Ik erger me er nogal aan. Want steeds heb ik een mooie schets en denk ik; Nu wordt het wat, maar dan verpest die schaduw het weer. Heeft iemand misschien tips en/of voorbeelden?Alvast bedankt,
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik erger me er nogal aan. Want steeds heb ik een mooie schets en denk ik; Nu wordt het wat, maar dan verpest die schaduw het weer. Heeft iemand misschien tips en/of voorbeelden?
Oja, bij diepliggende plekken worden natuurlijk donkerder dan die minder diep liggen.
Ook heb je bakken met geduld nodig, vooral in het begin om de smaak te pakken te krijgen. En je zult zien, hoe meer je tekent hoe beter je resultaten worden.
.
maarja, ieder z'n eigen smaak.
Je tekent voor je lol lijkt me en niet om een beroeps tekenaar te worden (althans sommige hier wel...) maar jij bent nog niet zo oud om je beroep er van te maken, dus doe je het voor je plezier en niet de wil om goed te presteren, natuurlijk is het mooi meegenomen als je het onder de knie krijgt en een beetje uitblinkt. 
smeetjoew schreef:opzich zijn schaduwen geen lijnen maar plekken die donkerder zijn dan de rest van de vacht. Heel goed kijken waar die plekken zitten.
tja... Ik zal even kijken voor een voorbeeld voor je. *zoekt tekening*
*edit: hier heb ik een voorbeeld.
Althans de meest duidelijke. Ik heb nog meer tekeningen in mijn profiel staan.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=888AQXHH
' haha..
hij klopt niet helemaal die bles maar wel heel erg
2H, H, 2B, 4B, 6B 

Veeeeel oefenen