[verh] geen titel voorlopig

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

spidergirl

[verh] geen titel voorlopig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-05 19:06

Hoofdstuk 1 : De brief .

‘Opstaan !’ riep mijn moeder. Snel stond ik op en trok mijn kleren aan , het was al 8 uur. Over een half uur moest ik op school zijn . snel rende ik naar beneden. ‘Waar ga jij heen ?’ vroeg mijn moeder . ‘ naar school !’ vertelde ik .
‘Het is vandaag zaterdag , ik riep je omdat er een brief is gekomen voor je .’ ratelde mijn moeder. Nogal onhandig liep ik de woonkamer in en plofte op de bank. ‘Bleh , had ik me vandaag lekker uit kunnen slapen , roept mijn moeder me wakker voor een brief ’. Dacht ik geiriteerd. Daar kwam mijn moeder al aan lopen met de brief die voor mij bedoelt was. Snel overhandigde ze hem aan mij en kwam naast me zitten . Ik maakte de brief open en las het volgende

Beste Eva Asten

Het doet mij een genoegen u te kunnen meedelen dat u in aanmerking komt voor een plaats in zweinsteins hogeschool voor herkserij en Hocus spocus
U bent verplicht de volgende schoolspullen te kopen voor het eerste jaar op zweinstein
Als u wilt komen.
Aangezien u een Tovenaar bent met dreuzels als ouders komt professor sneep je morgen ophalen.
Hij helpt u op de wegisweg
De spullen die u moet kopen:

Het standaard spreukenboek
De geschiedenis der toverkunst
Theoretische grondslagen der magie.
Duizend magiche kruiden en paddestoelen
Magische brouwsels en drankjes
Fabeldieren en Waar Ze Te vinden.
De zwarte kunsten :Een handboek voor zelfbescherming.
1 toverstaf
Leerlingen mogen tevens een uil/kat/pad meenemen.

Hoogachtend
Perkamentus, hoofd van zweinstein hogeschool voor hekserij en hocuspocus

Mijn moeder had ondertussen de tv aangezet . ‘M-mam , wil je de tv even uitzetten , alsjeblieft’ Vroeg ik . Mijn moeder deed wat ik vroeg. Ik overhandigde haar de brief en zij ‘lees alsjeblieft’. Mijn moeder zij niks, ze begreep er niks van. Mijn moeder verbrak de stilte en zij ‘je begrijpt toch wel wat dit betekent, het betekent dat je een tovenaar bent ‘ stotterde mijn moeder. Ik wis niet wat me overkwam , hier had ik al jaren van gedroomt , ok, ik was pas 11 sinds 1 maand maar toch. ‘ mam , ik wil héel graag naar die zweinstein school , mag het alsjeblieft ‘ Smeekte ik mijn moeder. ‘ ik heb het vanavond wel even over met je vader.’ Zei ze. Ik wilde het zo graag, maargoed . ik moest maar even wachten tot vanavond. Ik liep de kamer uit rechtstreeks naar boven. Eenmaal op mijn kamer liep ik naar mijn bureau waar mijn beurs lag. Ik pakte mijn tas en stopte daar mijn beurs in. Snel rende ik naar beneden. ‘ik ga even naar de stad oke ? Ratelde ik. Snel liep ik naar buiten en haalde mijn fiets uit de schuur. Gelukkig was het zomer. Ik haatte de winter. Ondertussen stond ik al met mijn fiets in mijn hand. Snel stapte ik op en fietste weg. Na ongeveer een paar minuten kwam ik een groep jongens tegen. Opeens schold een van hen me uit Voor kankertrut . ik remde zo hard ik kon. En begon te schreeuwen :’ je weet niet waar je over spreekt , je weet waarschijnlijk niet eens wat Kanker betekent, alsjeblieft spot er niet mee , mijn oudere zus is eraan dood gegaan , en dan staat zo’n idioot als jij met kanker te spotten . Echt leuk hoor , had het zelf maar !’ ik wachte op een antwoord van de jongens. ‘ opeens keken ze me met spijt van hun woorden aan .ondertussen had ik al tranen in mijn ogen . ‘het spijt me , ik wist niet dat je zus eraan dood was gegaan , het was niet mijn bedoeling je te kwetsen...’ vertelde daarna de jongen die me uitschold .Langzaam stapte ik op , ik merkte dat er heel wat mensen om ons waren gaan staan , waarschijnlijk omdat ik zo stond te schreeuwen. Ik fietste langzaam weg . Mijn zus was vorig jaar aan kanker overleden. Ze was pas 14 . Het was mijn enige zus . Ze hielp me altijd , ook als ik met iemand ruzie had , maar nu sinds een jaar was ze er niet meer . toen ze stief had ik een week niet gepraat .alleen omdat ik verdrietig was , klinkt raar , maar tog was het toen zo. Eindelijk , daar was de stad . snel stapte ik af en liep naar de fietse stalling .Zo , daar is hij veilig . Eerst ging ik naar de boeken winkel, daar kocht ik een spaans/nederlands woordenboek, ik vond het namelijk wel leuk om eens spaans te leren.daarna liep ik naar de kassa en rekende af . ik had nog 50 euro te besteden , eens denken .. wat zou ik nog meer gaan kopen. oja , ik wilde nog iets kopen voor mijn vader en moeder kopen , iets moois , maar toch een beetje duur . Snel liep ik de boekenwinkel uit . door naar de juwelier winkel dacht ik . ‘Wauw , dat waren de mooiste oorbellen die ik ooit had gezien, en ze waren afgeprijst van 80 euro voor nu maar 25 euro . Snel liep ik naar de kassa en duuwde op de bel die geschikt was als er niemand voor de kassa was . Al snel kwam er iemand aanlopen . Ik vertelde haar dat ik graag die oorbellen wilde kopen. Ze pakte een sleutel uit de kassa en liep naar de kast waar de oorbellen inlagen.ze maakte de deur voorzicht open en pakte de oorbellen eruit . Ze vroeg of ik ze even vast wilde houden. Even later had ik de oorbellen afgerekent en liep weg uit de winkel . Daarna kwam ik langs een of andere winkel waar ze allemaal spullen verkochen van psv. Mijn pa hield daar van. Ik liep naar binnen en keek rond . ik zag daar een voetbal met alle handtekeningen van de spelers. Normaal zou je denken dat heel veel mensen hem wilde . Hij koste maar 25,- euro . maar daarna zag ik dat hij 1000 euro heeft gekost. ‘hoi , je bent vandaag de eerste die onze winkel bezoekt.’ Hoorde ik iemand zeggen. ‘ ik wil graag deze bal kopen , van psv.’ Vertelde ik medewerker van de winkel. Ze pakte de bal zo voorzichtig mogelijk en pakte hem in . ze deed er een giga doos omheen en nog eens een draagzak. Ik keek even op mijn horloge, en zag dat het al 5 uur was . tsjee , wat kon ik me lang ophouden in de stad .snel liep ik naar buiten naar mijn fiets. Ik liep snel maar toch voorzichtig . ik kreeg opeens het liedje van avril laving in mijn hoofd .Sk8er boy . Ik begon de hele weg naar mijn fiets te zingen , zo hard als ik kon. Iedereen keek me aan . maar he , je leeft maar een keer . bijna bij de fietsenstalling aangekomen (het was een buiten stalling) zag ik dat mijn fiets er niet meer stond . Ik rende heel hard (maar toch weer verzichtig ). Jep , ik had gelijk , mijn fiets was gestolen. Ik begon te janken . mijn gloednieuwe fiets. 1 maand oud . ik voelde of mijn mobiel nog in mijn tas zat . wat een geluk had ik , hij zat erin . snel toetste ik het nummer van ons thuis in . ‘ met jannete van asten ‘ klonk er aan de andere kant . ‘Je dochter hier . mijn fiets is gestolen , ik was vergeten hem opslot te doen ’ sprak ik in mijn mobiel . ‘ oke , ik kom je meteen halen , waar in de stad zit je ongeveer? Klonk er weer aan de andere kant . ‘ uhm , ik sta voor de action .’ sprak ik in ‘ oke , ik hang nu op , ik zie je zo ‘ klonk er aan de andere kant , daarna deed ik m’n mobiel uit .even later kwam mijn moeder aanrijden. Snel stapte ik in toen ze stilstond. Daarna begon ze te rijden . tijdens de rit naar huis kreeg ik een lange preek . ...

Toen we thuis aankwamen stapte ik uit . ik liep naar de voordeur en deed met mijn eigen huissleutels alvast open. Langzaam liep ik naar de woonkamer, daar waar de airco weer eens aanstond. Daar zat mijn vader al. Ik haalde de voetbal van psv uit mijn draagzak en gaf hem aan mijn vader.’maak maar open , speciaal voor jouw gekocht .’ vertelde ik. Langzaam scheurde hij het papier open mijn moeder kwam ondertussen ook de woonkamer in . snel gaf ik haar cadeau ook . zij maakte het ook snel open. Naar het openmaken bedankten ze me uitbundig. Daarna vertelde mijn moeder me dat mijn vader en zijzelf het goed vonden dat ik naar zweinstein ging. Ik sprong , ik danste , ik was zo blij. Ik vloog mijn ouders om de nek .
Ik bedankte ze heel erg .
Daarna gingen ik en mijn pa tv kijken. Mijn moeder begon aan het eten. ‘ het staat al 5-1 voor psv’ juichte mijn pa opeens .....

Deze keer genoot ik extra van mijn eten . want het was mijn laatste maal in dit huis voorlopig.
Ik was echt zo blij dat ik naar zweinstein mocht , echt zo blij. Maar toch moest ik er daarna aan denken wat een dreuzel was . dat zou ik prof. Sneep morgen maar eens vragen .

Het eten was heel lekker . ookal waren het spruiten. Snel liep ik naar boven, pakte ondergoed en een pyama. Ik liep naar de douche en deed de deur op slot . ik kleede me uit en stapte in de douche . langzaam deed ik de kranen aan . ik pakte de shampoo en deed dat op een washandje.
Erg handig dat ze zo ddicht bij de douche lagen. Ik deed er eens flink een dikke laag op .ik waste me uitbundig . daarna ging ik mijn haren wassen . toen ik eindelijk klaar was met alles deed ik mijn haren in een staart en liep naar mijn kamer. Ik kroop in mijn bed en viel in een lange slaap......

deze keer wel 1500