Wie maken er hier ook scrapbooken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jacqueline

Wie maken er hier ook scrapbooken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 20:19

Ik doe sinds een week of 3 fanatiek aan scrapbooken....ik ben er echt verslaafd aan, vooral aan al die leuke spulletjes die je ervoor kan kopen.
Bem eigenlijk heel benieuwd of er meer mensen zijn die het doen.

xFriezenx

Re: Wie maken er hier ook scrapbooken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 21:23

Ik doe (nog) niet aan scrapbooken, maar zou het wel graag willen.
Alleen vind ik de spullen ervoor veel te duur en heb ik op dit moment bijna geen tijd. Ik werk 48 uur per week en sport daarnaast nog eens een uurtje of 6 per week.
Maar als ik ooit ga trouwen, dan maak ik daar zeer zeker een scrapbook van.

Waar maak je zoal scrapbooken van?

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 21:27

Mijn moeder doet dit al maanden, zij heeft denk ik al zo'n 10 boeken vol. Zij doet het ook in opdracht voor andere mensen, voor bijvoorbeeld de voorkant van een trouwboek. Ik ben er ook aan begonnen, maar heb er op het moment de inspiratie niet voor.

romytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 21:28

Hmm wat is het pcies?

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 21:36

Een beetje simpel omschreven: Foto's inplakken met verschillende kleuren papier, bedeltjes, platte voorwerpen die je kunt inplakken, eigenlijk gewoon foto's inplakken met alles wat dun genoeg is om in een boek te plakken

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 22:26

Ik kende het voorheen ook niet, ik kreeg op een gegeven moment een heel mooi babyboek van mijn zoontje van een vriendin van mij.....echt geweldig mooi.
Maar in de zomer heb ik weinig tijd en nu de avonden weer langer worden ben ik ook maar begonnen.
Ik ben nu met een paarden boek bezig (foto;'s van de computer laten afdrukken...ik heb keus uit 2100 honderd foto's hahaha) en ik ben bezig met een nieuw boek van mijn zoontje.
Ik koop vooral heel veel via Ebay, en ook bij de zeeman zag ik ontzettende mooi scrapbook pakketen voor maar 1.99, zitten echt hele leuke dingen in en veeeel goedkoper dan in hobbywinkels.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 02:08

Ja, ik! Nou ja, ik heb de spullen klaar liggen, maar ik moet nog steeds de foto's af laten drukken. Ik heb er zo'n zin in maar ik heb al zo lang geen foto's meer afgedrukt dat ik er als een berg tegenop zie om de foto's uit te zoeken.

De hobbywinkel hier heeft elke dag een 40-50% kortingscoupon in hun advertentie dus op die manier hoeft het niet veel geld te kosten. Maar je bent wel een tijdje bezig voordat je alles hebt. Ik wil nog graag zo'n reliëf machine en zo'n 'sponsding' waar je ook letters mee kan doen met verschillende kleuren ink.

Ik ga binnenkort beginnen met een scrapboek van de kat en daarna alle vakanties, de verhuizing ... dat worden heel veel boeken.

Hihi, nu heb ik er ineens zo'n zin in dat ik vanavond maar eens wat foto's bij elkaar ga zoeken.

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 08:20

Ik vind het ook super leuk, maar ben er nog steeds niet aan begonnen. Ik ben bang dat ik het niet leuk genoeg kan maken en dat zou ik dan zonde vinden van mijn geld .

Maar je kunt ook met photoshop op paint shop pro digitaal scrapbooken. Zo ben je dus geen geld kwijt .

Als ik meer tijd heb ga ik er zeker aan beginnen (als eerste een disney vakantie van 3 jaar geleden)

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-05 13:41

@ Guinevere bij jullie is het echt helemaal een rage he?
Ik zit wel eens op amerikaanse sites te kijken maar wow dat is echt helemaal geweldig.

Ik heb vanmorgen weer even wat spulletjes geshopt...heerlijk en nu zit ik te wachten op een pakket scrapboek spullen die ik via Ebay heb besteld.

@Siempie maar je hoeft er niet zo heel veel aan uit te geven, en als je eenmaal bezig bent dan komen de ideeen vanzelf.....gewoon beginnen tis echt ontzettend leuk.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 14:29

Ik vind het erg leuk, maar kom er eigenlijk niet aan toe

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 14:51

Ik deed het al met vakantie boeken toen het scrapbooken nog niet eens bestond haha

Momenteel kom ik er niet echt aan toe.

Zakken chips zijn ook leuk materiaal (even omspoelen en afdrogen) Dan heb je die glimmende binnenkant of gewoon de buitenkant

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 16:45

@jacqueline --> Ja, het is hier helemaal "in." De advertentie van de hobbyzaak besteed vaak minimaal een halve pagina aan scrapbooking spullen en ze organizeren ook scrapbooking workshops. Er zijn ook TV shows over ... soms hebben ze wel leuke ideeën, maar het wordt zo stom gepresenteerd dat ik eigenlijk nooit kijk.

En wat heb je gekocht? *nieuwsgierig*

Hey hoe doe jij dat eigenlijk met van die dikke versieringen? Gebruik je die? Soms zien ze er zo leuk uit, maar ik ben bang dat het boek dan ook zo dik wordt.

@Siempie --> Er zijn heel veel leuke scrapbook-boeken & magazines voor als je bang bent dat je geen leuke dingen kan verzinnen. Misschien hebben ze die ook bij de bieb?

@Sjimmy --> Hoe zorg je ervoor dat dat mooi blijft zitten? Blijft dat er bubbelig of doe je ze eerst door een pers?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 17:31

ik scrapbook al zeker een jaar
maar het ligt nu even stil omdat ik "verhuisd" ben en dat weer ga doen

ben er niet zo snel mee,steek veel tijd in 1 bladzijde en doe het alleen op de vrijdagavond als ik niet te moe ben

creadingetjes maak ik zelf na van voorbeelden en de materialen krijg ik via mijn tante ,die werkt in een boekbinderij

ik had ook al eens eerder een topic geplaatst voor scrappers maar helaas was het niet zo bekend
misschien nu wel

heb nog wel steeds de foto's van mijn gemaakte creaties

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 17:36

naadje24 schreef:
heb nog wel steeds de foto's van mijn gemaakte creaties
Zien!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 17:56

ok een paar dan

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en kan ik het een beetje?(aan de kenners...)

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 18:14

Gaaf! Ik ben geen kenner, maar ik vind vooral die eerste erg mooi. Hoe krijg je zo mooi van die puzzelstukjes?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 18:27

Guinevere schreef:
Gaaf! Ik ben geen kenner, maar ik vind vooral die eerste erg mooi. Hoe krijg je zo mooi van die puzzelstukjes?

in de hobbywinkel bestaan doorzichtige stickers in de vorm van puzzels....die plak je over je foto of karton...uitknippen(of niet ,zie ene foto) en klaar!
die stickers kosten 50 cent per vel,mogelijk voor 2 foto's

de eerste is overigens ook mijn trots hoor
ben er heel wat tijd mee zoet geweest...

heb zelfs de vierkantjes en de letters die erin zitten volledig zelf uitgeknipt enz...

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 18:33

Jeetje, wat een werk. Ik dacht dat je die zo kant en klaar gekocht had. Wat kan jij dan net knippen trouwens!

Denk dat ik binnenkort ook maar opzoek ga naar een puzzelvel.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 19:40

je hebt ook ponsjes in de vorm van puzzelstukjes... ik zit met een prof in huis

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 20:14

Ik knipte kleine stukjes uit de chipszakken en vond dat gekreukte juist leuk, speels effect. Gewoon met een paar druppeltjes lijm vastzetten.

cecieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 20:16

Ik vind het er heel erg gaaf uitzien!!! zou het ook wel willen gaan doen, maar heb geen idee waar het verkrijgbaar is en hoeveel het wel niet kost

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 00:38

cecieltje schreef:
Ik vind het er heel erg gaaf uitzien!!! zou het ook wel willen gaan doen, maar heb geen idee waar het verkrijgbaar is en hoeveel het wel niet kost

elke hobbywinkel verkoopt het wel...maar tegenwoordig ook bij de marskramer,blokker ,wibra,action enz...
je kan het uiteraard zo duur maken als je zelf wilt...
als je flink creatief bent kan je van de raarste dingen (die ik normaal weggooi) de leukste creaties maken....
laat je gewoon eens inspireren op internet
toets op google : scrappen
en kijk naar de vele creaties en ideeen

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 02:21

Ik heb er weer een nieuw speeltje bij! Of nou ja, met Kerst.

Toen ik vanochtend dit topic las moest ik ineens denken aan alle spullen die ik nog graag wil hebben, waaronder een scharenset die ik vorig jaar bij de groothandel gezien had (toen ik nog niet aan scrappen deed). Drie keer raden wat er vandaag in de aanbieding was ... Tja, toen kon ik de verleiding natuurlijk niet weerstaan.

Dit zijn ze.
Afbeelding

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 12:30

Jeetje ik wist niet eens dat er zo veel verschillende soorten scharen zijn!!

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 14:07

super ik heb idrect weer wat ideetje sop gedaan.. Ga dit topic echt effe in de gaten houden.. Ziet er super mooi uit!!!