Boodschap (even in het engels, ik kon er in het NL namelijk geen betere bewoordingen voor vinden.....) Catch a star, even if you think it as impossible. Meaning that you have to follow your dreams, however irreal they may seem, however uncatchable a star your wish may be... A lot more is possible than we sometimes think. *wink*
Bedeltjes: Ik las ergens op een site dat je bedeltjes van je vrienden krijgt, (het idee om een bedeltjesketting om zijn linkerbeen te hangen kwam gewoon in me op...) en daarom heb ik er bedeltjes aan gehangen die symboliseren wat ik van mijn vrienden heb gekregen / wat ze me hebben geleerd...
(van boven naar beneden)Tijger: Durf, Respect (courage, respect)
Hart: Liefde (love)
Ying-Yang: Vertrouwen, Geborgenheid (trust, security)
Vogel: Vrijheid (freedom)
Bloem: Vriendschap, Vriendelijkheid (friendship, kindness)
Het sterrenbeeld in de sterren is het symbool van de ram. Ik kon nergens vinden op internet hoe het sterrenbeeld ram er in de sterren uitziet, dus heb ik daarom maar zelf wat verzonnen.

Ik heb nog aan andere dingen gedacht, bv. op zijn flank een regenboog in blauw-tonen of vleugels (voor de godin Iris uit de griekse mythologie, godin van de regenboog / boodschapper tussen godenwereld en mensenwereld.), een vallende ster, wolken, meer details - bv een hoorn of meerdere horens op zijn hoofd, vleugels - aan het paard, enz.. Maar uiteindelijk allemaal niet gedaan omdat ik denk dat het dan te vol zou worden....

Dit is 35 % van de grootte waarop ik het heb uitgewerkt...
De hele beschrijving staat ook nog op: http://www.deviantart.com/view/28038045/

(heb al wel weer een volgend idee in m'n koppie namelijk die ik ook erg graag wil uitwerken.
)
*
in utrecht ga je gelijk op illustratie duiken..) Dus dan kan ik eventueel utrecht nog afzeggen.
Snap je ook wel, want ook zoveel contrast (dat is denk ik de reden dat het uit losse delen lijkt te bestaan, door veel licht en donker verschil komen sommige dingen wellicht meer los te staan, hoewel ik dat zelf niet zo voel omdat er altijd wel de basiskleur is die ze nog verbind.
) Zo maak ik tig lagen (heb er hier echt héél erg véél in zitten..... denk wel zo'n 10 - 15 voor de manen alleen al... elke teint die ik erin stop geef ik een nieuwe laag. zo is het ook leuk om te zien als je ze weghaalt en weer terughaalt om te zien wat voor effect een bepaalde teint heeft op de manen