijden zo moeilijk.Ze zette haar hoed op en sprong op haar paard...

Little Joe's oortjes stonden vrolijk naar boven en hij stapte heel snel.
'Hooo lieverd' Amy ging in het zadel zitten.Joe was het hier niet mee eens en stak zijn neus tussen zijn knieën. 'Joe!' Giechelde Amy. 'Durf niet hé?!' Little Joe maakte een klein huppeltje en ging toen braaf vooruit.Ze gaf hem een zacht klopje op zijn hals.Zie je wel,als je zacht bent kun je alles bereiken met een paard.Ze spoorde hem aan om in draf te gaan.Little Joe zat echt heerlijk.Terwijl hij lekker ontspannen draafde,keek ze om zich heen.Hier en daar zag ze wilde dieren.Soms zag ze weleens een kudde wilde paarden,maar die waren nu waarschijnlijk verder weg..

Ze zette Little Joe in galop.Een riviertje kwam dichterbij,maar het deerde Joe niets.Met een grote boog sprong hij eroverheen.Even verder sprong ze over enkele afgebroken takken.Daarna gaf ze hem de sporen en liet hem zijn benen strekken.Hij racete als een gek over de stoffige vlakte.Nu ! dacht Amy.Ze ging diep zitten,bracht haar handen bij haar buik en stak haar benen voor zich uit. 'Whooaaaa!' Gilde ze.Joe stopte bliksemsnel,en zijn achterbenen schoven onder zijn buik door.In slechts twee seconden stonden ze perfect stil.'Joe,je bent een geweldig paard!' Prees ze terwijl ze over zijn bezweette hals wreef.De zon stond hoog,en het was erg warm.Aan een rustig tempo stapte ze terug naar huis.Halfweg liet ze hem even van een beekje drinken.

Toen ze terugkwam liep het jonge paard al in de paddock.
'Amy,kom je even ?'
'Ja pap,eerst Joe verzorgen,goed?'
'Tot zo!'
Ze zadelde hem af en spoelde hem buiten lekker af met fris water,terwijl ze hem nog even liet drinken.Terwijl hij stond te drogen in het zonnetje,legde ze de spullen weg.Ze nam hem bij z'n touw en liet hem in de wei.Hij zakte meteen door zijn knieën en ging languit in het gras.Amy moest erom lachen.Ze hing het halster om het paaltje van de wei en liep naar de paddock.Er liep een mooie,slanke vos met een dun staartje.Hij liep enorm te snuiven en danste op z'n lange benen.
'Wat een paard hé' Zei Amy's vader.
'Is dat niet iets voor jou ? Hij is een stuk knapper dan je Quarter.'
'Ik hou van Little Joe pap.Hij is niet van mij maar ik wil hem nooit kwijt.'
'Hij heet Shining Pride.Een Arabiertje' Zei haar vader zonder erop in te gaan.
'Een juweeltje' Antwoordde Amy.Ze moest toegeven dat dit een prachtig dier was.

Een jongen met bruin haar liep op hem af.Hij droeg lange lederen chaps en een bruine hoed.Die zal hem wel gaan temmen;dacht Amy.Met veel moeite kreeg hij het halster om,maar de Arabier snuifde wild en draaide met zijn ogen.Hij sprong weg van de minste beweging.
Hij bond het dier vast,legde het zadel op zijn rug en singelde aan.Halfdood van angst liet het dier alles toe...

[Vervolg op aanvraag]
Groetjes

EvelijnS

Re: [Verh] The Ranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 22:55

Je verhaal voldoet niet aan de regels, het moet namelijk minimaal 1500 woorden hebben.
Meer informatie:
viewtopic.php?f=68&t=209238

Ik TeM even.

Tatt_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 23:07

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 23:10

Rond september zijn deze regels opgesteld. Dat betekent dus dat de verhalen die daarvoor geplaatst zijn niet veranderd hoeven worden.
De verhalen hierna moeten wel aan de regels voldoen.

Tatt_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 23:14

Als ik hier nog een vervolg op moet typen is het zo spannend eigenlijk niet meer..Maarjah..
Het is wel héél erg vervelend z'on half boek aan tekst te lezen..

Máár ik ga nou slapen,schrijf ik het morgen wel maar mét vervolg..

Chocopasta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 06:46

Als je een boek leest, lees je toch ook meteen door, dan stop je toch ook niet als het spannend is?

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 08:45

elovesp schreef:
Je verhaal voldoet niet aan de regels, het moet namelijk minimaal 1500 woorden hebben.
Meer informatie:
viewtopic.php?f=68&t=209238

Ik TeM even.

Hier dus een slotje.