Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
*Tamara* schreef:Ik twijfel... Ellende, de argumenten die je aandraagt zijn op zich goed, als ik het vanuit dat perspectief bekijk, voel ik er ook wel wat voor.
Maar aan de andere kant, zoals hierboven ook al gezegd wordt, ik ben bang dat iedereen zijn eigen werk toch goed genoeg vind om een eigen topic over te openen. Misschien dát er wel gebruik gemaakt gaat worden van het topic, en voor een aantal dingen zou het inderdaad kunnen werken. Een lucky shot, een schets die nog niet helemaal af is, work in progress. Maar daar zouden dan goede regels voor moeten komen. Dus bv. alleen een topic openen voor een tekening die helemaal af is, schetsen in het centrale topic. Werk dat nog niet af is in het centrale topic, wanneer het wel af is, kan er een topic voor geopend worden. Of is dat dan dubbelpost?
Voor foto's vind ik het moeilijk, het kan een uitkomst zijn voor de wat mindere fotos die mensen graag willen laten zien. Maar aan de andere kant, fotos die gewoon voor de fun genomen zijn, kunnen in principe op FF of BB, die horen niet thuis op CB. En imo krijg je pas echt inhoudelijk commentaar op hoe je een foto kan verbeteren e.d. door een eigen topic te openen. Anders word de foto algauw ondergesneeuwd, zoals hierboven ook al geillustreerd is.
Waardoor ik alles vooral onoverzichtelijk vind, zijn toch die verhalen. Ik denk dat dat de belangrijkste reden is dat andere topics gauw wegzakken naar pagina 2. Doordat er bij die verhalen vaak gereageerd wordt in de trant van "Ooh leuk, schrijf verder!" komt het topic weer omhoog en zakken andere zinvolle topics weg. De regel die nu is ingevoerd helpt denk ik wel, maar toch voel ik ergens wel voor een subforum voor verhalen of desnoods een sticky waarin alle links komen te staan naar lopende verhalen. Dan kunnen de links op de hoofdpagina weg en wordt het denk ik gelijk overzichtelijker, want mensen moeten dan naar een mod een PM sturen als ze hun verhaal in het sticky willen hebben en het is dan vrij simpel om even te controleren of het verhaal aan de regels voldoet. Of is dit niet haalbaar? Kon zo gauw het andere beleidstopic niet vinden vandaar dat ik het hier maar plaats...