Het valt mij op dat wanneer ik iets maak en dat op bokt zet bijna al het commentaar gaat over het niet realistisch zijn... verhoudingen die niet 100% kloppen enz enz.
Ik vraag me af waarom mensen daar altijd zo op letten... dit omdat geen enkel werk van mij de opzet had om realistisch te zijn. Dan is het best wel *** als je steeds daarop word beoordeeld.
Als ik een paard schilder en het zijn allemaal grote vlakken met grove schaduwen snap ik zelf ook wel dat het niet realistisch is en dat het niet echt lijkt.
Mijn vader heeft kunstacademie gedaan en is kunstschilder. Ik vraag hem regelmatig om een mening en hij is heel kritisch en zegt wel dingen als: daar zou het nog wat meer aangezet mogen worden enz enz. Maar over realisme hoor ik hem nooit praten.. een mooie plaat is nu eenmaal een mooie plaat.
Begrijp me niet verkeerd hoor... ik plaats ze ook om feedback te krijgen.. alleen krijg je die altijd voornamelijk op dit gebied en dat stoort me.
Waar zou het aan liggen dat de een er anders tegenaan kijkt dan de ander? Is dit gewoon smaak of is dit toch enigzinds wel dat de een een meer creatief 'oog' heeft dan de ander?
Ik merk dat ik zelf heel anders naar tekeningen kijk. Als de verhouding echt vreselijk storend is en het is zelfs voor een leek te zien dat het voor geen meter klopt en het zou wel realistisch moeten zijn... dan zou ik ook zo'n opmerking kunnen hebben. Maar wanneer iets een mooie plaat is en ik er met mijn neus bovenop moet hangen om te zien dat er iets net niet klopt.. dan zou ik daar niks over zeggen.
Gaat trouwens over meerdere topics die ik heb gelezen hoor

Ik vind deze opmerking niet bepaald getuigen van respect voor mensen die veel tijd en moeite in een portret stoppen, en dat omdat jouw "kunst" toevallig niet zo gewaardeerd wordt als jij het wel graag zou willen. Ik proef een heleboel frustratie en ook wat jaloezie uit je posts.