Mijn fotocamera is dramatisch, en de foto's doen ook echt geen recht aan de tekening. De kleuren sprankelen meer en het geheel oogt een stuk strakker dan de foto's doen geloven.
De tekening is bijna klaar, alleen de detaillering in de ruiter& paard en draak moeten nog verder uitgewerkt.
De opzet is gemaakt met waterverf op acrylpapier. Nadat de eerste waterverfopzet is gemaakt, worden de kleuren geintensiveerd door het gebruik van acrylverf. De draak en ruiter zijn nu nog geheel in waterverf, en ik ga hier maar matig met de acrylverf aan om het lichte, bijna doorschijnende van de waterverf vast te houden. ik vind dit erg mooi contrasteren met de donkere, denkende acrylkleuren. Alles is overigens uit mijn hoofd ontsproten, alleen de naam van de draak niet

Draco occidentalis magnus is de grote europese draak. Deze draak is het meest bekend uit middeleeuwse verhalen, waarin ridders het tegen deze majestueuze dieren opnamen. Ze leven in afgelegen gebieden, in berg- of zeegrotten, waar ze hun fameuze verzameling goud bewaken. Er wordt gezegd dat deze draken werkelijk ieder onderdeel van hun schatten kennen, wat het eventuele stelen van de schat van de draak tot een hoogst onverstandige daad maakt. De europese draak heeft 4 poten en volle, grote vleugels. De kleurschakeringen verschillen per regio, veelal purper, groen, soms goud en vaak donkere, iridiserende kleuren. Ze kunnen zeer oud worden en tot enorme afmetingen groeien. De Europese draak is dan ook een van de grootste drakensoorten. Naast het alom bekende vuurspuwen kan de draak zich ook verdedigen met zijn krachtige staart, grote klauwen en machtige gebit. Het dier voedt zich voornamelijk met vee als koeien en schapen, maar ook een eenzame mens slaat hij niet af.
excuses voor de waardeloze kwaliteit dus. De kleuren lijken heel donker, maar dat komt door de bewerking. In het echt dus veel sprankelender:
hier zie je goed dat het pas de basis is. er moet nog meer diepte in komen. Het oog springt echt uit de tekening.
Jammer dat het haar niet zo goed eruit komt op de foto. Paard en ruiter moeten ook nog verder uitgediept worden en schaduwen aangebracht.
En nog een detail:
commentaar is welkom! Dit schilderij gaat hoogstwaarschijnlijk de verkoop in... mits mijn vriend hem niet steelt