[column] Sint Maarten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EvelijnS

[column] Sint Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 20:19

Ik heb nog nooit eerder een column geschreven, dus wees niet te hard.
Ik weet trouwens niet eens of dit wel een column is...

Ja ja, het is weer tijd voor Sint Maarten. Je kent het wel: constant naar de deur lopen en het eeuwige gejammer van vals zingende kindertjes aanhoren. Maar ja, het hoort erbij. En het ergste nog: je moet je geld uitgeven aan snoepjes en dingetjes, terwijl er misschien wel niet eens kinderen langskomen!
Bij mij is het dit geval. Er komt geen kip over de straat hier, hooguit iemand die de weg kwijt is. Wat heb je dan aan het snoep, je kunt het beter zelf opeten, maar dan word je toch alleen maar dik.
En dan als je zelf aan het bedelen bent. Je hoopt op veel snoepjes, maar in plaats daarvan krijg je of snoep, of er is gewoon helemaal niemand thuis! Dan sta je daar vijf minuten te wachten, voor een leeg huis. Dan kan je beter gewoon gelijk weer naar het volgende huis gaan staan bedelen. En daar staat het volgende probleem te wachten: Er zijn wel mensen, maar ze vluchten. Ze zijn doodsbang om open te doen, waarschijnlijk denken ze dat ze doof worden van het gekrijs.
Heeft iemand er trouwens wel een aan gedacht om nieuwe liedjes te bedenken? Het zijn altijd dezelfde, makkelijke liedjes:

Sint Maarten, Sint Maarten,
De koeien hebben staarten,
De meisjes hebben rokjes aan,
Daar komt Sint Martinus aan!

Dat is toch om dood van te gaan, zo saai! Zijn er niet gewoon een paar mensen die de moeite nemen eens wat leukere, nieuwe liedjes te bedenken? Waarschijnlijk niet.
En waarom mogen oudere kinderen trouwens niet meer meelopen? Is Sint Maarten alleen voor kleine kindertjes? Of willen hun ouders hun kinderen op oudere leeftijd niet meer vetmesten? Een goed idee, aan een klein, dik mormel heb je natuurlijk ook niets.
Kortom, laten we het eens anders doen. We laten de oudere kinderen liedjes bedenken, die ze zelf mogen zingen tijdens het Sint Maarten lopen! En de kleintjes mogen dan eens aanhoren wat voor gekrijs ze zelf uitkramen!

Poenarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 20:21

Oh .
Stomme 11 November

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 20:21

sint maarten sint maarten
er liepen twee tomaten
de ene had een petje op
de ander had een kale kop

(leuke column, er is hier niemand geweets dus zit lekker te snoepen)

EvelijnS

Re: [column] Sint Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 21:06

Haha, bij mij is er ook niemand geweest.
Des te beter voor ons.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 22:12

Niemand verder?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 23:11

mijn moeder is een beetje dom, ze weet dat er meestal maar 5
kinderen komen (op z'n hoogst) en nou heeft ze LETTERLIJK 7 zakken
vol met snoep gekocht! en ze weet dat ik nu minder próbeer te
snoepen, maar als ik zo naar die 6 zakken vol met lolly's, spekkies,
marsen en snickers kijk, denk ik niet dat dat mij gaat lukken maar je
hebt wel gelijk hoor.. topicstarter.. maar het is altijd wel lol, aan het
einde van de avond was ik altijd helemaal schor

Nettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 23:34

Leuke column, alleen het begin klopt niet:
Ja ja, het is weer tijd voor Sint Maarten. Je kent het wel: constant naar de deur lopen en het eeuwige gejammer van vals zingende kindertjes aanhoren. Maar ja, het hoort erbij. En het ergste nog: je moet je geld uitgeven aan snoepjes en dingetjes, terwijl er misschien wel niet eens kinderen langskomen!

Eerst vertel je wat er stom is aan Sint Maarten, dan zeg je dat het erbij hoort en dan ga je weer verder met de negatieve kanten. Klein puntje