[verhaal] heeft nog geen titel maar gaat over weerwolven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jeany

[verhaal] heeft nog geen titel maar gaat over weerwolven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 16:22

men eerste verhaal, tips graag , ben wel een beetje lief voor me a.u.b.

Volle maan, jaar 39.
Wonder loopt door de straten met zijn boog, de straaten zijn verlaten er is niemand te zien, hier en daar branden lichtjes in op de marktstraat. Wonder slaat haar vleugels uit en probeert naar de kerk te vliegen als ze een geluid achter haar hoort! ze draait zich om en klapt haar vleugels weer in, met haar pijl en boog kijkt ze oplettend om haar heen. Ze hoort gegrom achter zich en ze draait zich razendsnel om, haar lange blonde vlecht slaat om haar heen en rust nu op haar schouder. Dan ziet ze dat er iets aan komt rennen in volle vaart, ze wacht even af om te kijken wat het is.... Ondertusen heeft ze haar boog gespannen en kijkt ze goed om haar heen, ze spitst haar oren en dan ziet ze wat voor een beest het is, met grote klauwen en vol haar komt er een soort wolfachtig iets op haar af gerend ze richt en ze schiet. Ze schiet in het dier zen been, hij valt neer en kruipt op haar af, ze richt nog een keer, en het dier lijkt bewusteloos met veel bloed om hem heen, dood dus. Wonder loopt naar het dier toe en ziet dat het een weerwolf is. Maar het onverwachte gebeurt en de wolf slaat omzich heen en hij bijt haar in haar been.... Wonder schiet een pijl recht tussen zijn ogen nu weet ze zeker dat hij echt dood is, ze hoort honden janken, ze spreid snel haar vleugels en vliegt de nacht in.

het liefst hoor ik nou of het de moeite waard is om verder te gaan of niet?¿ en tips gevraagt! als jullie vinden dat ik het verder af moet maken zal ik dat doen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 16:24

Je moet een stuk van minimaal 1500 woorden plaatsen..
Maar goed..

Heb niet echt tips,
Het verhaal spreekt mij niet erg aan..
Maja ik hou niet van helemaal gefantaseerde verhalen..
Maar das mijn ding..

Nikkitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 16:27

Citaat:
Wonder loopt door de straten met zijn boog, de straaten zijn verlaten er is niemand te zien, hier en daar branden lichtjes in op de marktstraat.

Eerst iets over zinsbouw en spelling. Deze zin is veel te lang en moet in stukjes worden opgedeeld:
Wonder loopt door de straten met zijn boog. De straten zijn verlaten, er is niemand niet te zien. Hier en daar branden lichtjes in de huizen op de Marktstraat.

Zoals je ziet ben je een hoofdletter vergeten en heb je een paar spellingsfoutjes gemaakt, wat het verhaal een beetje stroef doet lezen. Je moet er ook op letten dat aan het begin van een zin een hoofdletter hoort.
Als je deze punten in het verhaal verwerkt, is het zeker de moeite om verder te gaan. Mij benieuwen... Ben juist fan van het fantastische verhaal.

Jeany

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 16:31

bedankt celticCry ( ik ben ook niet zo goed in spelling enzo maar ik zal erop gaan letten)

@ ier: ieder zen mening,hoe moet ik dat dan controleren of het er 1500 zijn ?? ik kan ze moeilijk gaan tellen

Jeany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 16:59

Ze vliegt door de lucht naar haar huisje in de bergen. Maar ze is erg verzwakt door de beet van de weerwolf en ze dreigt uit de lucht te vallen. Ze probeert te landen maar het gaat niet ze word misselijk, en ze valt. Ze ligt daar nog uren voordat er iemand voorbij komt. Wonder is onderkoelt geraakt. Ze word gevonden door een oudere man, die haar meeneemt naar zijn huis. Hij legt haar in een bed en maakt achter zich de deur dicht. Zijn hond begint te grommen en te blaffen naar de deur, en de man pakt een mes. Hij draait de deur van het slot en kijkt naar buiten, niets te zien en hij maakt de deur weer dicht. Weer op slot, en legt het mes weg. Langzaam komt Wonder bij, ze schrikt heel erg en kijkt om zich heen. Ze ziet dat de man iets op het vuur heeft staan, water is hij aan het koken. Wonder gaat rechtop in het bed zitten en kijkt nog een keer goed rond. Langs haar huis staat een houten tafeltje met daarop een bakje water met een doek erin. Aan de andere kant staat een stoel met daarop wat oud kleren. Ze wil uit bed klimmen maar dan hoort ze dat de man terug komt. ''ahh je bent wakker zie ik, wie of wat ben je?'' vraagt de man. '' Ik ben een Quinot, en ik werk voor Nadia.'' De man weet niet wat ze bedoelt of wat ze ook mag zijn, hij vind haar vleugels, lange nagels en haar rare kleren maar eng. Wonder stapt uit bed, maar ze zakt in elkaar door dat ze nog niet goed is aangesterkt. '' Iets heeft je flink te pakken gehad meisje'' zegt de man. ''Ik moet echt gaan, anders kan ik het wel vergeten!'' Ze loopt mank naar de voordeur en draait hem van het slot. De man wil haar tegen houden maar ze zegt dat hij er absoluut niet bij betrokken wil raken. Ze pakt haar boog van de stoel, en loopt terug naar de deur. Ze maakt de deur open en loopt naar buiten. Wonder bedankt de man en vliegt de vroege ochtend in. En nu gaat ze dus wel naar haar huis. De warme zon geeft haar een ligt bruine kleur. En na een uurtje vliegen is ze al bij haar hutje in de bergen aangekomen. Daar wacht Nadia al op haar. Met een strenge blik kijkt ze Wonder aan. Maar als ze ziet dat Wonder gewond is vangt ze Wonder op en brengt haar, haar huisje binnen. Nadia ondersteunt Wonder, en legt haar in haar bed. Wonder is zo moe dat ze niks meer zegt. Nadia haalt haar haren uit de vlecht en doet haar mantel af, Wonder val vrijwel meteen in slaap.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 17:00

Friezenluver > In Word zit 'n woordenteller
Whaha Ik heb t zelfde probleem met die piep 1500 woorden hoor Maar goed :P

En dat van spelling heb ik ook..
Majaa..

Jeany

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 17:08

ow.... dan moet ik het voortaan maar op word doen:P ik heb m al gevonden!, maar ik schreef die 2 stukjes hierboven gewoon uit men kop in dat bericht

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 11:46

je kunt in Word het aantal woorden laten weergeven, zit in optie meen ik. Hier dus een slotje.