Ben het toch eens gaan proberen...
Eerste is een zelfportret (de eerste lijnen nagetekent van een foto van mij en daarna zelf ingevuld).
Tweede is maar wat aanrommelen en zien waar we uitkomen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

. Tweede heeft nogal vreemde verhoudingen, en de aandacht wordt niet zoals bij de eerste naar de ogen getrokken. De wenkbrouwen zitten te dicht bij de ogen, haar is wat streperig. 

CKdamour schreef:@ Scooby
Mijn gezicht was schuin dus het achterste oog is dan altijd iets kleiner.
En symetrie.. een gezicht is nooit symetrisch toch?
En verhoudingen... ik denk wanneer je iemand tekent uit je hoofd de verhoudingen nooit perfect zijn... daarmee bedoel ik... je tekent niet iemand na.. de ene persoon heeft nu eenmaal een grotere mond, neus of ogen dan de ander. Kan in principe nooit fout zijn lijkt me

scooby schreef:CKdamour schreef:@ Scooby
Mijn gezicht was schuin dus het achterste oog is dan altijd iets kleiner.
En symetrie.. een gezicht is nooit symetrisch toch?
En verhoudingen... ik denk wanneer je iemand tekent uit je hoofd de verhoudingen nooit perfect zijn... daarmee bedoel ik... je tekent niet iemand na.. de ene persoon heeft nu eenmaal een grotere mond, neus of ogen dan de ander. Kan in principe nooit fout zijn lijkt me
Toch vind ik het het ene oog in verhouding te groot vergeleken met het andere oog
In gezicht is in zoverre symetrisch dat twee ogen even groot zijn, twee oren op gelijke hoogte, neusgaten vrijwel even groot etc. of de een een grotere mond heeft dan een andereis in feite niet belangrijk aangezien bijna elk mens bepaalde anatomische verhoudingen heeft. Naja vreselijk veel verstand heb ik er niet van, maar om bepaalde verhoudingen kan je niet heen, je zou er eens een anatomie boek op kunnen naslaan
Verder vind ik het een leuke poging hoor, wilde alleen wat tips geven

scooby schreef:Tuurlijk ga ik vergelijken als je de foto erbij plaatst, anders moet ik niks met die foto
Als je kijkt naar de ogen, zitten die toch vrijwel opzelfde hoogte, en zijn vrijwel even groot. Misschien zit het hem in je tekening er ook meer in dat de rechter iris ovaaler is, naja ik vind de ogen gewoon niet gelijk
Ben wel blij met een discussie btw!
off-topic, mooie foto!