Mijn vorige verhaal pakte niet zo goed uit. Ik heb het op bokt gezet ( een stukje), maar vervolgens raakte ik het topic uit het oog en kreeg ik last van een writersblock.
Voor dit verhaal heb ik wat lossere ' regels ' voor mijzelf opgesteld, dus ...
Here we go!
24 Juli 2005
Okee, wat is er nou precies gebeurd? Ik stond vandaag op en merkte dat mijn dekbed al opgevouwen was en dus alleen mijn voeten bedekte. Verder was er niks raars aan mijn kamers te zien. Die zag er nog precies zo uit als toen ik was gaan slapen.
Toen ik beneden was, zag ik mijn moeder huilen. Ik wilde naar haar toe gaan om haar te troosten. Mijn eerste reactie was mijn armen op haar heen te slaan en haar te vragen of ik haar kon helpen.
Maar ze reageerde niet. Ze leek mijn armen niet te voelen, leek mij niet te zien. Ik vroeg haar of het wel goed ging. Mijn stem klonk bang. Ik had nog nooit meegemaakt dat ze me compleet negeerde.
Mijn vader kwam de kamer binnen. Ik weet nog dat ik vroeg “ Pap, gaat alles goed met mam? “ . Maar ook hij scheen me compleet te negeren en paniekerig begon ik doormijn herinneringen heen te racen, op zoek naar een moment waarop we zo’n slaande ruzie hadden gehad dat ze nu niet meer tegen me spraken.
Veel kans had ik daar niet toe, mijn zus kwam de kamer binnen. Voor ik haar echter wat kon vragen, begon ook zij te huilen. Ik was totaal in de war. Mijn zus huilt nog niet als er een moker op haar grote teen valt; er is iets ernstigs aan de hand!
Mijn moeder vroeg aan mijn zus of alles gelukt was. “ Waarom praat ze wel tegen mijn zus en niet tegen mij “ , dacht ik nog.
“ De bloemist zal voor 18 rode rozen zorgen” was het antwoord dat tussen snikken werd uitgeperst. Mijn gedachte was “ Wat een rare reactie! Rode rozen zijn toch prachtig! Het zijn mijn lievelingsbloemen! Wie vind ze nog meer mooi dat ze die rozen besteld heeft? O nee …. Oma ligt toch niet in het ziekenhuis? “
Ik keek langs mijn zus heen. Op de tafel lag de krant, opengeslagen bij de pagina met condoleanceadvertenties. Het viel me op dat er “ Helena” stond, mijn naam. Zou die Helena een meisje van mijn leeftijd zijn of een oude vrouw? Wat vervelend voor haar familie en vrienden!
Pas toen ik de achternaam van het meisje las en de sterfdatum begreep ik dat het om mij ging. Ik was dood.