[sch] Blue Beauty, wie helpt verder met achtergrond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elanor

[sch] Blue Beauty, wie helpt verder met achtergrond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-05 18:45

Naar aanleiding van http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=68&t=468065&hilit=

Ik ben dus verder gegaan met het maken van een achtergrond. Ik heb de manen maar weggehaald, het zag er niet uit zoals ik wilde. Wat vinden jullie van de golven? Zomaar uit het blote hoofd gemaakt
Ik zit nu een beetje te dubben wat ik met de lucht moet doen. Gewoon sterren maken, met maan/zonder maan? Of toch maar zwart laten?
En hoe zal ik de manen doen? Ik vind ze dus wel geinig als ze een beetje naar voren waaien, of zal ik ze toch maar achter hem aan laten wapperen? Voorpluk zelfde verhaal.
Ik ben helaas geen photoshopper, dus ik kan niet alles even uitproberen voor ik het er met verf opzet.

Afbeelding

Palhaço

Re: [sch] Blue Beauty, wie helpt verder met achtergrond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 18:57

Prachtig hoor!!!
Ik zou de manen naar achteren laten wapperen omdat je bij zijn oren zo weinig plaats hebt... als de manen naar voren waaien..
Hele mooie lichtinval!!!!
De golven vind ik wel mooi maar die kleuren combi paard- golven vind ik persoonlijk ietsje minder mooi....
Ik zou zelf met zo'n prachtig kleur paard een vallei maken of regenboog of een bloemenweide...iets met de kleuren geel/ oranje/ roze, lichtpaars....
De manen zou ik veel variatie in kleuren geven, allerlei tinten blauw, van donker naar licht... en ik zou wel redelijk lange manen maken, met lokken i.p.v. de manen op 1 lengte....
Ben zeer benieuwd hoe je het af maakt!
Prachtig hoor!!!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-05 19:06

Thnx
De kleuren zijn op de foto wel iets flets, i.r.l. zijn ze wat knallender en feller.
Tja, een vallei met bloemen... Wel heel mooi waarschijnlijk, maar om het te schilderen ben ik er niet zo happig op, da's meer iets voor de échte vergevorderden.
Om iets te maken wat een beetje 'spooky' is vind ik ook wel leuk om een keertje te doen, in plaats van weer zoiets liefs.

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 19:10

alleen sterren zou leuk zijn wel verschillende gortes de manen net als palhaco zei maar er mooi tot nu toe

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 08:42

Palhaço schreef:
Prachtig hoor!!!
Ik zou de manen naar achteren laten wapperen omdat je bij zijn oren zo weinig plaats hebt... als de manen naar voren waaien..
Hele mooie lichtinval!!!!
De golven vind ik wel mooi maar die kleuren combi paard- golven vind ik persoonlijk ietsje minder mooi....
Ik zou zelf met zo'n prachtig kleur paard een vallei maken of regenboog of een bloemenweide...iets met de kleuren geel/ oranje/ roze, lichtpaars....
De manen zou ik veel variatie in kleuren geven, allerlei tinten blauw, van donker naar licht... en ik zou wel redelijk lange manen maken, met lokken i.p.v. de manen op 1 lengte....
Ben zeer benieuwd hoe je het af maakt!
Prachtig hoor!!!

Ben het met je eens
Ben ook zeer benieuwd naar het eind resultaat

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 09:35

Ik vind het zwart eigenlijk te zwart geworden, denk dat blauwtinten mooier zou staan, ik ben dus voor zoveel mogelijk sterren en misschien wolkentinten om het zwart te 'breken'. Manen zou ik naar achteren doen: ik vind z'n nek gewoon erg mooi gelukt

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 10:03

yah, en schelpjes/zeewier om de benen en in de staart en manen etc..

verder is een blauwe lucht wel aan te raden boven een zwarte denk...

hij wordt heel mooi

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 14:13

Zeewier en schelpjes, ik ben bang dat dat zo snel te ´priegelig´ wordt.

Oké, da manen doe ik dus maar gewoon naar achteren.

Ik was bang dat het schilderij wel érg blauw zou worden als ik ook de lucht nog blauw zou maken, dus vandaar dat ik hem zwart heb gedaan. Wolken vind ik wel een leuk idee, daar ga ik mee aan de slag!