[verhaal] Mijn buurmeisje Lisanne

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

[verhaal] Mijn buurmeisje Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 23:59

Een hééélee lange tijd geleden, ben ik begonnen aan een verhaal. Dit verhaal ben ik tegen gekomen heb wat aanpassingen gemaakt, maar is nog niet af! Het heet: Mijn buurmeisje Lisanne... veel wil ik er eigenlijk niet over zeggen

Mag ik vragen wat jullie ervan vinden?

Mijn buurmeisje Lisanne

Rennen, lachen, vallen en weer opstaan, zo zie ik ze door de straat heen gaan. Hanna van vier en haar iets jongere zusje Lisanne van drie. Die twee vermaken zich wel met de buurjongens van een paar deuren verder, Joran en Rino. Ook zij zijn van de leeftijd van Hanna en Lisanne, maar precies weet ik het niet.
Het is een zomerse warme ochtend vandaag, een erg rustige dag is het ook. Onze straat is normaal al wel rustig, geen auto komt er door, fietsers zijn hier niet veel en wandelaars kom je zo nu en dan eens tegen. Nog even door studeren, dan kan ik mijn gezicht buiten ook eens laten zien.
Hanna en Lisanne zijn altijd zo blij om mij te zien, ze rennen naar me toe en dan pakken ze zich aan mij vast zodat ik niet weg kan lopen. Het zijn zulke vrolijke kinderen. Een aantal keer nu heb ik op ze opgepast bij hun thuis. Die twee meiden zitten zo vol energie, ze houden je de hele avond wel bezig. En als ze eenmaal moeten gaan slapen, verstoppen ze zich en moet ik ze zoeken.

Het is alweer avond, de dag ging snel om. Warm is het nog steeds wel, maar gelukkig om uit te houden. Hanna en Lisanne kwamen (ik had niet anders verwacht) naar mij toe gerend en pakten zich vast aan mijn benen. Even heb ik ze nog vermaakt en ben toen verder gegaan naar Pit, mijn beste vriendin sinds de peuterklas. We zaten bij haar thuis achter in de tuin, naast het zwembad met wat muziek. Haar broer en zijn vriend maakten nog wat bommetjes, maar toen ze merkten dat Pit en ik er niet veel om gaven, waren ze gestopt. We hebben uren liggen praten en nog wat gezwommen. Mijn knieholtes zijn verbrand, ’Een risico van een geslaagde en gezellige dag in de zon’, was mijn gedachten. Het fietsen ging wat moeizaam en eenmaal thuis, konden we beginnen aan het avondeten. Wat een topdag, mijn favoriete eten stond klaar om opgegeten te worden. Stukjes kip met rijst, sperzieboontjes en een sausje erover. “Dank je mam!” Ik gaf haar een kus op haar wang en ging zitten. Aan tafel praatten we wat bij over deze mooie dag, over hoe de dag voor mijn vader vandaag was en voor mijn moeder.
Bij de buren hoorden we een vaag gerommel en gebonk, zijn ze aan het verbouwen? Misschien krijgen de meiden allebei een eigen kamertje!, Hanna praatte hier al veel over.

EvelijnS

Re: [verhaal] Mijn buurmeisje Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 07:03

Eline

Re: [verhaal] Mijn buurmeisje Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 09:13

Ik kan weinig meer aan de post van elovesp toevoegen, een slotje dus.