[Tek] Nog niet af, wie heeft tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

[Tek] Nog niet af, wie heeft tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 20:24

Heej,

Ik ben begonnen aan een tekening, paarden hoofd met bit/dubbele teugels en mexicaanse neusriem...

Dit was de 1e opzet

Afbeelding
Oog is nu verplaats, meer naar voren en iets groter en helemaal geen details...

Daarna oog in gekleurd en hoofdstel en wat hulp schaduwen (deze hoeven niet hier te blijven, maar was wat makkelijker...) Ow en stukje hals in gekleurd

Afbeelding
Slechte foto, door weerspiegeling van de lamp (foto is ook 's avonds gemaakt)

Afbeelding
Hier zie je een beetje de manier waarop hoofdstel is ingekleurd...

Maar nu, ik kom niet verder...
Inkleuren lukt me totaal niet, dan weer te donker, te krasserig, te licht heel andere kleur, nu al 4 uur mee bezig geweest...
Wie heeft er tips of iets dat het wel lukt of gaat lukken??

Ik heb voor dit tot nu toe alle hardheden van potloden al gehad (ik geloof van 5h tot 6b)

Gr QuirA

Appelflapje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 21:39

Niet te hard drukken op je potlood misschien. Want je hoofdstel springt er daardoor wel heel erg uit. Minder drukken en voor de rest vind ik hem wel leuk aan het worden. Benieuwd naar het resultaat.

Quir

Re: [Tek] Nog niet af, wie heeft tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 00:10

Ik heb hem nu af...
Morgen maak ik een foto en dan zet ik hem hier neer...

Hoofdstel springt er nu niet meer uit je ziet hem wel duidlijk...
Enne ik heb niet hard op potlood gedrukt is alleen een 6b potlood... en door de foto en het licht en de rest van de lijnen geschets zijn zal het wel nog donkerder geworden zijn..

Maar in ieder geval bedankt!!

Karmandi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 13:00

ik wacht op de volgende foto, want nu kan ik er nog niet zoveel over zeggen, maar ik denk dat je het hoofdstel idd wat te 'centraal' zet. Bij de eerste schets ook al, je tekent het hoofdstel helemaal in detail, het paard zelf niet en die valt daardoor een beetje weg. Maar dat idee heb ik nu, ik weet natuurlijk niet hoe het eruit ziet op de foto als het af is.

Joscaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 16:47

Op sommige plekken glimt het hoofdstel helemaal
Haha, iets zachter tekenen.
Als je het donker wilt, doe zacht veel lachen over elkaar.
Eerst recht, dan verticaal enzo doorgaan. Dan word het heel mooi.
Het paard: Probeer vacht te tekenen, of heel licht inkleuren...

@ Karmy_lover: Het paard valt weg, maar ze heeft ook alleen het hoofdstel nog maar gemaakt, het paard is noghelemaal zo gelaten.
Het oog moet nog enzo

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 17:30

Ik heb hem af, Hele slechte foto, maar je ziet iets.
Dat het glimt komt omdat er een lamp op schijnt, met flits is het nog erger...

Het hoofdstel is zo donker omdat het met 6b getekend is en heb niet gedrukt, alleen 'gekleurd' zeg maar...

Afbeelding

Er lijkt een een zwarte kring om het oog te zitten, dit is niet zo in de echte tekening...

mmm.. dadelijk toch nog maar een foto proberen te maken...

Edit:

Nieuwe foto's gemaakt (iets scherper, maar wéér die kring om dat oog heen... Hoe komt die daar in hemels naam?? Want op de echte tekening zit die er dus echt niet...)

Afbeelding
Afbeelding

Mja, iemand tips commentaar??
Zijn welkom..
En owjah, ik ben niet van suiker hoor!! Dus kom maar op

Edit 2: Voor ik het vergeet, ik heb hem uit mijn hoofd getekend! Zonder voorbeelden van andere foto's of iets dergelijks... Dus als de verhoudingen niet kloppen, You know why

SanderD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 17:42

Ik vind hem heel mooi, hoor. Ik had alleen de teugels niet zo dik ingekleurd, nu hebben die nogal de nadruk.

Verder kan ik het niet helemaal goed zien, maar het lijkt alsof je het neusgat nog iets gedetailleerder kan inkleuren. Ik weet niet of het door de kwaliteit van de foto komt, maar het lijkt nu een beetje één egaal "rondje". Probeer eens wat schaduw.

edit: zo los uit de hand vind ik het al helemaal knap dat je dat zo kunt. Ga zo door

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 17:46

Mooie tekening!!
Naar mijn idee is het neusgat alleen wat te groot, en het lijkt of het ringetje van de neusriem niet helemaal doorloopt. Misschien kun je hem aan de linkerkant ietsje lichter maken. Of hoort hij daar ook niet door te lopen? Ik vind het in ieder geval wel een hele mooie tekening.

courage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 17:47

Ik vind hem wel mooi...
alleen zn neusgat is wat groot, vind ik (zoals cindysponys al zei)
O ja, maar toch knap dat je hem zonder voorbeeld hebt getekend

Quir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 17:48

Sandertjuh schreef:
Ik vind hem heel mooi, hoor. Ik had alleen de teugels niet zo dik ingekleurd, nu hebben die nogal de nadruk.

Verder kan ik het niet helemaal goed zien, maar het lijkt alsof je het neusgat nog iets gedetailleerder kan inkleuren. Ik weet niet of het door de kwaliteit van de foto komt, maar het lijkt nu een beetje één egaal "rondje". Probeer eens wat schaduw.

edit: zo los uit de hand vind ik het al helemaal knap dat je dat zo kunt. Ga zo door

Er zit wel wat meer detail bij de neus dan op de foto te zien is, maar niet zo ontzettend veel meer, iig bedankt!! Iets waar ik de volgende keer op kan gaan letten... En zo straks nog ga proberen te veranderen...

Ik zal dadelijk ook de teugesl proberen wat lichter te krijgen, ik zet vanavond of anders morgen de verbeterde foto erop

Bedankt!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 17:50

cindysponys schreef:
Mooie tekening!!
Naar mijn idee is het neusgat alleen wat te groot, en het lijkt of het ringetje van de neusriem niet helemaal doorloopt. Misschien kun je hem aan de linkerkant ietsje lichter maken. Of hoort hij daar ook niet door te lopen? Ik vind het in ieder geval wel een hele mooie tekening.

Iid neusgat is misschien toch iets te groot geworden, was bedoeld alsof die leek te blazen, maar verder is het een sullig beest, hahaha!

Kijken of ik het wat kleiner kan krijgen

Op de foto zie je idd niet zo goed dat het ringetje doorloopt, dit doet die wel, zal hem zo lichter maken en dan opnieuw hier neer zetten, kijken of het dan beter te zien is...

courage schreef:
Ik vind hem wel mooi...
alleen zn neusgat is wat groot, vind ik (zoals cindysponys al zei)
O ja, maar toch knap dat je hem zonder voorbeeld hebt getekend

Ga het straks proberen te veranderen.

Bedankt Beide!!