[verh]zweinsteins hogeschool voor hekserij en hocuspocus;jaa

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

spidergirl

[verh]zweinsteins hogeschool voor hekserij en hocuspocus;jaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 19:07

hoi
omdat ik echt een harry potter freak ben leek het me wel leuk om een ander verhaal te schrijven , maar niet met harry potter maar wel iets wat zich op zweinstein afspeelt.

Hoofdstuk 1 . De brief .

Eva is een meisje van elf jaar .
Ze woont dicht bij het treinstation
het begint allemaal op een warme zaterdag middag

Gapend stapte ik uit bed . Het was half een s’middags. Gelukkig was het zaterdag, dus hoefde ik nergens heen. Ik wilde net naar mijn slaapkamer deur lopen toen ik iets hoorde tikken op mijn raam. Snel draaide ik mij om . Wat ik daar zag was ongelofelijk. Een sneeuwuil voor mijn raam. Voorzichtig liep ik ernaartoe. Gek genoeg bleef het dier zitten. Daarop volgend maakte ik mijn raam voorzichtig open. Toen zag ik dat het dier een brief in zijn bek had. Ik pakte het uit zijn bek , tervergeefs vloog het dier daarna weg. Snel deed ik mijn raam dicht en maakte de brief open...

Beste Eva

Het doet mij een genoegen u te kunnen meedelen dat u in aanmerking komt voor een plaats in zweinsteins hogeschool voor herkserij en Hocus spocus
U bent verplicht de volgende schoolspullen te kopen voor het eerste jaar op zweinstein.

Het standaard spreukenboek
De geschiedenis der toverkunst
Theoretische grondslagen der magie.
Duizend magiche kruiden en paddestoelen
Magische brouwsels en drankjes
Fabeldieren en Waar Ze Te vinden.
De zwarte kunsten :Een handboek voor zelfbescherming.
1 toverstaf
Leerlingen mogen tevens een uil/kat/pad meenemen.

Hoogachtend
Perkamentus, hoofd van zweinstein hogeschool voor hekserij en hocuspocus

ik rende met de brief die ik kreeg naar beneden. Ik gaf de brief aan mijn moeder . Ze begon te lezen. Even daarna vertelde ze het volgende: ‘’Het spijt ik het je nooit vertelt heb. Maar ik en je vader zijn geen tovenaars, en wij zijn ook niet je echte ouders, maar je pleegouders. Toen je ouders gestorven zijn bij een ongeluk hebben wij niet tovenaars je in huis genomen.Ik was namelijk de zus van je moeder. Maar als jij naar die school wilt houden wij je niet tegen, en oja . je ouders hebben je heel veel geld nagelaten’’.vertelde haar ‘moeder’ ‘’dus jullie zijn niet mijn ouders , maar mijn pleegouders, en ik ben een tovernaars kind, ik kan toveren, en of ik naar zweinstein wil ? natuurlijk!’’ Riep ik , nogal geschokeerd. Ik rende heel hard naar boven en liet me op mijn bed vallen. Ik huilde zo lang totdat ik in slaap viel. Tegen etenstijd werd ik wakker. Langzaam liep ik mijn kamer uit en liep via de trap naar beneden. Ik liep naar de keuken en schoof daar aan tafel. Ik zag aan mijn ‘moeders’ gezicht dat ze zich schuldig voelde. Dat ze me het niet eerder had verteld. Mijn ‘vader’ voelde zich ook schuldig. Ik kende mijn pleegouders zogoed dat ik wist wanneer ze verdrietig waren of blij. ‘’Eva. Het spijt ons heel erg dat we het je niet eerder hebben verteld’’ Begon mijn ‘vader’. ‘’Morgen vertrekken we naar londen zodat je daar je schoolspullen kunt kopen. Vanaf londen gaat hagrid , een van de leraren van zweinstein met je mee.’’ Eindigde mijn moeder. Ik Zei niks terug en begon mijn eten op te scheppen. Dit was de laatste keer dat ik hier aan deze tafel aan het eten was, voorlopig...

Na het eten liep ik naar boven en haalde een schone pyama uit mijn klerenkast samen met mijn ondergoed. Vanuit mijn kamer liep ik naar de badkamer , en sloot die af. Ik kleede me uit en stapte de douche in. Na een minuut of twee drie begon ik weer te huilen , omdat ik niet wist wie mijn ouders waren , hoe ze eruit zagen of hoe ze heten. Heel veel vragen kwamen in me op. Ik bleef maar denken en denken , en huilen en huilen , totdat ik gebonk hoorde tegen de deur , en te horen kreeg ‘’Kom uit die douche en trek je pyama aan !’’ schreeuwe mijn ‘’moeder’’.
Snel draaide ik de kranen uit. Vervolgens stapte ik uit de douche en droogde me zorgvuldig af. Snel deed ik mijn ondergoed en pyama en en begon snel mijn haren te borstelen. Na ongeveer vijf minuten was ik klaar. Ik liep naarmijn kamer en ging in mijn bed liggen.
Ik begon weer te denken , maar ook weer te huilen. Ik was op het moment het zieligste kind van de aardbol. Het enige waar ik nog aan dacht waren mijn echte ouders. Ik hoopte echt dat ik ooit te weten kwam hoe mijn ouders haten . waar ze woonden, hoe ze heten . Daarna begon ik te denken aan hoe hagrid eruit zou zien , lelijk of knap , charmant, of juist niet. En hoe zou perkamentus er uit zien. Misschien wel heel jong , of oud. Na een paar minuten kreeg ik de gedachten echte ouders weer in mijn hoofd . Ik kreeg die gedachte maar niet uit mijn hoofd. Steeds weer begon ik eraan te denken. En steeds weer te huilen. Eigelijk was het vrij logisch , want als ze het me niet hadden vertelt had ik het nu nog niet geweten. Maar echt het goede moment vond ik het niet , ze hadden het me beter veel eerder kunnen vertelen. Snel keek ik op mijn wekker , was het nog zo vroeg ? Het was pas half negen. langzaam stapte ik uit mijn bed en deed mijn t.v aan. Ik was even aan het zappen totdat ik bij rtl4 uitkwam. Nog een half uur wachten en dan kwam idols. Ik moest wel zeggen dat er dit jaar veel talent bij zat .Vorig jaar was er jammer genoeg geen idols , maar wel een ander programma , ik weet alleen niet meer hoe dat programma heet. Na een kwartier kwam mijn poes cleo binnenlopen. Ze sprong op mijn bed en kwam naast me liggen. Ze begon te snoren toen ik haar begon te aaien. Na nog een kwartier begon idols eindelijk. Vandaag was er een jongen die al voor de derde keer meedeed. En ook nog eens een stoer gekleed was , ik hoopte echt dat hij door ging maar tervergeefs , tog niet .
Na een tijdje viel ik in een lange onrustige slaap. . . .

------------------------------------------------------------
ik hoop dat jullie het begin leuk vinden.
het is mijn eerste verhaal hier op bokt ,zelf kreeg ik namelijk ook zin om te schrijven met al die verhalen hiero

groetjes

Leonie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 19:32

Elk stuk moet minstens 1500 woorden bevatten.

spidergirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 19:36

ik dacht dat dit er 1500 waren ik weet niet namelijk niet hoe je dat moet tellen
ik heb de spaanse versie

gianlucka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 19:43

Ik vind dat het wel behoorlijk erg lijkt op het verhaal van harry potter...... Geen ouders, die zijn omgekomen bij een ongeluk.... ze hebben haar veel geld nagelaten.... een sneeuwuil komt de brief brengen....... Ik vind eerlijk gezegd dat het veel te veel lijkt op harry potter, sorry

halibut

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 21:38

Inderdaad geen 1500 woorden en na even snel de tekst gezien te hebben kwam ik meteen al dingen tegen die bijna letterlijk uit het Harry Potter verhaal komen... Jammer

Ayasha
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 21:42

heb nu per toeval gisteren harry potter gezien. Sorry; je schrijft het gewoon na met andere namen

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 21:51