[TEK] Tiemke getracht na te tekenen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

misspapaya

[TEK] Tiemke getracht na te tekenen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 12:52

ff men vz paard geprobeert na te tekenen;)
eerst de foto:)
Afbeelding

tekening:Afbeelding

miss nog tips?
alvast bedankt groetjes reina
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-01-06 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag in titel.

Appelflapje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 14:09

Ten eerste wil ik even zeggen dat het een hele moeilijke foto vindt om na te tekenen omdat het heel erg zwart is. Ik zal proberen of ik wat tips kan geven dus zie het vooral niet als commentaar ofzo.
Het oog is te groot, omdat je het paardje niet hebt ingekleurd steekt het oog ook zo af tegen de rest van het hoofdje.
De oortjes zijn iets te klein en bol, op de foto zien ze er wat eleganter uit eerlijk gezegd. Compliment voor je vzpaard!
Meer details helpen wel, maar verzin dingen niet: Op het hoofd heb je een paar hele scherpe lijnen gezet, die mogen wel wat minder, omdat je in de rest van het paard juist geen details hebt aangebracht.

Nou ik hoop dat je er iets aan hebt, en als je de tekening hebt verbeterd wil ik hem natuurlijk graag zien!

Groetjes en veel plezier met die mooie Fries

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 14:25

Appelflapje schreef:
Ten eerste wil ik even zeggen dat het een hele moeilijke foto vindt om na te tekenen omdat het heel erg zwart is. Ik zal proberen of ik wat tips kan geven dus zie het vooral niet als commentaar ofzo.
Het oog is te groot, omdat je het paardje niet hebt ingekleurd steekt het oog ook zo af tegen de rest van het hoofdje.
De oortjes zijn iets te klein en bol, op de foto zien ze er wat eleganter uit eerlijk gezegd. Compliment voor je vzpaard!
Meer details helpen wel, maar verzin dingen niet: Op het hoofd heb je een paar hele scherpe lijnen gezet, die mogen wel wat minder, omdat je in de rest van het paard juist geen details hebt aangebracht.

Nou ik hoop dat je er iets aan hebt, en als je de tekening hebt verbeterd wil ik hem natuurlijk graag zien!

Groetjes en veel plezier met die mooie Fries

Ik ga met jou mee, en als ik jou was zal ik gewoon nog heel erg oefenen

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 17:52

pfooeeehhh, wat een vreselijke moeilijke foto!!!! Kun je het volgende keer niet beter bij een hoofdfoto van de zijkant houden? Ik kan nog amper zulk soort posities natekenen..

tips:
- verwerk er schaduwen in! (heeel belangerijk, dat maakt je tekening echt)
- vachtstructuur erin maken
- meer details in je tekening brengen.

ik vind wel dat je tekening best wel ''lijkend'' hebt gemaakt !! Gewoon lekker veel oefenen, dan gaat het vanzelf beter, en als het beter gaat, probeer je die foto weer eens na te tekenen, en dan vergelijken met deze tekening, dan zul je zien dat ie een stuk mooier is.
Gewoon lekker oefenen op hoofdfoto's van de zijkant.
succes met tekenen!