[Verhaal] Opweg naar de top

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fun_Fun

[Verhaal] Opweg naar de top

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 20:40

Het verhaal gaat over Stephanie, 14 jaar.

Citaat:
De hele week liep Mystery lekker, net alsof hij voelde dat we ergens voor aan het trainen waren. De hele week door trainden we dressuur, laag. Zodat hij zijn rug mooi los had. Zaterdag zouden we selectie M springen rijden, veel wisten al wie ging winnen, Diana. Stephanie heeft het nooit van haar kunnen winnen, al heeft ze het paardrijden met de paplepel ingeschoten gekregen, en Diana uit een stadse familie kwam, won Diana altijd. Stephanie had wel bewondering voor Diana, ze deed erg haar best, had alles over voor haar pony, en was helemaal niet zo verwend, zoals veel uit hun kring. Stephanie's pony was een schimmel, een hele aparte kleur, als het een schimmel was een hele donkere, met een palomino kleur erdoorheen. Die van Diana was een vos, een strakke bles en 4 witte voetjes. Ze reden bijna altijd de zelfde concoursen, en uiteindelijk streed het tussen Stephanie en Diana en won Diana, die kon altijd wat sneller wenden.

Zaterdag
Nu is het vanuit de ogen van Stephanie geschreven

Ik moest om half zeven al van stal vertrekken. De rest van de week was goed gegaan. Ik haalde goede cijfers, waar ik erg mijn best op deed. Ik mag paardrijden zolang ik goede cijfers haal. Ik kwam op 5 uur mijn bed uit, kleedde me snel aan. Mijn moeder had die avond mijn wedstrijdkleding klaar gelegd. Mijn net nieuwe blouse met plastron lag er ook bij. Die blouse had ik voor mijn verjaardag gekregen, hij was blauw geblokt. En die plastron had ik voor mijn verjaardagsgeld gekocht. Mijn vader zou om zes uur komen, dan kon hij de trailer nog even aankopellen. Hij zou me brengen. Om half acht was ik aanwezig. We gingen even kijken, en pacourslopen. Er stond een redelijk pacours. Niet hoog, maar wel technisch. Ik liep wat afstanden en bekeek hoe ik de bochten zou nemen. Ik had het goed in mijn hoofd zitten. We gingen opzadelen en inrijden. Mistery liep naar mijn zin, afentoe wat dwars maar dan wil die even kijken hoe het er allemaal uitziet. We namen een stuk of 5 sprongetjes. De gene die voor mij moest werd omgeroepen. We deden nog even snel de matigaal om die we nooit bij het inrijden om hebben. On-bewust was ik toch best zenuwachtig. Toen ik werd omgeroepen draafde ik binnen, groette en ging van start. Eerste pacours foutloos, we kregen een stijlbeoorderling van 57,5 punten. In de barrage hadden we op de laatste een balk. Dat leverde ons een 3e plaats op.
Er was geen tweede pacours. Ik had al afgezaldeld, toen we hoorden dat de nummer's 1 t/m 3 voor het Rabobank talentenplan moesten springen. Diana was 2e, had ook een balkje, maar had een snellere tijd. Na een uur zadelde we weer op, best spannend, ik had dat nog nooit gedaan, voor het talentenplan rijden. Mistery werkte goed mee, nog beter dan het vorige pacours. Eerste startte een Claudia, die ik nog nooit eerder had zien rijden, en ook niet kende. Het ging niet zo goed, haar pony had het duidelijk gehad na 1 pacours, en gaf het bij 5 op, na twee keer weigeren ging de bel voor haar. Toen Diana, ze was foutloos, maar niet snel, voor haar doen. Mistery had de smaak goed te pakken, en ging driftig op de eerste hindernis aan. Toen ik naar vijf reed gooide iemand de kantinedeur dicht, en sprong Mistery wat te vroeg af, hij raakte de balk, hij schommelde wat, maar bleef gelukkig liggen. Om even weer de controle opnieuw te krijgen kwam hij een paar pasjes terug, waardoor we niet helemaal in de dubbel uitkwamen. Mistery wist zichzelf te redden door dicht eronder te komen, en de tweede ruim te pakken. Ik bleef de rest van het pacours foutloos, en was sneller dan Diana, en had daarmee de eerste prijs te pakken.

Het is mijn eerste verhaal, er zullen vast nog wel wat spellingsfoutjes tussen zitten.

Ben benieuwd of het de moeite waard is om verder te schrijven.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 10:50

verhalen moeten tenminste een lengte van 1500 woorden hebben. hier een slotje dus.