[verhaal] over een wilde hengst

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bigbenlover

[verhaal] over een wilde hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 20:04

storm
Storm is een wilde halfinger hengst.
Hij leeft in de bergen van Oostenrijk .
Storm is 6 jaar oud en heeft een kudde van ongeveer 4 merries.
Dit is Storm
Afbeelding
De kudde bestaat uit :
• Shanna
• Anja
• Indie
• Lana

Dit is de kudde:
Afbeelding
van links naar rechts:
helemaal links zien jullie Lana dan zien jullie Shanna en Anja en dan zien jullie helemaal rechts Indie

het verhaal begint op een vroege morgen toen de kudde van Storm net wakker was en naar een plaats om te drinken gingen.
De kudde moest langs een aantal boeren lopen om bij de drinkplaats te komen.
Anja vroeg iedere keer als ze daar langs kwamen: mama leven daar ook paarden zoals wij of alleen dat soort paarden wat bereden worden, en iedere keer zei haar moeder dat weet ik niet schat.
eenmaal bij de drink plaats begon anja te drinken met de rest van de kudde terwijl Storm op letten anja speelde ontzettend met het water.
Indie werd er gek van en vroeg of ze wou op houden met dit irritante gespeel en liever wou drinken, terwijl Lana gewoon rustig verder dronk en daarna wat ging eten en zich er niks van aantrok.
Indie wer er zo gek van dat ze Anja in de kont beet ze dat ze zich rot schroken weg rende, Shanna werd er heel boos over en flipte uit tegen Indie: hoe durf je mijn dochter te bijten. Indie en Shanna begonne te vechten terwijl Anja weer een sachter vlinders aan renden om ze te kunne vangen.Storm probeerde tussen de vechtende merrie's te komen en gaf ze uit eindelijk allebei een standje en zei : we moeten maar een sterug ik zag toen strax een plaats waar we prima konden slapen de berg bij de boeren tussen de bomen is ene geschikte plek.
De kudde liep langzaam en rustig terug.
Lana vroeg aan Storm waar die 2 zich zo druk om maakte storm zei: het komt omdat shanna nog te beschermend is en Indie te vlug geraakt en Anja moet eens leren luisteren, och ja zei Lana waar maak ik me druk om.
Eenmaal bij de berg gingen ze nog even eten en Indie en Shanna ontweken elkaar expres.
na nog een uurtje gegraast te hebben gingen ze slapen
De volgende ochtend was Anja heel vroeg op en was het antwoord zat, ze ging op onderzoek uit.
Anja liep de berg af waar ze vanacht hadden geslapen.
Haar moeder en de rest van de kudde was nog niet wakker en had niets in de gaten.
Anja kwam langs de eerste wei van boerin Eline (tenminste zo noemde haar moeder de boerin) daar stond een heel klein shetlandertje en ze vroeg aan de shetlander: ben jij nou zo als ik of word jij bereden? De shetlander gaf als antwoord: Nee ik ben niet zo als jou en ne ik word niet bereden ik ga voor een koetsje. Anja dacht bij zich zelf allweer een nieuw soort en snapte er niets van.
Ondertussen werd de rest van de kudde wakker en merkte dat Anja er niet was. Shanna gaf direct Indie de schuld dat ze er niet was en Indie zei ik heb niets gedaan en direct vrak er weer een oorlog uit en Storm moest er wer tussen komen : dames dames toch kom we gaan Anja zoeken ze kan niet ver weg zijn.
Met bozen gezichten liepen ze weg.
Lana vroeg of dit nou allemaal wel nodig was.

en wat vinden jullie er van ik heb het geprobeerd en dit is het 2de verhaal wat ik schrijf mijn eerste was een komplete flut en nu wou ik vragen wat jullie van deze vinden als jullie het leuk vinden schrijf ik een vervolg
Laatst bijgewerkt door Eline op 13-09-05 21:11, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Denk aan je tag!

Woest

Re: verhaal over een wilde hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 20:26

hij, leuk dat je ook een verhaal begint te schrijven
ik gebruikte hetzelfde afbeelding in mijn verhaal (op begin)

je moet wel VEEL meer leestekens gebruiken en nog iets meer ABN proberen te schrijven!
en iets meer 'uitgebreider maken"
je laat alles HEEL snel op elkaar volgen , dan dit, dan dat dan dit, snap je je moet bent al aan je tweede dag na een vijftal zinnen... dat is voor een lezer moeilijk te volgen, je moet je kudde proberen voor te stellen IN je verhaal (niet alleen een "bijsluiter", je moet ze blootstellen aan Elk karakter en individu paard! maar ook niet allemaal achter elkaar, je had kunnen beginnen met het veulen haar moeder, dan over het veulen (dat het nieuwsgierig is, een durvertje, een "know-it-all) daar bestaat je verhaal grotendeels uit (snap je)

hopelijk heb je wat aan mijn aanwijzingen
je MOET gerust verder schrijven!! zo leer je het!! en NIET!!!!! je verhaal gaan zoeken in ander mans verhalen! dat is slecht voor jou verhaal en gaat het te veel op elkaar lijken (normaal lees ik geen andere verhalen anders ga ik onbewust ze naapen)
(let op: ik zeg niet dat je bv mijn verhaal nadoet!! echt niet!! ik geef je mijn geheim want normaal lees ik geen andere verhalen, maar omdat jij een trouwe lezer bent, ga ik dat ook van jou zijn )

dus SHOW ME WHAT YOU GOT!!
xxx sabrina

Twinkletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 20:39

hai!
ik vind het een erg leuk begin, ben wel nieuwschierig over hoe het verder gaat... maar ik sluit me wel aan bij hafjesbokker, je moet de "personages" uit de tekst leren kennen... en mss moet je iets meer dialoog doen (of hoe je dat ook zegt...)
maar ik hou het topic zeker in de gaten, nieuwschierig naar het vervolg!

Vindt die plaatjes er ook erg leuk bij!

bigbenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 20:48

ok dankje wel ik zal even herstellen in dit topic

bigbenlover

Re: [verhaal] over een wilde hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 21:27

hier is die nog een keer maar helemaal verbeterd
alleen even zonder plaatjes
Storm is een wilde halfinger hengst.
Hij leeft in de bergen van Oostenrijk .
Storm is 6 jaar oud en heeft een kudde van ongeveer 4 merries.
Dit is Storm
(even weg gelaten het plaatje voor te zoen kijk bij mijn eerste post)

De kudde bestaat uit :
• Shanna
• Anja
• Indie
• Lana

Dit is de kudde:
(even weg gelaten wil je hem zien kijk bij de eerste post)
van links naar rechts:
helemaal links zien jullie Lana dan zien jullie Shanna en Anja en dan zien jullie helemaal rechts Indie

het verhaal begint op een vroege morgen toen de kudde van Storm net wakker was en naar een plaats om te drinken gingen.
De kudde moest langs een aantal boeren lopen om bij de drinkplaats te komen.
Anja vroeg iedere keer als ze daar langs kwamen: mama leven daar ook paarden zoals wij of alleen dat soort paarden wat bereden worden, en iedere keer zei haar moeder dat weet ik niet schat.
eenmaal bij de drink plaats begon anja te drinken met de rest van de kudde terwijl Storm op letten anja speelde ontzettend met het water.
Indie werd er gek van en vroeg of ze wou op houden met dit irritante gespeel en liever wou drinken, terwijl Lana gewoon rustig verder dronk en daarna wat ging eten en zich er niks van aantrok.
Indie wer er zo gek van dat ze Anja in de kont beet ze dat ze zich rot schroken weg rende, Shanna werd er heel boos over en flipte uit tegen Indie: hoe durf je mijn dochter te bijten. Indie en Shanna begonne te vechten terwijl Anja weer een sachter vlinders aan renden om ze te kunne vangen.Storm probeerde tussen de vechtende merrie's te komen en gaf ze uit eindelijk allebei een standje en zei : we moeten maar een sterug ik zag toen strax een plaats waar we prima konden slapen de berg bij de boeren tussen de bomen is ene geschikte plek.
De kudde liep langzaam en rustig terug.
Lana vroeg aan Storm waar die 2 zich zo druk om maakte storm zei: indie is erg aangebrand, zeker als het om die kleine Anja gaat, als ze bijvoorbeeld weer eens niet wil luisteren. En shanna is nog steeds veel te beschermend, ze kan er niet goed tegen als andere kritiek hebben op haar dochter
och ja zei Lana waar maak ik me druk om.
Eenmaal bij de berg gingen ze nog even eten en Indie en Shanna ontweken elkaar expres.
na nog een uurtje gegraast te hebben gingen ze slapen
De volgende ochtend was Anja heel vroeg op en was het antwoord zat, ze ging op onderzoek uit.
Anja liep de berg af waar ze vanacht hadden geslapen.
Haar moeder en de rest van de kudde was nog niet wakker en had niets in de gaten.
Anja kwam langs de eerste wei van boerin Eline (tenminste zo noemde haar moeder de boerin) daar stond een heel klein shetlandertje en ze vroeg aan de shetlander: ben jij nou zo als ik of word jij bereden? De shetlander gaf als antwoord: Nee ik ben niet zo als jou en ne ik word niet bereden ik ga voor een koetsje. Anja dacht bij zich zelf allweer een nieuw soort en snapte er niets van.
Ondertussen werd de rest van de kudde wakker en merkte dat Anja er niet was. Shanna gaf direct Indie de schuld dat ze er niet was en Indie zei ik heb niets gedaan en direct vrak er weer een oorlog uit en Storm moest er wer tussen komen : dames dames toch kom we gaan Anja zoeken ze kan niet ver weg zijn.
Met bozen gezichten liepen ze weg.
Lana vroeg of dit nou allemaal wel nodig was.

deedeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 21:35

Heel goed (Y) Keep on going.
Ik mis alleen op sommige plaatsen hoofdletters en vraagtekens maar dat zijn maar details.
Heel goed op het laatste dat je alle karakters erbij haalt en hun ding laat doen. Probeer als het kan ook gedachten er bij te doen maar dit is best moeilijk omdat die moeten overeen komen met het karakter en eigenschappen.
Verheug me op vervolg

My two cents

bigbenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 16:14

Nieuw stukje maar heel klein omdat ik moet gaan rijden dus doeidoei
Storm zei: ja sorry maar die 2 blijven besig kan er niets aan doen.
Ze liepen langs de eerste wei bij boerin Elise en vroegen aan de shetlander of ze Anja had gezien, ja zei de shetlander ze is richting het bos.
Oke zei Shanna en ze liep voor op richting het bos.
Shanna zei tegen Indie: zie je nu wel het is jou schuld nu is ze het bos en vinden we der nooit meer.
Indie zei: och hou je mond ik heb niks fout gedaan.
Storm verbieden de merrie’s nog te praten met elkaar.

collover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 11:09

ik had eigenlijk een andere vraag die niets met dit verhaal te maken heeft sorry daarvoor.
maar ik heb ergens gelezen dat jij de klasse S in het spel paard en pony mijn manege hebt gehaald.
zou je mij mischien kunnen uitleggen hoe je zo ver komt.
veel xx collover