[vraag] paarden tekenen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amy_

[vraag] paarden tekenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 13:38

Hoi, ik probeer best vaak een paard na te tekenen, maar de vormen etc. lukken me gewoon niet, iemand tips?

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 14:03

Het kan helpen om eens een tekening over te trekken.
Leg een wit blad met de foto eronder tegen het raam en trek de grote lijnnen over.
Het kan ook helpen om op de tekening de afstanden te berekenen (oren-neus, breedte neus,...) en dan op je blad puntjes tekenen in de afstand en dan de puntjes verbinden (met vorm he )
Ik hoop dat je het snap want het is moeilijk uit te leggen

Fairytail

Re: [vraag] paarden tekenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 15:15

hey,

paarden tekenen is moeilijk. Daar weet ik alles van, ik teken ze zelf al zolang als ik een potlood kan vasthouden. Ik heb alles mezelf aangeleerd en vind het gewoon leuk om te doen*niet dat ze mooi zijn hoor:P)het gaat erom dat je het leuk vind om te doen.

Het is ten eerste belangrijk dat je goed kijkt neem een barbie paard of foto en kijk naar hoe zit het nou precies, en teken eerst is los een been een kont een hoofd het hoeft niet meteen een heel paard te zijn want dat is moeilijk hoor.

veel succes met tekenen en natuurlijk veel plezier;)

liefs

madieke

IcePrincess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 15:22

Afbeelding

Mijn steun en toeverlaat tijden het tekenen van paarden (heb hem ook voor andere houdingen maar niet online staan)

speedygirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 17:00

jah ik heb er ook moeite mee maar gewoon proberen en heel veel tekenen, de mijn lijkt wel op een paard(als je zou zeggen dat een 4-jarige het had getekend geloofde ze me ook wel) ik kan dus ook echt niet tekenen

Duke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 17:22

Maak eerst circels op papier en daarmee de vorm van het paard, dus eerst een circel van de romp, dan waar ongeveer het hoofd zit, dan de neus, ovalen voor de hals en hoofd en ga dan steeds meer details erin tekenen. Ik zie dat veel de fout gemaakt wordt doordat mensen direct een stuk van het paard gaan detaileren terwijl er nog geen vorm is. Dus niet eerst een oog helemaal in detail tekenen, terwijl de rest van het hoofd nog niet eens op papier staat. Begin grof en eindig met details.

Fairytail

Re: [vraag] paarden tekenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 18:12

hey,

Hier kun je een van mijn laatste tekeningen zien, ik heb hem gemaakt voor een vriendin van mij maar hij is helaas nog lang niet af.

ik vroeg me af waar jullie het liefst mee tekenen?
http://spaces.msn.com/members/mfairytale/PersonalSpace.aspx?_c11_PhotoAlbum_spaHandler=TWljcm9zb2Z0LlNwYWNlcy5XZWIuUGFydHMuUGhvdG9BbGJ1bS5FZGl0TW9kZUNvbnRyb2xsZXI%24&_c11_PhotoAlbum_albumid=cns!1pst6gfLtjYRI2iaGf9Jjpow!215&_c11_PhotoAlbum_spaReturnToFull=1&_c11_PhotoAlbum_spaProcess=1&_c=PhotoAlbum&_c02_owner=1

liefs

madikee