[verhaal]Jij hoort bij mij..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Monet

[verhaal]Jij hoort bij mij..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 16:20

De titel komt er verschillende keren in voor.. opa, Love, van alles!

Even slikken. Het lijkt of er een knoop in haar maag zit. In de maag van Muis.. een 16 jarig slank meisje met prachtige blonde krullen. Waarom jij.. opa? Eerst mijn vader en moeder, door een auto-ongeval en nu ben jij zeker aan de beurt! Mijn opa heeft me zoveel geholpen, en na alles wat hij voor me heeft gedaan krijgt hij.. die vreselijke ziekte die hem fataal kan zijn. Kanker. ‘Hoi Muis!’ Haar zus Anita, die stalhulp bij een beroemde stal is, komt opgewekt binnen. ‘Wat is er gebeurd?? Heb je al bericht van opa gehad?’ ‘Ja..’ En Muis barst in huilen uit. ‘Waarom hij.. dat heeft hij toch niet verdiend? Hij heeft me altijd zo goed geholpen.. ook met.. de dood van pap en mam.’ ‘Ja.’ Anita huilt bijna nooit, maar nu wel. Er lopen tranen over haar wangen. Als ze weer wat rustiger is zegt ze: ‘Ga morgen anders mee naar de stal. Vind Marco vast niet erg en dan kan je mij lekker helpen, dan denk je niet zo aan opa.’ Hier klaart Muis wat van op. Misschien is dat niet zo’n slecht idee. Eerst maar eens naar Love, het paard dat is overgebleven van de beroemde stoeterij die haar vader en moeder hadden.. Voor het ongeluk.
‘Hallo, Love. Ik ga een buitenrit met je maken.. Om even mijn frustraties kwijt te raken.’ Love hinnikt, alsof ze het wil bevestigen.
Onderweg komt ze een paar meisjes van school tegen. ‘Hallo, Muis.. heeft de kat je nog niet gevangen?’ ‘Hahaha ja, pas maar op hoor!’ Rotmeiden, haar vader had dat gewoon een grappige naam gevonden! Ze spoort Love aan tot een galopje. Ze lacht. Love is toch ook zo geweldig.
Als ze terugkomt is Love bezweet. Maar het is het waard, dat kan ze zien aan Love. Nee, dat ze zo trouw zou zijn, dat heeft Muis toen ze op de stoeterij kwam nooit begrepen. Want Muis wilde geen “onbetrouwbare” volbloed arabier. Nee, een stoere tinker was meer iets voor haar. Daar denkt ze nu wel anders over. Love en zij.. Z springen en Z1 dressuur. Daar denkt ze graag aan terug. ‘Maar als we weer tijd en geld hebben, komen we terug. Dan laten we eens wat zien!’ Zegt ze vol goede moed tegen haar pony. ‘Muis? Mui-huis!!’ Roept Anita. ‘Opa is aan de telefoon!’ He? Opa? Muis rent met een glimlach op haar gezicht naar de telefoon. Anita kijkt half ernstig, half blij. ‘Hallo?’ ‘Hoi, meisje!’ Haar opa probeert zo opgewekt mogelijk te kijken, maar het kost hem moeite, merkt ze. ‘Hoe is het, opa?’ ‘Wel aardig..’ ‘En, wat is er uit de test gekomen?’ Het is even stil. ‘Nou, ik heb goed en slecht nieuws. Het slechte is dat het heel zwaar en slopend zal worden, en dat ik waarschijnlijk niet echt de oude, sterke ik word. Het goede is dat ik- als er geen gekke dingen gebeuren- blijf leven!’ ‘Yes! Yes yes yes yes yes! O, opa.. ik ben zo ontzettend blij! Hoe lang gaat het duren?’ ‘Ik moet minstens 2 maanden in het ziekenhuis blijven..’ ‘Oké..’ ‘Nou meisje, ik moet maar weer eens ophangen, praten kost nog veel energie.’ ‘Ja, daag opa! Ik hou van je!’ ‘Ik ook van jou, ik hoop dat ik je snel zie!’ ‘klik tuut tuut tuut.’ Klinkt het aan de andere kant van de lijn. ‘Anita.. dat is gewe..’ verder komt ze niet. Anita is al naar haar eigen paard Amice.

‘Muis! Opstaan! We moeten over een halfuurtje vertrekken!’ ‘Oké, ik kom eraan!’ Gauw pakt ze de rijbroek van gister, een schoon shirtje en een slipje en bh uit de kast. Ze verdwijnt in de badkamer en neemt een douche. Als ze klaar is doet ze gauw haar kleren aan, bind haar krullen in een paardenstaart en doet nog wat mascara op. ‘Kom op, ik heb al brood voor je gesmeerd.’ ‘Oke, bedankt!’ Als ze het eten op heeft neemt ze een glas melk en pakt haar scooterhelm en de sleutels ervan. Anita staat al buiten met haar scooter.
Als ze op de stoeterij zijn gekomen kijkt Muis haar ogen uit. ‘Haaj, Marco!’ Muis weet dat Anita gek is op de zoon van de eigenaar. ‘Ik heb mijn zusje meegenomen.. goed?’ ‘Prima joh, die kan vast wel een handje helpen!’ Muis stelt zich voor aan Marco. Ze snapt waarom haar zus hem zo leuk vind, hij is echt heel aardig. ‘Hallo, ik ben Marco.’ ‘Muis…’ He… waarom heet ze nou Muis? ‘Oke, Anita. De achterste vijf stallen moeten nog, daarna moet je maar even op het rooster kijken.’ ‘Oke!’ ‘En jij kan Spitfire wel even borstelen.’ ‘Waar staat ie dan?’ ‘Ik wijs het je wel even.’ Muis vindt het eigenlijk niet zo’n fijn idee dat Anita niet mee kan, maar ach.. wat maakt het uit? Een prachtpaard borstelen doe je niet iedere dag! ‘Eerst moet ik je nog aan iemand voorstellen.’ Zegt Marco. We lopen naar nog een stallencomplex en daar staat een jongen van een jaar of 17-18 een prachtig paard te borstelen. ‘Dit is Maikel.’ ‘Hoi.. ik ben Maikel.’ ‘Maikel, dit is Muis.’ Zegt Marco. ‘Maikel, wijs jij Spitfire even. Muis gaat hem borstelen. Ik ga weer naar Anita, om haar te helpen.’ En hij knipoogt naar Muis en Maikel.
‘Heb je ervaring met paarden?’ ‘O, ja.. mijn ouders hebben de Springhill stoeterij gehad. Ze zijn overleden aan een auto-ongeluk.’ Zegt ze treurig. ‘O, sorry. Nou, dit is Spitfire, een leuke 8-jarige ruin die nu M springen is.’ ‘Mooi beestje.. wat is z’n vader?’ ‘Bergerac!’ Zegt Maikel trots. ‘Oke.. nou, waar is zijn halster?’ Als ze hem in de wasplaats heeft gezet begint ze te borstelen. Maikel en Muis vertellen elkaar over hun paardenervaringen en ze kunnen het goed vinden, samen. ‘Zo, klaar! Kan ik nog wat doen?’ ‘Wat mij betreft kan je een paard rijden.’ Muis kijkt haar ogen uit. ‘Echt? Gaaf! Moet dat niet even met Marco overlegd worden dan?’ ‘Ja, ik ga wel even naar hem toe. Maar loop maar naar de derde stal, daar vind je het paard die je mag rijden… als het van Marco mag. Zet Spitfire maar in de stal en hij mag een plukje hooi.’ ‘Komt voor elkaar!’ Eerst zet ze Spitfire terug, die haar dankbaar is voor het borstelgenot. Dan gaat ze kijken wat voor paard er in de derde stal staat. ‘Wow..’ fluistert ze zacht. Er staat een machtige zwarte hengst in met een kol. Op het naambordje staat “Capri du Mario” Prachtige naam. ‘Zo, je hebt Mario al ontmoet, zie ik?’ ‘Ach, ja.’ ‘Hij is nog maar 4 jaar, maar ik verwacht dat je hem wel aankunt, hij is makkelijk in omgang en met rijden. Haal hem er maar uit.’ Muis doet het mooie witleren halster om, dat mooi aan zijn donkere vacht afsteekt. Ze borstelt hem uitvoerig terwijl Maikel zijn streken en “functies” uitlegt. Het is een dressuurgefokt paard van Ferro. ‘Ik ga even het tuig halen.’ Maikel komt terug met een mooi kieffer lech profi dressuurzadel en een kiefferhoofdstel. Een mooi donkergroen sjabrakje en donkergroene bandages zijn supermooi op zijn zwarte vacht, die heel erg glimt.
‘Stijg maar op!’ Muis straalt van geluk als ze er op zit. Als ze losgestapt heeft aan de lange teugel pakt ze de teugel iets op en draaft aan. ‘Hij loopt geweldig!!’ Ze probeert hem nog laag te rijden en ontspant zich helemaal. ‘Je hebt een goede zit, zeg!’ Zegt Maikel. Muis bloost. Maikel is echt geweldig.. zou ze verliefd zijn? Later pakt ze de teugels helemaal op en Mario reageert hierop door zijn hals perfect op de loodlijn te houden en heel regelmatig te gaan lopen. Ze wisselt wat van tempo en probeert een grote volte te verkleinen en te openen. ‘Hij heeft nog wat moeite met de stelling.. maar dat komt helemaal goed!’ Ze galoppeert ook nog wat maar niet te veel. Als ze klaar is prijst Maikel haar. ‘Goed joh, ik heb hem nog nooit zo goed zien lopen! Wat voor niveau rijd je?’ ‘Z1.. maar ik ben een tijdje gestopt met de wedstrijden.’
Als ze Mario helemaal heeft verzorgd loopt ze met Maikel richting kantine. ‘Weet je, ik vroeg me af.. volgende week is er een open dag van de stallen hier.. en ‘s avonds word er een feestje gegeven. Zin om mee te gaan?’ ‘O, dat lijkt me heel erg leuk! Oja, kan ik hier morgen weer komen?’ ‘Dat moet je even met Marco overleggen.’ ‘Oke! Heel erg bedankt, Maikel. En ik zie je waarschijnlijk morgen weer!’
Yes, denkt Muis op de terugweg. Morgen is zij weer in de stallen te vinden. Als ze thuis zijn voert ze de paarden en gaat gauw naar binnen om te eten. Benieuwd.. naar de volgende dag..! Maar dan word er gebeld. Muis neemt op. ‘Hallo, met Muis…?’ ‘Hallo. Met dokter Sparker van het ziekenhuis.’ Dat is de dokter die opa behandelt! Denkt Muis geschrokken. ‘Goedenavond! Is er wat met mijn opa of zo?’ ‘Ja, en het is niet zo best.’ ‘Wat dan? Is de kanker toch negatief?’ Muis huilt nu bijna. ‘Het spijt me vreselijk, maar je opa heeft een ingeklapte long. We doen er alles aan om hem te redden…’ Nu gaat er een luik voor Muis dicht. Zou haar opa het nog redden? Want, hij is toch al verzwakt door de.. kanker?

Zeg maar wat jullie ervan vinden! Dan weet ik een beetje hoe ik dat volgende stuk moet doen!
(probeer het zo mooi mogelijk te maken. Dus wel een happy end )

ROMANxBEAUTY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:30

Mooi Verhaal!

Ben benieuwd naar het volgende deel!!!
XX RomanGwenn

mamamika

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:36

Jah super verhaal
Wanneer komt het volgende deel?

Miss_Monet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 16:51

Leuke reacties!
Ik ga nu al( ) beginnen aan het volgende deel.
Waarschijnlijk komt het morgen!

LiefsteIwan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 18:43

Ik volg t ook!
Je schrijft mooi

ushi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 17:52

Leuk verhaal! Is goed te volgen!

Miss_Monet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-05 18:26

Haaj
ik ben bezig met een stuk, maar internet doet het helemaal niet goed. Dus het zal nog even duren.. sorry!

Miss_Monet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 19:16

Oke, hier is het volgende deel!
Vervolg:
Zo snel als ze kunnen rijden ze naar het ziekenhuis. Ze rennen door de kale, lange gangen en af en toe botsen ze op mensen, dokters. Het duizelt in Muis’ hoofd. Ze kan geen woord uitbrengen. Ze blijven staan voor de kamer van hun opa, totdat dokter Sparker langs komt. ‘Hoe gaat het met opa?’ ‘Met jullie opa gaat het naar omstandigheden matig. Doordat de kanker hem flink heeft verzwakt, kan hij niet veel weerstand bieden. Tja, wat zal ik zeggen, tot nu toe is zijn toestand stabiel, maar er kan nog van alles misgaan. Jullie hebben geluk, een halfuur geleden was zijn toestand kritiek.’ ‘Oke, bedankt dokter Sparker.’ Ze blijven de hele nacht zwijgend op de stoelen aan de overkant van de kamer zitten. Af en toe praten ze wat, vertelt Anita wat over de stal. ‘Ik denk dat we maar eens moeten gaan. We moeten over een paar uur de paarden al voeren en vertrekken!’ ‘Ja.’ Maar verder blijft het stil. Om 02.30 gaan ze naar huis.
07.00
trrrrrrrrrrrrr trrrrrrrrrr Muis wordt wakker. Nu al 7 uur? Dat kan haast niet. Nouja, ze moet gauw omkleden en zo, want anders komt ze veel te laat! Ze pakt wat kleren uit de kast. Vandaag maar even niet rijden, nadat ze bij de stallen zijn geweest gaan ze namelijk naar haar opa toe. Muis voelt zich ellendig. Haar gezicht ziet er moe en betraand uit. Als ze beneden komt is Anita zoals gewoonlijk al weer uit bed. Ze ziet er net zo erg uit als Muis. Maar haar haar is vastgebonden in een stevige staart en ze heeft gedoucht. ‘Hallo.. zin in vandaag?’ vraagt Anita opgewekt. ‘Ja hoor.’ En dat meent Muis eigenlijk ook. Want ondanks alles wordt het werk in de stal niet saaier! ‘oké, dan is het goed. Ik heb koffie gezet, om wakker te worden.’ Normaal houdt Muis niet van koffie. Maar voor deze keer vind ze het wel lekker. ‘Dankje, doe je er wel véél suiker in, hahaha!’ Maar dat is overbodig, want Anita weet gewoon dat Muis van zoete koffie houdt.
Als ze op Kravelshof , de stal, komen, ziet ze Maikel al van verre zwaaien. Ze stapt zo elegant mogelijk van haar scooter af, wat tot haar ongenoegen niet echt lukt. Maar ze doet maar alsof ze het heel erg grappig vind.. ‘Haj, alles goed?’ ‘Ja en nee.’ En ze legt alles uit. ‘Maar vanavond gaan we nog even naar opa toe!’ ‘Leuk voor je! Maar goed, ik heb nog helemaal niet geweest waaróm dat feestje is aankomende zaterdag.. Het is omdat Marco’s vader, Rens, 50 jaar is geworden!’ ‘Oke, bedankt dat je het gezegd hebt, want nou heb ik nog tijd om een bos bloemen of zo iets te kopen.’ ‘Haha, alsjeblieft. Maar Rens die was hier vanmorgen nog, en die heeft gezegd dat wij dan de hengstenstallen konden doen, en de 5 achterste paarden longeren. Verder moesten we maar wat kleine klusjes doen, en een flinke pauze inlassen!’ ‘Haha, nou, laten we dan maar beginnen!’ Zegt Muis. Anita is al lang naar binnen, ze had gezegd dat ze vandaag op Lara, haar lievelingsmerrie mag rijden.
Het is zwaar voor de vermoeide Muis. ‘Ik denk dat ik morgen maar een dagje vrij van school neem, het is toch maar een maandag.’ Zegt ze vol medelijden met zichzelf. Als ze dan eindelijk met de vieze stallen van de 6 jonge hengsten klaar zijn, kunnen ze een lekkere lange pauze houden. ‘Heerlijk!’ en ‘Hmm… dat hebben we wel verdiend zeg!’ Enkel die woorden hoor je af en toe.
Als ze dan weer naar de stal gaan ziet Muis Anita trots in de buitenbak. ‘Wat heeft die meid toch ontzettend veel talent.’ Zegt Marco als we voorbij komen. Maar het is wel waar. Muis’ zus heeft gewoon heel erg veel talent. Ze houdt gewoon niet van wedstrijden. Al dat gedoe, daar houdt ze gewoon niet van. ‘Lara loopt mooier dan ooit zeg! Kan je Anita echt niet overhalen één wedstrijdje met haar te doen?’ ‘Nee. En als ze het zou doen, zou ze met Amice gaan, haar eigen paard.’ Antwoord Muis droog. Muis heeft de zin een beetje op. Ze denkt aan haar opa, aan de leuke momenten. Want het kan best zijn dat hij morgen.. niet meer leeft. ‘We moeten Promice, Lala, Saffier, Kimono en Preston longeren. Werk aan de winkel dus!’ Maar dan komt Marco aanlopen. Preston hoeft niet gelongeerd te worden. Anita gaat hem rijden. ‘Wat? Maar dat beest is zo gek als een deur!’ ‘Ik heb het voorgesteld en ze wil het per sé!’ En Marco loopt richting de stal. ‘Nou, laten we de eerste maar pakken.’ Muis doet braaf wat hij zegt, maar in haar buik zit een gek gevoel. Er gaat iets niet goed zo, met opa niet of met Anita niet… of met haar zelf niet..
Als ze Promice aan het longeren is hoort ze opeens een gil. Meteen trekt haar gezicht wit weg. Ze geeft Promice aan Maikel en stuift er vandoor, nog voordat hij iets kan zeggen. ‘ANITA!!!’ Maar ze ziet het al. Marco zit gehurkt bij haar, ze ligt zo te zien buiten bewust zijn op de nattige bakgrond. Marco toetst het alarm nummer in op zijn mobieltje en krijgt snel iemand aan de telefoon. Muis haalt gauw water en een washandje, en neemt een stalhulp mee, die schijnbaar iets van een EHBO- opleiding heeft gehad ofzo. Want die weet zo ongeveer wat ze moeten doen. Als ze terugkomt hangt Marco net op, met een lijkwit gezicht. Tranen stromen over Muis’ wangen, maar ze probeert nuchter te blijven. Als Anita is opgehaald met de ziekenwagen gaat Muis er achter aan met haar scooter, Maikel achterop. Ze kan alleen maar huilen en er zit een brok in haar keel. Waarom zij, die lieve zus? Opa ook al.. en nu Anita!
Als ze bij het ziekenhuis zijn rennen ze samen keihard naar binnen. Dokter rennen in en uit terwijl Maikel en Muis daar maar zitten. Eindelijk, het is wat rustiger en er komt een dokter naar ze toe. ‘Ze heeft een gebroken been, én een hersenbloeding. Alweer, even slikken. Ik kan niet zonder jou! Denkt Muis. Waarom? Opeens schreeuwt ze, door haar tranen heen. ‘IK KAN NIET ZONDER JOU!! WAAROM NOU WEER JIJ…!!’ En ze wil wegrennen. Maar dan zegt de dokter vlug: ‘wacht even. Je mag zo even naar haar toe, ze is vast heel blij je te zien.’ Maar Muis wil niet. ‘Ik wil niet kijken, daar word ik alleen maar verdrietiger van. Ik wil naar Love.’ ‘Oke, ik zal het tegen haar zeggen.’ Als Maikel en Muis buiten zijn zegt Muis: ‘Zal ik je anders bij je huis afzetten?’ ‘Maar je weet toch niet waar ik woon?’ ‘Als je het zegt wel!’ Dus uiteindelijk zet Muis Maikel gewoon af. ‘Nou, bedankt voor je steun en zo, als je me nodig hebt doe ik alles voor je!’ Zegt Muis met een dankbare blik. ‘Ach, jij ook bedankt. Voor het thuisbrengen. En heel veel succes.’ ‘Oke, dan zie ik je zaterdag hè?!’ ‘Ja, doeg.’ ‘Doegg..’
Als Muis thuis is denkt ze na. Eerst maar eens de paarden voeren, daarna wat eten en dan haar vriendin Linda bellen. De paarden zijn blij haar te zien. Muis vindt het jammer dat ze de laatste tijd niet zoveel tijd heeft, maar ach, ze zou het wel weer rustig opbouwen. ‘Hoi Love, sorry dat ik je de laatste tijd een beetje verwaarloos.. maar binnenkort neem ik je mee naar het strand! En jij..’ Muis loopt naar Amice- ‘Jij gaat hopelijk ook mee, met Anita!’ Ze loopt als de paarden gevoerd zijn naar binnen, om wat kant en klare lasagne te maken. Ze kan bijna geen hap door haar keel krijgen en alsmaar stromen de tranen over haar wangen. Als ze het op heeft gaat ze haar vriendin niet bellen, maar naar boven. Ze loopt naar haar slaapkamer en kijkt naar haar bureau. Die schaar, die ligt daar zo ontzettend verraderlijk… ze kan het bijna niet weerstaan. Maar dan wordt ze weer praktisch en gaat naar de badkamer. Ze voelt zich ontzettend vervelend, en ze kan niet ophouden met huilen. Ze kijkt in de spiegel en zegt hardop: ‘Wat ben ik toch ontzettend dik.’ Maar Muis is helemaal niet dik. Ze is heel erg slank. Muis neemt een bad. Heerlijk. Al haar frustratie komt van haar af. Als ze klaar is gaat ze achter(of voor) de computer zitten. Ze meldt zich aan op msn. Oja, Maikel had zijn adres nog doorgegeven, gauw toevoegen. Tot haar verbazing is hij online en ze begint te praten:

Miss Muisje << gaat spoedig weer met Love starten zegt: Haaj, ik heb je toegevoegd!!
Maikel,, *=(* zegt: hallo.. is goed!
Miss Muisje << gaat spoedig weer met Love starten zegt: alles goed?
Maikel,, *=(* zegt: hm.. niet echt. En dat heeft niet alleen met jouw toestand te maken.
Miss Muisje << gaat spoedig weer met Love starten zegt: vertel..
Maikel,, *=(* zegt: Mijn vriendin is er vandoor gegaan met een ander, heeft ze me verteld op msn.
Miss Muisje << gaat spoedig weer met Love starten zegt: O, rot voor je. Nou, dan maar even een ander onderwerp he!

Muis is even stil. Waarom heeft hij haar uitgenodigd terwijl hij nog een vriendin had toen? Nouja, het zal wel. O, haar vriendin Linda is online. Muis heeft de behoefte haar naam te veranderen en doet dit dan ook maar. Maikel is trouwens ondertussen toch offline gegaan.

(*)M??S(*) heeft een date zegt: Haaj! Sorry dat ik je niet gebeld heb vanaaf. Maar mijn zus én opa liggen in het ziekenhuis.. vertel ik wel op school.
Lind@hotmail.com < mijn nieuwe email@dres! zegt: Haj Lieve.. Maakt niet uit hoor. Wat erg voor je! O, gelukkig heb je Love nog zeg! Maar wat zie ik.. heb je een DATE? Wat doe je aan wat doe je aan wat doe je aan ahhahaha![/i]
(*)M??S(*) heeft een date zegt: Geen idee.. mijn vraag is jouw antwoord
Lind@hotmail.com < mijn nieuwe email@dres! zegt: heb je die leuke lila van vorig jaar nog?
(*)M??S(*) heeft een date zegt: nee…. Had ik hem maar niet aan m’n zus gegeven, die hem uiteindelijk aan haar vriendin heeft gegeven…
Lind@hotmail.com < mijn nieuwe email@dres! zegt: Geen probleem! Vrijdag middag gaan wij 2 lekker shoppen! Kan jij dan?
(*)M??S(*) heeft een date zegt: ja, ik kan wel. Ik kom morgen weer naar school.. vandaag ging het gewoon niet!
Linda, heeft zin in vrijdag zegt: Goedzo! Nou, ik ga hoor!
(*)M??S(*) heeft een date zegt: kussies!

Miss_Monet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 19:17

Dat emailadres is voor zover ik weet niet echt!

Horsy_Lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 19:22

leuk verhaal.
wacht ( natuurlijk ) op een nieuw stukje.

_Danoontje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 20:03

leuk verhaal!!

meisjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 22:25

leuk verhaal! rare naam eigenlijk, muis
hoe kom je daar op eigenlijk?
en hoe kom je er eigenlijk op om een verhaal te schrijven?

Miss_Monet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 07:04

Ehm, uit een boek hotel rozebottel die ik heb, heeft een meisje de naam muis
En ik was toen helemaal vol inspiratie, al had ik dat voor ik het 2e stuk schreef helemaal niet. Maar ik heb weer wat ideetjes
*moet nu 'weggaan'

Miss_Monet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 19:28

Sorry, ik stop met dit verhaal. Ik ga aan een nieuw beginnen. Hier heb ik geen inspi